• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Porsche idzie na wojnę z Teslą i Chinami. Nowe Cayenne EV to technologiczny potwór na kołach

01.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Wnętrze rodem z filmów science-fiction
  • Rewolucja ukryta w podłodze Porsche Cayenne EV
  • Ładowanie i wydajność, jakich jeszcze nie było
  • Co to wszystko oznacza?

Porsche to marka, którą od zawsze kojarzyliśmy z ewolucją, a nie rewolucją. Powolny, metodyczny rozwój sprawdzonych koncepcji był jej znakiem rozpoznawczym. Przez 77 lat silnik typu bokser montowany z tyłu definiował model 911. Ale te czasy najwyraźniej dobiegają końca. To, co firma z Zuffenhausen przygotowuje wraz z Cayenne EV, to nie jest kolejny krok naprzód. To potężny skok w zupełnie nową erę, który może na nowo zdefiniować segment luksusowych, elektrycznych SUV-ów. Porsche rzuca rękawicę wszystkim – od Mercedesa i BMW, po chińskich gigantów technologicznych.

Wnętrze rodem z filmów science-fiction

Zapomnijcie o wszystkim, co do tej pory widzieliście w samochodach tej marki. Wnętrze Cayenne EV to pokaz siły i deklaracja: „teraz my wyznaczamy standardy”. Sercem kokpitu jest nowy „Innovative Flow Display”. To nie jest po prostu duży ekran. To gigantyczna, zakrzywiona tafla szkła OLED o łącznej przekątnej niemal 42 cali.

Składa się ona z trzech głównych części: cyfrowych zegarów dla kierowcy (14,25 cala), centralnego systemu infotainment (12,3 cala) oraz opcjonalnego, ogromnego ekranu dla pasażera (14,9 cala). Całość została zaprojektowana wertykalnie, z charakterystycznym zagięciem u dołu, które tworzy wrażenie płynności i oddziela strefę informacyjną od strefy kontroli. To coś, czego nie oferuje dziś żaden konkurent w tej formie.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Jakby tego było mało, po raz pierwszy w Cayenne pojawi się wyświetlacz przezierny (HUD) z rozszerzoną rzeczywistością. System będzie wyświetlał kluczowe informacje, takie jak nawigacja czy wskazówki dotyczące pasa ruchu, bezpośrednio na przedniej szybie. Porsche twierdzi, że obraz będzie odpowiadał ekranowi o przekątnej 87 cali, co ma stworzyć niesamowite wrażenie immersji i połączenia kierowcy z maszyną.

Inne w podobnym temacie

mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

15/11/2025
Volkswagen ID. UNYX 08

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

15/11/2025
stelato s9

Tego nie da się zatrzymać. Huawei i BAIC ładują w Stelato S9 cztery lidary i cenę, która zawstydzi Europę

15/11/2025
zapowiedz bentley ev

Bentley gasi rewolucję EV. Silniki spalinowe zostają na lata, ale ich pierwszy elektryk i tak ma być przełomem

15/11/2025
REKLAMA

Co jednak najważniejsze, w tym całym cyfrowym szaleństwie Porsche nie zapomniało o ergonomii. Firma pozostawiła fizyczne przyciski i pokrętła do obsługi kluczowych funkcji, takich jak klimatyzacja czy głośność. To ukłon w stronę kierowców, którzy cenią sobie intuicyjność i nie chcą szukać podstawowych ustawień w gąszczu cyfrowych menu. To także wyraźny sygnał dla konkurencji, która w pogoni za minimalizmem często poświęca użyteczność.

Oczywiście, jak przystało na flagowy model, poziom personalizacji ma być absolutnie bezprecedensowy. Klienci będą mogli wybierać spośród 13 kombinacji kolorystycznych, licznych pakietów wykończeniowych, a dział Porsche Exclusive Manufaktur ma być gotów spełnić niemal każdą, nawet najbardziej ekstrawagancką zachciankę.

porsche cayenne ev wnętrze
porsche cayenne ev wnętrze
porsche cayenne ev wnętrze
porsche cayenne ev wnętrze
porsche cayenne ev wnętrze
porsche cayenne ev wnętrze

Rewolucja ukryta w podłodze Porsche Cayenne EV

O ile wnętrze robi ogromne wrażenie, o tyle prawdziwa rewolucja kryje się tam, gdzie nie sięga wzrok – w architekturze akumulatora. Marco Schmerbeck, szef działu systemów energetycznych projektu, mówi wprost: „To nie jest drobna ewolucja w stosunku do Taycana czy Macana. To bardziej rewolucja. Nauczyliśmy się tak wiele przez te lata”.

Na czym polega ta rewolucja? Porsche w Cayenne EV zrezygnowało z tradycyjnej, ciężkiej ramy akumulatora. Zamiast tego, poszczególne moduły z ogniwami są montowane bezpośrednio do konstrukcji nośnej nadwozia. Schmerbeck porównuje stare rozwiązanie do wkładania pudełka w pudełko. Teraz tego drugiego pudełka po prostu nie ma.

Korzyści są ogromne. Po pierwsze, znacząco niższa masa całego pakietu. Po drugie, wzrost gęstości energetycznej, ponieważ więcej przestrzeni można przeznaczyć na same ogniwa, a nie na ich obudowę. Po trzecie, uproszczenie produkcji i, co niezwykle istotne z punktu widzenia użytkownika, łatwiejsze i potencjalnie tańsze naprawy. Każdy z sześciu modułów można indywidualnie zdemontować od spodu pojazdu, bez konieczności wymiany całego, potwornie drogiego akumulatora.

Akumulator w Cayenne EV, choć o 103 litry mniejszy objętościowo od tego w Taycanie, oferuje większą pojemność użytkową. Mówimy tu o 108 kWh dostępnych dla kierowcy (z 113 kWh pojemności całkowitej). Ogniwa dostarczane przez LG Chem wykorzystują nowoczesną technologię z anodami krzemowo-grafitowymi, co ma kluczowe znaczenie dla szybkości ładowania.

baterie porsche cayenne ev

Ładowanie i wydajność, jakich jeszcze nie było

I tu dochodzimy do parametrów, które mogą naprawdę zamieszać na rynku. Nowa architektura 800V i zaawansowane ogniwa pozwolą na ładowanie z oszałamiającą mocą. Maksymalna moc ładowania ma sięgać 400 kW. Co to oznacza w praktyce? Porsche deklaruje, że wystarczy zaledwie 10 minut przy odpowiednio szybkiej ładowarce, aby uzupełnić energię na przejechanie prawie 300 kilometrów (według normy WLTP). To wynik, który stawia Cayenne EV w absolutnej czołówce i realnie zbliża czas „tankowania” do tego, co znamy z aut spalinowych.

Inżynierowie z Zuffenhausen zadbali też o każdy detal wpływający na wydajność. Przeniesienie wentylatorów chłodnic zza radiatorów przed nie, zwiększyło ich efektywność o 15%. Wersja Turbo otrzyma silnik chłodzony olejem, co pozwoli na utrzymanie ogromnej mocy przez długi czas. Ten sam system umożliwił osiągnięcie niewiarygodnej mocy rekuperacji na poziomie 600 kW. To o 200 kW więcej niż w Taycanie i oznacza, że w większości sytuacji drogowych hamulce tarczowe będą praktycznie bezrobotne.

REKLAMA

Dbałość o detale posunęła się tak daleko, że nawet dwa kable wysokiego napięcia przy porcie ładowania DC zastąpiono sztywnymi, metalowymi elementami, aby zminimalizować straty cieplne podczas ładowania. Efekt? Według Porsche, większy i cięższy Cayenne EV ma być bardziej wydajny energetycznie niż mniejszy Macan EV. Oficjalny, szacowany zasięg to około 600 km (WLTP), co w realnym świecie powinno przełożyć się na solidne 450-500 km bez względu na warunki.

porsche cayenne ev
porsche cayenne ev
porsche cayenne ev
porsche cayenne ev
porsche cayenne ev
porsche cayenne ev
porsche cayenne ev
porsche cayenne ev

Co to wszystko oznacza?

Porsche Cayenne EV, który ma zadebiutować pod koniec tego roku i trafić do sprzedaży w 2026, to znacznie więcej niż tylko kolejny elektryczny SUV. To manifest technologiczny i pokaz siły starej, europejskiej gwardii motoryzacyjnej. Porsche udowadnia, że nie zamierza oddawać pola ani amerykańskim, ani azjatyckim konkurentom.

Łącząc bezkompromisową technologię akumulatorów i ładowania z ultranowoczesnym, ale wciąż ergonomicznym wnętrzem, Porsche tworzy produkt, który może stać się nowym punktem odniesienia w klasie premium. To już nie jest pogoń za Teslą. To próba wyprzedzenia wszystkich i ustanowienia własnych reguł gry.

Czy tak radykalne podejście i zerwanie z powolną ewolucją to dobry kierunek dla tej legendarnej marki? Czy połączenie gigantycznych ekranów z fizycznymi przyciskami to złoty środek, na który czekali klienci? I wreszcie – czy Cayenne EV ma szansę stać się najlepszym dużym, elektrycznym SUV-em na rynku?

Tagi: 800vcayennePorscheporsche cayennePorsche Cayenne bateriaPorsche Cayenne cenaporsche cayenne evporsche cayenne ev bateriaporsche cayenne ev cenaporsche cayenne ev mocporsche cayenne ev premieraporsche cayenne ev specyfikacjaporsche cayenne ev wyglądporsche cayenne ev zasięgPorsche Cayenne kiedy premieraPorsche Cayenne mocPorsche Cayenne specyfikacjaPorsche Cayenne wyglądPorsche Cayenne zasięgSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze
Aktualności

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

2025-11-15
Volkswagen ID. UNYX 08
Aktualności

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

2025-11-15
stelato s9
Aktualności

Tego nie da się zatrzymać. Huawei i BAIC ładują w Stelato S9 cztery lidary i cenę, która zawstydzi Europę

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.