Maextro S800: Chiński rywal Maybacha z technologią Huawei i ładowaniem 6C

Chiński rynek luksusowych samochodów elektrycznych zyskał nowego gracza – Maextro S800, który został zaprezentowany jako konkurent dla Mercedes-Maybach S-Class. Ten flagowy sedan, będący owocem współpracy Huawei i JAC, łączy zaawansowaną technologięimponujące osiągi oraz luksusowe wykończenie, co czyni go jednym z najbardziej ambitnych projektów w segmencie ultra-luksusowych pojazdów elektrycznych.

Kluczowe cechy Maextro S800

Wymiary i design

Maextro S800 to pełnowymiarowy sedan o imponujących wymiarach:

Samochód wyróżnia się dwukolorowym lakierem, 20-calowymi felgami z samopoziomującymi kapslami oraz LiDAR-em umieszczonym na dachu. Design łączy elementy inspirowane europejskimi luksusowymi markami, takimi jak Maybach, BMW i Rolls-Royce.

Napęd i osiągi

Maextro S800 oferuje dwa warianty napędu:

  1. BEV (Battery Electric Vehicle):
    • Trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 635 kW (852 KM),
    • Zasięg i szczegóły dotyczące baterii nie zostały jeszcze ujawnione.
  2. EREV (Extended-Range Electric Vehicle):
    • Dwa silniki elektryczne o mocy 390 kW (523 KM),
    • 1,5-litrowy silnik spalinowy jako przedłużacz zasięgu,
    • Bateria o pojemności 65 kWh, wspierająca 800V system ładowania z technologią 6C, co pozwala na naładowanie od 10% do 80% w zaledwie 10,5 minuty.

Zaawansowane technologie

Maextro S800 to prawdziwy pokaz możliwości technologicznych Huawei:

Bezpieczeństwo

Maextro S800 oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak:

Cena i dostępność

Maextro S800 trafi do sprzedaży w Chinach w maju 2025 roku, z ceną w przedziale 1 – 1,5 miliona juanów (około 554 000 zł – 830 000 zł). Samochód będzie dostępny w wersjach 4- i 5-miejscowych, a sprzedaż będzie prowadzona w sklepach Huawei HIMA (Harmony Intelligence Mobility Alliance) w całych Chinach.

Czy Maextro S800 ma szansę zagrozić Maybachowi?

Maextro S800 to ambitny projekt, który łączy luksus, zaawansowaną technologię i imponujące osiągi. Dzięki współpracy Huawei i JAC, samochód oferuje unikalne funkcje, takie jak crab walk mode (możliwość poruszania się bokiem) czy ultraszybkie ładowanie 6C. Jednak sukces na rynku ultra-luksusowych sedanów będzie zależał od tego, czy Maextro zdoła przekonać klientów do chińskiej marki w segmencie zdominowanym przez europejskich gigantów, takich jak Mercedes-Maybach czy Rolls-Royce.

Czy Maextro S800 ma szansę zdobyć uznanie w segmencie luksusowych sedanów? Jak oceniacie jego zaawansowane technologie i design? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Exit mobile version