• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Farasis prezentuje technologię akumulatorów wspierającą ultraszybkie ładowanie 6C

11.03.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Chiński producent akumulatorów, Farasis Energy, zaprezentował nową technologię akumulatorów wspierającą 6C ultraszybkie ładowanie, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie producentów samochodów na szybsze ładowanie. Nowa technologia pozwala na znaczne skrócenie czasu ładowania, co może zrewolucjonizować rynek pojazdów elektrycznych.

Co oznacza 6C?

„C” odnosi się do współczynnika ładowania akumulatora. 6C oznacza, że akumulator można teoretycznie naładować w ciągu jednej szóstej godziny, czyli w zaledwie 10 minut. Jest to ogromny krok naprzód w porównaniu z obecnymi standardami ładowania.

Podczas forum w Szanghaju, Jiang Weiran, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Farasis, poinformował, że firma zoptymalizowała projekt swoich akumulatorów dzięki opracowanemu wewnętrznie modelowi symulacji ROM. Pozwala to dużym akumulatorom w formacie pouch osiągnąć ultraszybkie ładowanie na poziomie 6C na poziomie systemowym.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Rozwiązania technologiczne

Farasis zaprezentował dwa systemy akumulatorów wspierające ultraszybkie ładowanie:

REKLAMA
  • System LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) obsługujący ultraszybkie ładowanie 6C,
  • System litowo-jonowy ternarny, który obsługuje ładowanie 5C.

Kluczowym elementem tej technologii jest projekt strukturalny SPS (super pouch solution), który znacząco zwiększa powierzchnię odprowadzania ciepła. W przypadku akumulatorów 5C (ternarnych) powierzchnia ta jest czterokrotnie większa, a dla akumulatorów 6C (LFP) wzrasta o 4,8 razy.

Farasis podkreśla, że nowy projekt skutecznie rozwiązuje problem odprowadzania ciepła z zakładek akumulatorów podczas ładowania z dużą mocą, co jest jednym z największych wyzwań w ultraszybkim ładowaniu.

bateria farasis

Wyniki testów

Dzięki modelowi ROM i optymalizacji ładowania, zarówno akumulatory 5C, jak i 6C mogą utrzymywać temperaturę ładowania poniżej 50°C, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa i trwałości akumulatorów.W środowisku o temperaturze 30°C, czas ładowania od 10% do 80% poziomu naładowania (SOC) skrócono:

REKLAMA
  • Dla akumulatorów 5C (ternarnych) z 11,8 minut do 10,2 minut (o 13,5%),
  • Dla akumulatorów 6C (LFP) z 10,28 minut do 8,55 minut (o 16,8%).

Model symulacyjny ROM

Model ROM opracowany przez Farasis umożliwia szybsze i bardziej efektywne projektowanie akumulatorów. Wykorzystuje on uproszczone warunki do uzyskania kluczowych parametrów, co przyspiesza prace nad rozwojem i optymalizacją akumulatorów.

Co ciekawe, symulacje ładowania całego pakietu akumulatorów w modelu ROM zajmują tylko 10 sekund, w porównaniu do 8-10 godzin, jakie są potrzebne w przypadku tradycyjnego oprogramowania komercyjnego.

ROM pozwala także szybko analizować i wybierać optymalne rozwiązania dla różnych chemii akumulatorów, takich jak litowe ternarne, LFP czy sodowe.

Pozycja Farasis na rynku

Farasis jest jednym z największych chińskich producentów akumulatorów do pojazdów elektrycznych. W styczniu 2025 roku firma zainstalowała 0,19 GWh akumulatorów, co dało jej 14. miejsce w Chinach z udziałem rynkowym wynoszącym 0,48%, według danych China Automotive Battery Innovation Alliance (CABIA).

Co myślisz?

Technologia ultraszybkiego ładowania 6C opracowana przez Farasis może być przełomem w branży elektromobilności, pozwalając znacząco skrócić czas ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak projekt SPS i model ROM, Farasis udowadnia, że przyszłość akumulatorów to nie tylko większa pojemność, ale także szybsze i bardziej efektywne ładowanie.

Czy ultraszybkie ładowanie 6C stanie się nowym standardem w branży EV? Jakie wyzwania mogą pojawić się przy wdrażaniu tej technologii? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: cnevpost
Tagi: baterie LFPfarasisfarasis energyładowanie 6c
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

fabryka baterii lfp tesla nevada
Aktualności

Tesla bliża się do uruchomienia produkcji własnych baterii LFP w USA – czy to zmieni rynek akumulatorów?

2025-07-04
Xiaomi YU7
Aktualności

Xiaomi YU7 bije rekordy sprzedaży – 200 tysięcy zamówień w trzy minuty

2025-07-01
Volkswagen ID.4
Aktualności

Volkswagen szykuje rewolucyjne zmiany w ID.3 i ID.4 – powrócą fizyczne przyciski

2025-06-29

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.