Dzięki przeciekowi z polskiego oddziału Kia, poznaliśmy szczegóły na temat planów producenta na najbliższy rok. Kia przygotowuje szeroką gamę nowych modeli elektrycznych, liftingów oraz rozwiązań wspierających sprzedaż. Sprawdźmy, co dokładnie oferuje Kia i jakie wyzwania przed nią stoją.
Kia EV4 – kompaktowy sedan i hatchback z zasięgiem do 600 km
Kia EV4 to nowość w gamie producenta, dostępna w dwóch wersjach nadwozia: sedan produkowany w Korei (od czerwca) oraz hatchback wytwarzany na Słowacji (od sierpnia). Samochody będą miały długość odpowiednio 4,7 m (sedan) i 4,4 m (hatchback), co czyni je kompaktowymi, ale przestronnymi pojazdami elektrycznymi.
Główne dane techniczne Kia EV4:
- Dwie opcje baterii: 58 kWh (zasięg 430 km) i 81 kWh (zasięg 600 km).
- Napęd na przód, silnik o mocy 204 KM.
- Ładowanie od 10% do 80% w mniej niż 30 minut.
- Przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 sekundy.
EV4 będzie celować w rynek zdominowany przez Teslę Model 3, oferując niższą cenę i bardziej tradycyjne podejście do designu, bez „usuviania” formy pojazdu.
Kia EV5 – uniwersalny SUV dla wymagających
Model EV5, o długości 4,6 m i bagażniku o pojemności 513 litrów, trafi na rynek w kilku wariantach:
- Bateria 60 kWh: zasięg 400 km, moc 160 KM.
- Bateria 81 kWh: zasięg 530 km, moc 220 KM (napęd na przód) lub 230 KM (napęd AWD).
- Wersja GT: 300 KM, zasięg 450 km.
Ładowanie każdej wersji do 80% zajmie mniej niż 30 minut. EV5 ma być propozycją dla rodzin i osób poszukujących uniwersalnego SUV-a o nowoczesnym wyglądzie i zaawansowanych technologiach.
Lifting Kia EV6 – więcej zasięgu, nowe wyposażenie
EV6, jeden z najlepiej sprzedających się modeli elektrycznych Kia, doczeka się liftingu. Wprowadzonych będzie kilka zmian, które mają uczynić pojazd jeszcze bardziej konkurencyjnym:
- Większa bateria bazowa (63 kWh) zapewniająca zasięg do 430 km.
- Większa bateria (84 kWh) z zasięgiem do 580 km (w wersji AWD 522 km).
- Szybsze ładowanie – maksymalna moc ładowania wzrosła do 288 kW.
- W wersji GT: kubełkowe fotele z wentylacją i grzaniem oraz 650 KM w trybie boost.
Elektryczny bus KIA PV – idealny do pracy i na co dzień
Kia wprowadza do oferty również elektrycznego busa PV. To wszechstronny pojazd użytkowy, dostępny w wersjach od 2 do 7 osób oraz z różnymi wariantami ładowności. Pojemność bagażnika wynosi od 4 do 5 m³, w zależności od wersji.
Dostępne baterie w KIA PV:
- 40 kWh: zasięg 250 km.
- 50 kWh: zasięg 300 km.
- 70 kWh: zasięg 400 km.
Czas ładowania do 80% wynosi do 30 minut. Opcjonalnie dostępna będzie ładowarka AC o mocy 22 kW.
Oferta wyprzedażowa Kia EV3 2024
Kia planuje sprzedać co najmniej 1500 egzemplarzy modelu EV3 w ramach wyprzedaży rocznika 2024. Producent przygotował atrakcyjne warunki finansowe i dodatkowe korzyści dla klientów:
- Subwencjonowany leasing 100%.
- Kredyt 50/50 bez kosztów.
- Czteroletni pakiet serwisowy lub 60 tys. km.
- Mobilna ładowarka 11 kW w standardzie.
- Rabaty lojalnościowe i dla wybranych grup zawodowych.
- Atrakcyjne raty najmu od 1900 zł netto miesięcznie.
Strategia elektryfikacji Kia
Kia w ostatnich latach intensywnie zmienia swoją gamę pojazdów, dostosowując się do rosnących wymagań ekologicznych. Producent wyznaczył cztery etapy elektryfikacji:
- Era spalinowa (do 2020 roku).
- Era mieszana (2020–2024): ICE, MHEV, HEV, PHEV i EV.
- Era elektryfikowana A (2025–2030): stopniowe wygaszanie silników ICE oraz MHEV.
- Era elektryfikowana B (2030–2035): pełne przejście na EV i wodór.
Do 2035 roku Kia planuje całkowitą neutralność emisyjną, a już w 2025 roku redukcję emisji CO2 o 15%. Wymagania dotyczące miksu sprzedażowego, aby uniknąć kar sięgających miliardów euro, zmuszają producentów do zwiększania udziału pojazdów elektrycznych w sprzedaży. W przypadku Kia, celem jest osiągnięcie 20% udziału EV w sprzedaży w 2025 roku.
Co oznacza to dla rynku?
Nowe modele Kia mają potencjał, by zrewolucjonizować segment pojazdów elektrycznych. EV4 i EV5 mogą stać się popularnym wyborem w Europie, dzięki przystępnej cenie i zaawansowanej technologii. Lifting EV6 oraz rozwój elektrycznych pojazdów użytkowych wzmacniają pozycję Kia jako lidera innowacji.
Czy Kia zdoła spełnić ambitne cele i przekonać klientów do swojej elektrycznej wizji? Podzielcie się swoimi opiniami – który z nowych modeli Kia najbardziej Was interesuje? Jakie oczekiwania macie wobec przyszłości elektromobilności?