• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

InstaVolt znalazł sposób na złodziei kabli. Nadajniki GPS w przewodach to przyszłość bezpieczeństwa ładowarek

08.10.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Anatomia absurdalnej kradzieży
  • Technologiczny kontratak: Jak działa GPS w kablach?
  • Problem bliższy, niż nam się wydaje
  • Jaka jest przyszłość bezpieczeństwa ładowarek?

Kradzież grubych kabli z publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych to rosnąca plaga, która zagraża stabilności całej infrastruktury i podkopuje zaufanie kierowców. Problem, który paraliżuje sieci w całej Europie, w tym w Polsce, zmusza operatorów do szukania radykalnych rozwiązań. Na czoło tego wyścigu technologicznego wysuwa się brytyjski gigant, InstaVolt, który wdraża innowacyjny system ochrony oparty na śledzeniu GPS. To rozwiązanie, które może całkowicie zmienić zasady gry w walce z przestępcami.

Anatomia absurdalnej kradzieży

Aby zrozumieć, dlaczego potrzebne były tak zaawansowane środki, trzeba najpierw poznać motywacje i skutki kradzieży. Jak pokazuje przykład InstaVolt, największego operatora szybkich ładowarek w Wielkiej Brytanii, rachunek zysków i strat jest tu wyjątkowo absurdalny. W grubym, ciężkim kablu od szybkiej ładowarki znajduje się miedź o wartości zaledwie około 25 funtów, czyli niecałych 150 złotych.

Tymczasem koszt, jaki ponosi operator, jest gigantyczny. Przywrócenie jednego stanowiska do pełnej sprawności to wydatek rzędu 1000 funtów (blisko 6000 zł). Skala problemu jest ogromna – w ciągu ostatnich dwóch lat niemal połowa z ponad 2100 stacji InstaVolt stała się celem ataków. Prezes firmy, Delvin Lane, podkreśla, że największy cios otrzymują kierowcy, dla których niezawodność sieci jest kluczowa. To właśnie ta erozja zaufania jest największym zagrożeniem dla całej rewolucji EV.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Złodzieje znaleźli nowy cel. Ładowarki w Twojej okolicy też może to czekać

Technologiczny kontratak: Jak działa GPS w kablach?

W odpowiedzi na rosnącą falę kradzieży, InstaVolt nawiązał współpracę z firmą Trackit247, aby wdrożyć pierwszy w branży system ochrony oparty na śledzeniu na żywo. To wielopoziomowa tarcza, która ma nie tylko utrudnić kradzież, ale przede wszystkim umożliwić schwytanie sprawców.

Inne w podobnym temacie

ładowarki electra

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

20/11/2025
londyn

Londyn kończy darmowe eldorado. Właściciele elektryków zapłacą 65 zł dziennie za wjazd do centrum

16/11/2025
ranking cen ladowania polska 11 2025

Polski chaos ładowarkowi trwa nadal. Ładowanie elektryka za 42 złote albo za 215 złotych [Cennik LISTOPAD 2025)

15/11/2025
rumia hub ładowania

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

15/11/2025
REKLAMA

Pierwszą linią obrony są wzmocnienia fizyczne z Kevlaru, które sprawiają, że przecięcie kabla staje się znacznie trudniejsze i bardziej czasochłonne. Prawdziwa rewolucja kryje się jednak wewnątrz przewodu. To miniaturowy nadajnik GPS, który aktualizuje swoją pozycję co trzy sekundy. Działanie systemu opiera się na kilku filarach:

  • Geo-ogrodzenie (Geofencing): Każdy kabel jest cyfrowo „przypisany” do konkretnej lokalizacji. Jeśli tylko opuści wyznaczony obszar – na przykład zostanie wrzucony do samochodu złodzieja – system natychmiastowo uruchamia alarm.
  • Centrum bezpieczeństwa 24/7: Działające przez całą dobę centrum monitoringu otrzymuje błyskawiczne powiadomienie o incydencie za pomocą SMS, e-maila i telefonu, co pozwala na natychmiastową reakcję.
  • Śledzenie w czasie rzeczywistym: To największa przewaga nad tradycyjnymi metodami. Operatorzy mogą na żywo śledzić dokładną trasę przemieszczania się skradzionego kabla. Informacje te są przekazywane bezpośrednio policji, która może podążać za sygnałem i zatrzymać sprawców na gorącym uczynku. Zwiększa to szansę nie tylko na odzyskanie mienia, ale przede wszystkim na aresztowanie przestępców.

Problem bliższy, niż nam się wydaje

Choć InstaVolt jest firmą brytyjską, problem, z którym walczy, nie jest nam obcy. Niepokojąca fala kradzieży dotarła również do Polski. Coraz częściej w mediach społecznościowych i lokalnych wiadomościach pojawiają się doniesienia o zdewastowanych ładowarkach. Szczególnie narażone stały się stacje zlokalizowane przy popularnych supermarketach, takich jak Biedronka czy Lidl.

Widok uciętych kabli na parkingach w wielu polskich miastach, od Wrocławia po Gdańsk, staje się smutną rzeczywistością. Schemat działania złodziei jest taki sam jak w Wielkiej Brytanii – kradzież dla kilkuset złotych zysku z miedzi, powodująca straty idące w tysiące złotych i paraliżująca lokalną infrastrukturę.

ładowarki w biedronce z uciętym kablem
ładowarki w biedronce z uciętym kablem
ładowarki w lidlu z uciętym kablem
ładowarki w lidlu z uciętym kablem

Jaka jest przyszłość bezpieczeństwa ładowarek?

Innowacyjne podejście InstaVolt to prawdopodobnie zapowiedź nowego standardu w całej branży. W miarę jak sieć ładowarek w Polsce i Europie będzie się zagęszczać, pasywne metody ochrony, takie jak sam monitoring, mogą okazać się niewystarczające. Konieczne będą proaktywne, zaawansowane technologicznie rozwiązania, które realnie odstraszą przestępców.

REKLAMA

Inwestycja w bezpieczeństwo to nie tylko ochrona własnych aktywów przez operatorów. To przede wszystkim dbanie o zaufanie kierowców, bez którego masowa przesiadka na samochody elektryczne po prostu się nie uda. Niezawodność i dostępność infrastruktury to fundamenty elektromobilności.

Co sądzicie o rozwiązaniu wdrożonym przez InstaVolt? Czy polscy operatorzy powinni jak najszybciej pójść tą samą drogą i zacząć proaktywnie zabezpieczać swoje stacje? Dajcie znać w komentarzach, czy w Waszej okolicy również natknęliście się na zdewastowane ładowarki.

Tagi: infrastruktura ładowaniaInstaVoltkable do ładowaniaładowarki DCwielka brytaniazłodzieje
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
londyn
Aktualności

Londyn kończy darmowe eldorado. Właściciele elektryków zapłacą 65 zł dziennie za wjazd do centrum

2025-11-16
ranking cen ladowania polska 11 2025
Aktualności

Polski chaos ładowarkowi trwa nadal. Ładowanie elektryka za 42 złote albo za 215 złotych [Cennik LISTOPAD 2025)

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.