• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen szykuje rewolucyjne zmiany w ID.3 i ID.4 – powrócą fizyczne przyciski

29.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Nowa era designu dla elektrycznych VW
  • Fizyczne kontrolki wracają do gry
  • Platforma MEB+ kluczem do sukcesu
  • Strategia regionalna i przyszłość modeli
  • Odpowiedź na krytykę pierwszej generacji
  • Przyszłość elektrycznej mobilności VW

Niemiecki koncern przygotowuje się do gruntownej metamorfozy swoich bestsellerów elektrycznych. Kai Grünitz, szef rozwoju technicznego w Volkswagenie, potwierdził mediom, że modele ID.3 oraz ID.4 przejdą kompleksową modernizację designu już w przyszłym roku. Największą nowością będzie przyjęcie stylistyki znanej z koncepcyjnego ID.2all.

Nowa era designu dla elektrycznych VW

Oba modele otrzymają już drugą poważną aktualizację od momentu swojej premiery rynkowej. Volkswagen ID.3 zadebiutuje w odświeżonej wersji w drugim kwartale przyszłego roku, natomiast większy ID.4 pojawi się pod koniec 2026 roku. Grünitz jednoznacznie potwierdził, że ID.3 adopuje nowy język stylistyczny, który po raz pierwszy zaprezentowano w 2023 roku wraz z koncepcyjnym ID.2all.

Zmiany designerskie mają nadać modelom „rodzinne podobieństwo do ID.2” oraz „niższą i bardziej przysadzistą sylwetkę”. ID.4 również przejdzie podobną metamorfozę wizualną, co jest częścią strategii utrzymania świeżości modeli aż do końca tej dekady, kiedy planowane są ich następcy.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Fizyczne kontrolki wracają do gry

Największą rewolucją będą jednak zmiany we wnętrzu pojazdów. Po latach krytyki dotyczącej nadmiernej digitalizacji, Volkswagen zdecydował się na powrót do sprawdzonych rozwiązań. Grünitz po raz pierwszy oficjalnie potwierdził, że odświeżone ID.3 i ID.4 otrzymają całkowicie przeprojektowane wnętrza z nowym kokpitem i interfejsem użytkownika.

REKLAMA

Najważniejszą zmianą będzie powrót fizycznych przycisków i pokręteł w miejsce funkcji opartych na wyświetlaczach cyfrowych oraz kontrowersyjnych suwaków. „Wracamy do okrągłego pokrętła do kontroli głośności” – zdradził jeden z informatorów, dodając: „Jeśli opracowujesz coś, co działa i działało przez lata, nie ma powodu, żeby to zastępować”.

Platforma MEB+ kluczem do sukcesu

Techniczne podstawy nowych wersji stanowić będzie ulepszona platforma MEB+. To miliardowa inwestycja w rozbudowę obecnego systemu modułowego MEB, która ma utrzymać elektryczną gamę VW w świeżej formie do momentu wprowadzenia opóźnionej platformy SSP.

ID.3 na bazie MEB+ ma rozpocząć produkcję w czerwcu przyszłego roku. Po raz pierwszy pojawi się podstawowa wersja z ogniwami LFP – podobnie jak w nadchodzącym ID.2. Nowy silnik elektryczny APP310 otrzyma następcę, który będzie bardziej ekonomiczny, co przełoży się na zwiększony zasięg.

REKLAMA
volkswagen id.2all

Strategia regionalna i przyszłość modeli

Volkswagen planuje również zróżnicowanie designu w zależności od regionu. Modele europejskie i amerykańskie będą dzielić wspólny temat stylistyczny, podczas gdy samochody na rynek chiński otrzymają własny kierunek designerski. Strategię tę zapowiadały prezentacje modeli ID Aura, Era i Evo podczas targów w Szanghaju.

Przed wprowadzeniem gruntownie zaktualizowanych ID.3 i ID.4, Volkswagen wykorzysta targi w Monachium we wrześniu do zapowiedzi kolejnego elektrycznego modelu – ID.2X. To crossoverowe rodzeństwo ID.2, które ma pojawić się w 2027 roku jako konkurent dla Jeepa Avenger czy Peugeota e-2008.

Odpowiedź na krytykę pierwszej generacji

Wszystkie te zmiany są częścią szerszego wysiłku na rzecz odbudowy wizerunku Volkswagena jako producenta pojazdów elektrycznych. Pierwsze modele oparte na platformie MEB spotkały się z krytyką dotyczącą jakości, oprogramowania i doświadczenia użytkownika.

Wraz z nadejściem trzech nowych modeli opartych na MEB Entry w przyszłym roku – VW ID.2, Cupra Raval i Skoda Epiq – celem jest przedłużenie żywotności obecnych modeli 400V i utrzymanie VW na szczycie europejskich rankingów sprzedaży EV. Wszystko to ma się dziać podczas przygotowań do wprowadzenia platformy SSP 800V od 2028 roku.

Menedżerowie koncernu mieli wcześniej rozważać cięcia inwestycji o około 20 miliardów euro, co mogło wpłynąć na plany modernizacji MEB. Jednak ostatecznie zdecydowano się kontynuować rozwój MEB+, uznając go za kluczowy dla konkurencyjności w segmencie przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych.

Przyszłość elektrycznej mobilności VW

Wprowadzenie ogniw LFP uznawane jest w branży za niezbędne do obniżenia kosztów samochodów elektrycznych w segmencie wrażliwym na cenę. Volkswagen zamierza pochwalić się bazową wersją nadchodzącego ID.2 za 25 000 euro, co ma być kamieniem milowym w demokratyzacji elektromobilności.

Platforma MEB Entry stanowi w pewnym sensie skróconą wersję MEB+ z napędem na przód, podczas gdy ID.3, ID.4 i ID.7 pozostają przy napędzie na tylne koła. Ta różnorodność technologiczna ma zapewnić optymalną odpowiedź na potrzeby różnych segmentów rynku.

Czy Volkswagen zdoła odzyskać zaufanie klientów dzięki tym zmianom? Jak oceniacie powrót do fizycznych przycisków – to krok w dobrą stronę czy ustępstwo wobec konserwatywnych gustów? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: baterie LFPfaceliftNiemcyVolkswagenvolkswagen id.3volkswagen id.3 bateriavolkswagen id.3 cenavolkswagen id.3 mocvolkswagen id.3 specyfikacjavolkswagen id.3 wnętrzevolkswagen id.3 wyglądvolkswagen id.3 zasięgVolkswagen ID.4volkswagen id.4 bateriavolkswagen id.4 cenavolkswagen id.4 specyfikacjavolkswagen id.4 wnętrzevolkswagen id.4 wyglądvolkswagen id.4 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

yangwang u9
Aktualności

Chiński supercar elektryczny wraca na Nürburgring – czy Yangwang U9 pobije własny rekord z 2024 roku?

2025-06-29
nio et5
Aktualności

Nio rozdaje, żeby nie zniknąć? Dramatyczna walka chińskiego producenta o przetrwanie w Europie

2025-06-28
moia vw id. buzz ad
Aktualności

Autonomiczny Volkswagen ID. Buzz AD wjeżdża na ulice – rewolucja mobilności z Hamburga

2025-06-25

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.