• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mercedes G580 Electric – marzenie fanów, problem dla sprzedawców? Co dalej z elektryczną G-Klasą

06.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Elektryczna G-Klasa – piękna, ale niechciana?
  • Dlaczego klienci nie chcą elektrycznej G-klasy?
    • Cena i niszowość – dwa kluczowe problemy
  • Mercedes nie rezygnuje z elektryfikacji, ale szykuje zmiany
  • Co dalej z G-klasą i elektryfikacją SUV-ów premium?
  • Czekamy na Wasze opinie

Mercedes G-Klasa od lat uchodzi za ikonę luksusu i statusu. Wersja spalinowa, zwłaszcza z silnikiem V8, to symbol prestiżu na ulicach wielkich miast. Wielu właścicieli nawet nie myśli o wjeżdżaniu tym autem w teren – G-Wagen to dziś raczej pojazd do miasta, niż na bezdroża. Wydawać by się mogło, że przejście na napęd elektryczny idealnie wpisuje się w oczekiwania klientów. Jednak rzeczywistość okazała się zupełnie inna – elektryczna wersja Mercedes G580 po prostu nie znajduje nabywców.

Elektryczna G-Klasa – piękna, ale niechciana?

Według informacji z branżowego serwisu Handelsblatt, Mercedes przeżywa prawdziwy zawód. Jeden z anonimowych pracowników marki miał powiedzieć, że samochód „stoi jak ołów u dealerów; to kompletna klapa”. Dane są bezlitosne: od początku roku do końca kwietnia sprzedano zaledwie 1450 sztuk elektrycznej G-Klasy. Dla porównania, spalinowe warianty znalazły aż 9700 nabywców w tym samym czasie.

Mercedes oficjalnie nie przyznaje się do porażki. Producent chwali się, że łączna sprzedaż G-Klasy pobiła wszelkie rekordy w czwartym kwartale 2024 roku, a w pierwszych miesiącach 2025 sprzedaż wzrosła aż o 18% w porównaniu do poprzedniego roku. W statystykach zbiorczych liczby wyglądają dobrze, ale za sukces odpowiadają głównie tradycyjne silniki.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Dlaczego klienci nie chcą elektrycznej G-klasy?

Na papierze elektryczny Mercedes G580 ma wiele atutów. Cztery silniki elektryczne czynią ją najbardziej terenową wersją w historii modelu, a zasięg deklarowany na poziomie 473 km wg WLTP wystarcza na codzienne użytkowanie. Jednak dla większości klientów liczy się coś innego – emocje, prestiż i legendarne brzmienie V8. To właśnie silnik V8 sprawia, że G-Wagen jest tym, czym jest – nawet jeśli przez większość życia stoi pod restauracją czy na podjeździe.

REKLAMA

Mercedes próbował obejść ten problem, montując w G580 system „G-Roar”, który sztucznie generuje dźwięk zbliżony do bulgotu V8. Owszem, poprawia to wrażenia z jazdy, ale dla wielu klientów to wciąż za mało. Dla nich V8 to nie tylko dźwięk, ale cała motoryzacyjna filozofia.

mercedes g580
mercedes g580
mercedes g580

Cena i niszowość – dwa kluczowe problemy

Trzeba pamiętać, że Mercedes G580 to model niszowy. Ceny zaczynają się w Polsce od ponad 664 tys. zł. To kwota, którą i tak wydają tylko najbardziej zamożni. Wielu z nich wybiera tradycyjną wersję z V8, bo po prostu tego oczekują od G-Klasy. Dla tych, którzy chcą auta ekologicznego, na rynku jest mnóstwo innych propozycji – często bardziej praktycznych i dużo tańszych.

Mercedes nie rezygnuje z elektryfikacji, ale szykuje zmiany

Mimo słabych wyników sprzedaży, przedstawiciele marki uspokajają, że G-Klasa jako całość notuje świetne wyniki. Markus Nast, odpowiedzialny za globalną komunikację Mercedesa, podkreśla, że firma jest gotowa na każdy scenariusz rynkowy: „Do lat 30. będziemy elastyczni – klienci mogą wybierać między napędem elektrycznym a wysokotechnologicznym silnikiem spalinowym. To dotyczy także G-Klasy”.

Niemieckie media sugerują jednak, że kiepska sprzedaż Mercedesa G580 ma swoje konsekwencje. Mercedes poważnie rozważa zmianę planów dotyczących mniejszej wersji G-Klasy, tzw. „baby G”. Ten model miał być oferowany wyłącznie jako elektryczny, ale w świetle ostatnich wydarzeń możliwe jest, że pojawi się także w wariancie hybrydowym lub nawet spalinowym. Jeden z inżynierów firmy przyznał, że stworzenie wersji z silnikiem spalinowym nie byłoby dla Mercedesa dużym wyzwaniem – koszty takiej modyfikacji uznaje za „do przyjęcia”.

REKLAMA
mercedes g580
mercedes g580

Co dalej z G-klasą i elektryfikacją SUV-ów premium?

Mercedes G580 pokazuje, jak trudny jest proces elektryfikacji w segmencie luksusowych SUV-ów. Tu nie zawsze ekologia wygrywa z emocjami, legendą i przyzwyczajeniami klientów. Nawet najlepsza technologia nie zawsze jest gwarancją sukcesu rynkowego, jeśli nie trafi w sedno oczekiwań grupy docelowej.

Możliwe, że Mercedes zmodyfikuje swoje plany i w przyszłości zobaczymy więcej elastycznych rozwiązań napędowych – zarówno w „baby G”, jak i innych modelach. Niewykluczone, że pojawi się silniejsza ofensywa hybrydowa lub powrót do klasycznych silników, przynajmniej jako opcja.

Warto zadać sobie pytanie: czy przyszłość motoryzacji luksusowej to rzeczywiście pełna elektryfikacja, czy może jednak dłuższa koegzystencja różnych technologii napędowych?

mercedes g580 wnętrze

Czekamy na Wasze opinie

A Wy, jak oceniacie przyszłość G-Klasy w wersji elektrycznej? Czy Mercedes powinien iść w stronę pełnej elektryfikacji, czy jednak zachować spalinowe V8 w ofercie? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach – Wasze zdanie naprawdę się liczy!

Tagi: EuropaMercedesMercedes G580Mercedes G580 bateriaMercedes G580 cenaMercedes G580 mocMercedes G580 specyfikacjaMercedes G580 wnętrzeMercedes G580 wyglądMercedes G580 zasięgSUVWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

porsche macan gts
Aktualności

Mocniejszy od 4S, zwinniejszy od Turbo? Takie jest nowe Porsche Macan GTS

2025-10-25
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Wielki paradoks firmy Tesla. Rekordowe przychody, rekordowe dostawy i zyski w dół o 40 procent

2025-10-23
silnik yasa
Aktualności

Oto rewolucja. Silnik elektryczny YASA waży 13 kg i generuje ponad 1000 koni mechanicznych

2025-10-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Koniec plotek. Tesla Model S i Model X wracają do Europy. Mają 744 km zasięgu, ale nie możesz ich zamówić

2025-10-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.