• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD Shark – hybrydowy, chiński pick-up – pokonuje australijskie wydmy w 40-stopniowym upale

10.02.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Chiński gigant elektrycznych pojazdów, BYD, ma w swojej ofercie coś, co budzi zazdrość wielu miłośników pick-upów w Stanach Zjednoczonych – BYD Shark, hybrydową ciężarówkę typu plug-in, która udowadnia, że jest gotowa na najtrudniejsze warunki. W najnowszym materiale wideo opublikowanym przez australijski kanał All Terrain Action EV, Shark pokazał swoje możliwości w ekstremalnych warunkach na pustynnych wydmach Australii.

Test w ekstremalnym środowisku

W filmie BYD Shark zmaga się z miękkimi, głębokimi wydmami w temperaturze sięgającej 40°C. To dokładnie te warunki, w których hybryda plug-in ma sens – daleko od infrastruktury ładowania, z pełnym obciążeniem w tylnej części pojazdu.

BYD Shark 6 in 40c degree heat Sand Mode on Big Dune!

Według gospodarza wideo, Shark przewozi 200-300 kg ładunku, co obejmuje przenośny klimatyzator, dużą lodówkę, kompresor powietrza i sprzęt biwakowy. Mimo takiego obciążenia, pojazd radzi sobie bez problemu, co pokazuje jego zdolność do pracy w trudnych warunkach.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Wydajność w upale i na miękkim piasku

Przejeżdżanie przez miękki piasek wymaga ogromnego momentu obrotowego i ciągłego użycia przepustnicy. Dodatkowo, pojazd porusza się wolno, co ogranicza przepływ chłodzącego powietrza przez chłodnicę. W temperaturze ponad 40°C powietrze i tak nie jest wystarczająco chłodne, by skutecznie schładzać układ napędowy.

REKLAMA

Pomimo tych przeciwności, Shark radzi sobie doskonale. Pokonuje wydmę z miękkim, niesformatowanym piaskiem – miejsce, które według gospodarza filmu zatrzymało już wiele 4×4. Choć wymagało to dwóch prób, w ostateczności Shark bezproblemowo zdobył szczyt wydmy, co świadczy o jego zdolnościach terenowych.

byd shark pickup hybrid
byd shark pickup hybrid
byd shark pickup hybrid

BYD Shark – więcej niż zwykły pick-up

Choć Shark może wydawać się idealnym, przystępnym cenowo pick-upem hybrydowym, rzeczywistość jest nieco inna. Zaczynając od ceny ponad 50 000 USD w Meksyku, Shark nie jest tanim, podstawowym pojazdem. Jest wyposażony w zaawansowaną technologię, wysokiej jakości wnętrze i celuje w segment premium. Co ciekawe, Shark nie jest nawet sprzedawany w Chinach, gdzie popyt na drogie hybrydowe pick-upy jest ograniczony.

REKLAMA

Pomimo tego, Shark udowadnia, że chińscy producenci są w stanie tworzyć pojazdy, które mogą rywalizować z najlepszymi pick-upami na świecie. To także dowód na to, że formuła hybrydy plug-in działa w segmencie ciężarówek, oferując niską emisję i wysoki moment obrotowy elektrycznego napędu, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu pojazdów spalinowych.

Dlaczego w USA brakuje hybrydowych pick-upów plug-in?

BYD Shark jest dowodem na to, że hybrydy typu plug-in mogą być idealnym rozwiązaniem dla wielu użytkowników ciężarówek. Pomimo tego, w USA rynek nadal nie doczekał się szerokiej oferty tego typu pojazdów. Ford planuje wprowadzenie hybrydowego plug-in Rangera w tym roku, ale niestety, nie w Ameryce Północnej.

byd shark pickup hybrid
byd shark pickup hybrid
byd shark pickup hybrid
byd shark pickup hybrid

To frustrujące, ponieważ hybrydowy pick-up plug-in mógłby być idealnym kompromisem dla dziesiątek tysięcy amerykańskich nabywców ciężarówek. Łącząc niski moment obrotowy elektrycznego napędu z wytrzymałością i zasięgiem silnika spalinowego, taka ciężarówka mogłaby zaspokoić potrzeby tych, którzy potrzebują zarówno mocy, jak i efektywności.

Co myślisz?

BYD Shark pokazuje, jak hybrydy plug-in mogą z powodzeniem radzić sobie w ekstremalnych warunkach – od upałów po głęboki piasek. Choć jest to model premium, jego zdolności terenowe i wszechstronność udowadniają, że chińscy producenci mogą stworzyć pojazdy, które rzucają wyzwanie liderom segmentu.

Czy hybrydy plug-in mają przyszłość w segmencie pick-upów? Dlaczego w USA nadal brakuje takich modeli? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: insideevs
Tagi: australiaBYDbyd sharkhybrydy plug-inpick-uppickuppustynia
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

zeekr 9x
Aktualności

Chiński gigant szykuje SUV-a z mocą supersamochodu – Zeekr 9X z 1381 KM zmieni reguły gry

2025-07-12
byd parking l4
Aktualności

BYD rewolucjonizuje parkowanie – chiński gigant gwarantuje zwrot kosztów za błędy sztucznej inteligencji

2025-07-12
yangwang u9
Aktualności

Chiński supercar elektryczny wraca na Nürburgring – czy Yangwang U9 pobije własny rekord z 2024 roku?

2025-06-29

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
onvo l90
Aktualności

Chińska rewolucja w SUV-ach elektrycznych: Onvo L90 waży mniej niż większość aut osobowych

2025-07-10
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.