• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Gigant elektroniczny wkracza na rynek EV – Foxconn chce produkować samochody elektryczne dla Amerykanów

10.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Od smartfonów do samochodów elektrycznych
  • Ambitna oferta pojazdów
  • Japońskie partnerstwa strategiczne
  • Unikalna pozycja rynkowa
  • Lekcja z sukcesu Xiaomi
  • Czy Foxconn powtórzy sukces z iPhone’em?
  • Co to oznacza dla rynku EV?

Firma, która produkuje Twojego iPhone’a, ma ambitne plany wejścia na rynek pojazdów elektrycznych. Tajwański Foxconn, oficjalnie znany jako Hon Hai Technology Group, największy producent elektroniki na świecie, zamierza rozszerzyć swoją działalność o produkcję samochodów elektrycznych.

Od smartfonów do samochodów elektrycznych

Foxconn to firma, która stoi za produkcją najpopularniejszych urządzeń elektronicznych na świecie – od iPhone’ów Apple, przez czytniki Kindle Amazona, aż po konsole Nintendo Switch. Teraz gigant z Tajwanu chce wykorzystać swoje doświadczenie w masowej produkcji elektroniki do podboju rynku motoryzacyjnego.

Podczas niedawnej konferencji prasowej z przedstawicielami branży motoryzacyjnej firma przedstawiła swoją wizję pełnej linii pojazdów elektrycznych, z których część ma być sprzedawana w Stanach Zjednoczonych. Jun Seki, dyrektor wykonawczy Foxconn, potwierdził, że produkcja rozpocznie się na Tajwanie, ale docelowo firma planuje uruchomienie fabryk na terenie USA.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Ambitna oferta pojazdów

Plan Foxconn obejmuje wprowadzenie na rynek kilku modeli pojazdów elektrycznych:

  • SUV średniej wielkości
  • Kompaktowy crossover
  • Dwa vany
  • Sedan klasy średniej

Szczególnie crossovery mają trafić na rynek amerykański. Strategia firmy opiera się na modelu biznesowym podobnym do tego, który sprawdził się w branży elektronicznej – Foxconn chce być producentem kontraktowym, projektując i budując pojazdy, które następnie będą sprzedawane pod markami zainteresowanych producentów.

REKLAMA
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
foxconn model v
Foxconn Model V

Japońskie partnerstwa strategiczne

Foxconn intensywnie poszukuje partnerów w branży motoryzacyjnej i wydaje się, że szczególnie interesują go japońskie firmy, które mają silną pozycję na tradycyjnym rynku, ale nie osiągnęły jeszcze znaczących sukcesów w sektorze EV.

Nissan znajduje się na szczycie listy potencjalnych partnerów, choć Foxconn nie planuje przejęcia tej firmy. Według doniesień japońskiego Nikkei, tajwański gigant prowadzi również rozmowy z Hondą. Jun Seki potwierdził, że Foxconn już współpracuje z Mitsubishi, choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione.

Unikalna pozycja rynkowa

Co ciekawe, Foxconn może znaleźć się w wyjątkowo korzystnej pozycji rynkowej. Jako firma głęboko zakorzeniona w chińskim rynku (jest tam jednym z największych prywatnych pracodawców), ale niebędąca chińskim przedsiębiorstwem, może stać się naturalnym pomostem między chińskimi innowacjami w dziedzinie EV a rynkami, które zamykają drzwi dla chińskich produktów.

REKLAMA

Waszyngton i inne rządy próbują ograniczać ekspansję chińskich pojazdów elektrycznych na globalnym rynku, ale Tajwan cieszy się wsparciem USA i jest z nim ściśle powiązany gospodarczo. To może dać Foxconnowi przewagę konkurencyjną.

Lekcja z sukcesu Xiaomi

Przejście producenta elektroniki do branży motoryzacyjnej nie jest bez precedensu. Chiński gigant technologiczny Xiaomi udowodnił już, że taka transformacja jest możliwa. Firma, która pierwotnie zasłynęła ze smartfonów i sprzętu elektronicznego, z powodzeniem weszła na rynek EV, prezentując swój pierwszy elektryczny samochód SU7, który wzbudził ogromne zainteresowanie.

Xiaomi wykorzystało swoją rozpoznawalność marki, doświadczenie w projektowaniu oprogramowania i szeroką sieć sprzedaży, by stworzyć pojazd łączący zaawansowaną technologię z konkurencyjną ceną. Strategia ta okazała się strzałem w dziesiątkę – zamówienia na SU7 przekroczyły pierwotne prognozy firmy, zmuszając ją do zwiększenia mocy produkcyjnych.

Sukces Xiaomi może być dla Foxconn cenną lekcją i dowodem na to, że firmy technologiczne mają realne szanse w wymagającym świecie motoryzacji.

xiaomi su7 c-ncap

Czy Foxconn powtórzy sukces z iPhone’em?

Foxconn planuje budowę pojazdów elektrycznych projektowanych od podstaw, z zaawansowanym oprogramowaniem, podobnych do tych produkowanych przez Teslę, Riviana i chińskie firmy. Wykorzystanie doświadczenia w masowej produkcji elektroniki może być kluczowym czynnikiem sukcesu.

Szanse powodzenia wydają się niemałe, biorąc pod uwagę, że Foxconn produkuje obecnie około 40% światowej elektroniki konsumenckiej. Większość z nas już korzysta z produktów tej firmy, często nawet o tym nie wiedząc. Czy podobnie będzie z samochodami elektrycznymi?

Co to oznacza dla rynku EV?

Wejście Foxconnu na rynek pojazdów elektrycznych może znacząco zmienić dynamikę konkurencji. Doświadczenie firmy w masowej produkcji i optymalizacji kosztów może doprowadzić do obniżenia cen EV i przyspieszenia ich popularyzacji.

Dla japońskich producentów, którzy nie nadążają za rewolucją elektryczną, partnerstwo z Foxconn może być szansą na szybkie nadrobienie zaległości. Z kolei dla samego Foxconnu, dywersyfikacja działalności w obliczu stabilizacji popytu na smartfony wydaje się strategicznym posunięciem.

Czy Tajwański gigant elektroniczny powtórzy sukces, jaki osiągnął z iPhone’em? A może produkcja samochodów okaże się zbyt skomplikowanym wyzwaniem nawet dla tak doświadczonego producenta?

A Ty, czy zaufałbyś samochodowi elektrycznemu od firmy, która produkuje Twojego smartfona? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: amazonapplechinycrossoverfoxconnhondaiphonekindlemitsubishinissanplanysedansuvvanXiaomi
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
nio world model
Aktualności

Nio stawia na bezpieczeństwo i autonomię: rewolucyjny system Nio World Model trafia do aut

2025-06-01
ladowarki 1000 kw byd
Aktualności

BYD przyspiesza rewolucję ładowania: 15 000 ultraszybkich ładowarek megawatowych w całych Chinach

2025-06-01

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.