• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

DS N°8 kończy z lękiem o zasięg. 500 km autostradą to już nie problem

17.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Puste obietnice? DS zabrał swój flagowy model na europejskie autostrady
  • Francuska recepta na duży zasięg
  • Co to oznacza dla rynku i dla nas, kierowców?

Lęk o zasięg to wciąż jeden z głównych argumentów przeciwko samochodom elektrycznym. O ile w mieście większość z nas nie ma problemu, o tyle planowanie dłuższej trasy po drogach szybkiego ruchu budzi obawy. Nerwowe zerkanie na wskaźnik naładowania baterii i planowanie postojów pod dyktando ładowarki to dla wielu kierowców bariera nie do przejścia. Francuska marka DS Automobiles twierdzi, że właśnie znalazła na to lekarstwo. Ich nowy flagowy model, DS N°8, ma raz na zawsze zakończyć dyskusje o tym, czy elektrykiem da się komfortowo podróżować po Europie. I mają na to dowody.

Puste obietnice? DS zabrał swój flagowy model na europejskie autostrady

Producenci często chwalą się zasięgiem w cyklu WLTP, który jest świetnym punktem odniesienia, ale rzadko kiedy oddaje realia szybkiej jazdy autostradowej. Wysoka prędkość to największy wróg akumulatorów. DS postanowił więc sprawdzić swój nowy model w najtrudniejszych warunkach. Zamiast polegać na symulacjach, firma wysłała zamaskowane egzemplarze DS N°8 na publiczne drogi w kilku krajach.

Celem było udowodnienie, że obietnica przejechania ponad 500 km po autostradzie na jednym ładowaniu nie jest tylko marketingowym hasłem. Testy przeprowadzono na czterech zróżnicowanych trasach, zawsze z maksymalną dozwoloną prędkością, która w Europie waha się między 120 a 130 km/h.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Wyniki tych prób są naprawdę obiecujące:

REKLAMA
  • Trasa z Paryża do Lyonu we Francji (450 km) zakończyła się z 10% zapasu energii w baterii, co przekładało się na dodatkowe 60 km zasięgu.
  • Jeszcze dłuższy odcinek z Monachium do Koblencji w Niemczech (506 km) również został pokonany bez ładowania, a komputer pokładowy po dotarciu na miejsce wciąż pokazywał 10% naładowania i 56 km do przejechania.
  • W Hiszpanii, na trasie z Madrytu do Denii (470 km), w bardziej sprzyjających warunkach, samochód dojechał z aż 20% rezerwy.
  • Z kolei we Włoszech, z Melfi do Nera Montoro (450 km), w akumulatorze pozostało aż 28% energii, co świadczy o wyjątkowo efektywnym zarządzaniu energią przez systemy pojazdu.

Wszystkie testy potwierdziły jedno: DS N°8 jest w stanie bez problemu pokonać autostradą od 450 do ponad 500 kilometrów. To fundamentalna zmiana, która może wpłynąć na postrzeganie aut elektrycznych jako pełnoprawnych pojazdów do dalekich podróży.

ds no8 test zasiegu ALLEMAGNE- Munich–Koblenz
Niemcy – Munich–Koblenz
ds no8 test zasiegu ESPAGNE- Madrid–Denia
Hiszpania – Madrid–Denia
ds no8 test zasiegu FRANCE-Paris-Lyon
Francja – Paris-Lyon
ds no8 test zasiegu ITALIE- Melfi–Nera Montoro
Włochy – Melfi–Nera Montoro

Francuska recepta na duży zasięg

Skąd takie imponujące wyniki? To efekt połączenia kilku kluczowych technologii, które opracowano we Francji. Sercem układu napędowego jest potężny akumulator o pojemności 97,2 kWh, produkowany w nowoczesnej gigafabryce ACC w Billy-Berclau. Współpracuje on z wydajnym silnikiem elektrycznym, zaprojektowanym przez firmę Emotor.

REKLAMA

Jednak sama pojemność baterii to nie wszystko. Kluczową rolę odgrywa tu aerodynamika. Inżynierowie DS poświęcili setki godzin na dopracowanie kształtu nadwozia, aby stawiał jak najmniejszy opór powietrzu. Efektem jest rekordowo niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący zaledwie 0,24. W praktyce oznacza to, że samochód „ślizga się” po powietrzu, zużywając znacznie mniej energii przy wysokich prędkościach.

A co, jeśli trasa jest dłuższa niż 500 kilometrów? DS N°8 został przygotowany również na taką ewentualność. Dzięki architekturze obsługującej szybkie ładowanie, wystarczy zaledwie 10 minut na stacji o mocy 160 kW lub wyższej, aby odzyskać około 200 km zasięgu. Samochód sam przygotowuje baterię do ładowania, a nawigacja inteligentnie planuje postoje, by cały proces był jak najkrótszy i najbardziej intuicyjny.

Co to oznacza dla rynku i dla nas, kierowców?

DS Automobiles rzuca rękawicę konkurencji w segmencie premium. Samochód, który realnie przejeżdża 500 km po autostradzie, staje się bezpośrednim rywalem dla modeli Tesli, Mercedesa czy BMW. To sygnał, że europejscy producenci na dobre włączyli się do technologicznego wyścigu i nie zamierzają oddawać pola.

Dla nas, kierowców, jest to przede wszystkim zapowiedź nowej ery w elektromobilności. Jak powiedział dyrektor generalny DS Automobiles, Xavier Peugeot, dzięki takim osiągom to już nie bateria decyduje, kiedy robimy przerwę, ale nasza własna potrzeba odpoczynku. To prawdziwy „game changer” – psychologiczna bariera związana z koniecznością planowania życia wokół ładowarki powoli znika.

Pojawienie się takich modeli jak DS N°8 z pewnością przyspieszy rozwój infrastruktury i zachęci kolejnych kierowców do przesiadki na pojazdy elektryczne. Kiedy podróż z jednego końca Polski na drugi staje się możliwa z jednym, krótkim postojem na kawę i ładowanie, samochód elektryczny przestaje być kompromisem, a staje się realną, komfortową alternatywą.

Oczywiście, pozostaje jeszcze kwestia ceny, która w przypadku flagowego modelu z pewnością nie będzie niska. Jednak technologia zastosowana w DS N°8 z czasem trafi również do tańszych modeli, wyznaczając nowy standard dla całej branży.

Czy 500 kilometrów realnego zasięgu na autostradzie to wartość, która przekonałaby Was do przesiadki na auto elektryczne? A może kluczowa jest wciąż cena i dostępność ładowarek? Dajcie znać w komentarzach, co myślicie o nowej propozycji od DS Automobiles i przyszłości dalekich podróży elektrykami.

Tagi: DS AutomobilesDS N°8DS N°8 bateriaDS N°8 cenaDS N°8 mocDS N°8 specyfikacjaDS N°8 wnętrzeeDS N°8 wyglądDS N°8 zasięgStellantistest zasięgu
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
mercedes eqs solid state 1200 km przejazd
Aktualności

Koniec z przystankami na ładowanie? Mercedes z nową baterią pokonał 1200 km i wciąż miał zapas mocy

2025-09-09
leapmotor premiera b05 b10 iaa
Aktualności

Chiński smok wjeżdża do Europy na pełnej prędkości. Leapmotor rzuca rękawicę rywalom

2025-09-08

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
spolmlek elocity stacja szybkiego ładowania
Aktualności

Ładowanie auta za 80 groszy i za 3,50 zł. Polska to istny Dziki Zachód elektromobilności

2025-10-10
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.