• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych

23.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Efektywność i zasięg – solidne liczby, niskie zużycie
  • Projekt nastawiony na lekkość i efektywność
  • Infrastruktura ładowania i wymiany baterii – przewaga chińskiego rynku
  • Design i praktyczność – rodzinny SUV na każdą okazję?
  • Cena – czy będzie rewolucja w dostępności?
  • Co dalej? Analiza możliwego rozwoju sytuacji

Chiński rynek samochodów elektrycznych od lat wyznacza tempo światowej elektromobilności. Teraz do gry wchodzi Onvo L90, flagowy SUV marki Nio, skierowany do szerokiego grona odbiorców. Oficjalna prezentacja najnowszego modelu dostarczyła sporo konkretów na temat jego wydajności, zasięgu oraz rozwiązań technologicznych. Pojawia się pytanie – czy to właśnie ten model wyznaczy nowe standardy w segmencie popularnych elektryków?

Efektywność i zasięg – solidne liczby, niskie zużycie

Onvo L90 został zbudowany na zaawansowanej platformie o napięciu 900V. Każda z dostępnych wersji – zarówno tylnonapędowa, jak i z napędem na wszystkie koła – posiada ten sam akumulator o pojemności 85 kWh. Producent deklaruje, że wersja RWD zużywa 14,5 kWh na 100 km i osiąga zasięg 605 km (CLTC). Odmiana AWD wypada tylko nieznacznie gorzej: 15,4 kWh/100 km i 570 km zasięgu. Są to wartości, które sytuują L90 w ścisłej czołówce klasowych rywali.

Co ważne, oba warianty napędowe korzystają z identycznej architektury bateryjnej. To nie tylko upraszcza proces produkcyjny, ale także zwiększa szanse na łatwiejszą wymianę baterii – a to jeden z elementów, który może przynieść Onvo przewagę w codziennym użytkowaniu.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Projekt nastawiony na lekkość i efektywność

Nowy SUV waży od 2 250 do 2 385 kg, w zależności od konfiguracji. To wciąż sporo, ale w porównaniu z konkurencją L90 prezentuje się całkiem dobrze. Twórcy modelu postawili na szeroko zakrojoną optymalizację konstrukcji. Przykładowo, przewody wysokiego napięcia udało się odchudzić aż o połowę, zaciski hamulcowe straciły niemal 20% masy, a stabilizatory – ponad 24%. Nowe felgi 20-calowe mają o 11% niższą masę, a zintegrowany system zawieszenia i ramy pomocniczej został zredukowany o ponad 21%. W efekcie współczynnik lekkości wynosi 2,35, co dla dużego SUV-a jest niezłym wynikiem.

Inne w podobnym temacie

gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
miasto nocą

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

22/11/2025
lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
REKLAMA
Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych
Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych
Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych
Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych
Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych
Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych

Infrastruktura ładowania i wymiany baterii – przewaga chińskiego rynku

Największą siłą Nio i Onvo nie są same pojazdy, ale cały ekosystem wokół nich. Już teraz użytkownicy Onvo mają do dyspozycji blisko 2 000 stacji wymiany baterii w Chinach. Do tego dochodzi 2 438 ładowarek firmowych oraz ponad 57 tysięcy punktów ładowania innych operatorów. To olbrzymia sieć, której nie powstydziłby się żaden producent na świecie.

Dla kierowców oznacza to jedno – praktycznie eliminują się obawy o zasięg i długi czas ładowania. Wymiana baterii trwa zaledwie kilka minut i staje się realną alternatywą dla klasycznego ładowania, zwłaszcza w miastach, gdzie tempo życia jest szybkie, a każda minuta się liczy.

Design i praktyczność – rodzinny SUV na każdą okazję?

Onvo L90 został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności podczas targów Shanghai Auto Show 2025. Na razie wiadomo, że nowy SUV oferuje trzy rzędy siedzeń, a w ofercie mają znaleźć się zarówno układy 6-, jak i 7-osobowe. Szczegóły dotyczące wnętrza oraz komfortu pasażerów pozostają tajemnicą, ale można spodziewać się, że producent postawi na nowoczesność i praktyczność.

Ten ruch wpisuje się w globalny trend – rodzinne SUV-y z napędem elektrycznym to segment, który zyskuje coraz większe zainteresowanie nie tylko w Chinach, ale i na innych rynkach.

REKLAMA

Cena – czy będzie rewolucja w dostępności?

Według oficjalnych zapowiedzi, Onvo L90 zostanie oficjalnie wprowadzony na rynek w trzecim kwartale 2025 roku. Co ciekawe, producent zapowiada, że cena ma być znacznie niższa niż w przypadku topowych modeli Nio. Oczekuje się, że bazowa wersja wystartuje poniżej 400 000 juanów, czyli nieco ponad 208 000 zł. Dla porównania, Nio ES8 kosztuje od 498 000 do 598 000 juanów, czyli od ok. 258 000 do 311 000 zł.

Taka polityka cenowa otwiera drogę do szerszego grona odbiorców. Jeśli L90 zachowa wszystkie zapowiedziane zalety – efektywność, zasięg, wygodę ładowania oraz rodzinny charakter – może stać się jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów elektrycznych w Państwie Środka.

onvo l90
onvo l90
onvo l90
Onvo L90 frunk
onvo l90
Onvo L90

Co dalej? Analiza możliwego rozwoju sytuacji

Rynek masowych samochodów elektrycznych w Chinach rozwija się dynamicznie i nic nie wskazuje na to, by tempo miało się zmniejszyć. Onvo L90 ma szansę stać się hitem, szczególnie jeśli rzeczywiście będzie oferował to, co zapowiadane – duży zasięg, szybkie ładowanie i dostęp do szerokiej infrastruktury.

Warto jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi. Wielcy gracze, zarówno chińscy, jak i globalni, także inwestują w platformy 900V, efektywne układy napędowe i innowacyjne usługi związane z ładowaniem. To może oznaczać dalszy spadek cen i coraz bardziej zaawansowane rozwiązania dostępne nawet w tańszych autach.

Na razie Onvo L90 pokazuje, że chiński rynek to pole doświadczalne dla elektromobilności na światową skalę. Jeśli nowy model odniesie sukces w Chinach, możliwe, że szybko pojawi się również na innych rynkach. Zwłaszcza że Nio coraz śmielej myśli o Europie.

Czy Onvo L90 to realna alternatywa dla zachodnich SUV-ów elektrycznych? Czy wymiana baterii stanie się nowym standardem w branży? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach – czekamy na Wasze opinie!

Tagi: 900VChinyONVOonvo l90onvo l90 bateriaonvo l90 cenaonvo l90 moconvo l90 specyfikacjaOnvo L90 wnętrzeonvo l90 wyglądonvo l90 zasięgSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
miasto nocą
Aktualności

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

2025-11-22

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.