• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Porsche otwiera luksusowy hub ładowania pod Stuttgartem. Czy tak wygląda przyszłość elektromobilności?

07.05.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Leonberg – nie tylko szybkie ładowanie
  • Luksusowa architektura i zrównoważony rozwój
  • Dostęp tylko dla wybranych?
  • Ekosystem Porsche Charging Service
  • Czy to przyszłość elektromobilności?
  • Co dalej?

Porsche uruchomiło swoją szóstą stację Charging Lounge w Europie. Tym razem padło na Leonberg – kluczowy punkt przy skrzyżowaniu autostrad A8 i A81 w Niemczech. To kolejny krok niemieckiego producenta w kierunku stworzenia sieci ładowania premium, dedykowanej właścicielom modeli elektrycznych z logo Porsche. Ale nie chodzi tylko o moc ładowania. Marka inwestuje również w komfort, design i technologię.

Leonberg – nie tylko szybkie ładowanie

Nowy punkt ładowania Porsche oferuje sześć ultraszybkich ładowarek o mocy do 400 kW. To poziom, który wciąż jest rzadkością nawet na europejskich autostradach. Dla porównania: Ionity często oferuje ładowarki 350 kW, a Tesla Supercharger V3 – do 250 kW.

Taycan, flagowy elektryk Porsche, może tu naładować baterię do 80% w zaledwie 18 minut. Nowy elektryczny Macan potrzebuje około 21 minut. Te wartości nie są przypadkowe – inżynierowie projektowali cały obiekt z myślą o maksymalnym wykorzystaniu możliwości aut Porsche.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Moc to jednak tylko część układanki. Charging Lounge w Leonbergu to także komfortowe miejsce do odpoczynku. Do dyspozycji kierowców jest elegancka strefa relaksu z sofami, Wi-Fi, przekąskami, kawą i nowoczesnymi toaletami. Dla tych, którzy wolą świeże powietrze, przygotowano zewnętrzne miejsca siedzące z wbudowanymi głośnikami i widokiem na otoczenie.

porsche charging lounge
porsche charging lounge
porsche charging lounge

Luksusowa architektura i zrównoważony rozwój

Wnętrze i bryłę obiektu zaprojektowało Studio F.A. Porsche, które odpowiada m.in. za design samochodów tej marki. To nie tylko kwestia estetyki – projekt wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju.

REKLAMA

Stacja zbudowana jest z materiałów naturalnych, takich jak drewno, stal i kamień. Dach pokryto panelami fotowoltaicznymi, a system ogrzewania i chłodzenia oparto na pompie ciepła. Energią zarządza inteligentny system, który np. automatycznie przyciemnia oświetlenie, gdy nikt nie przebywa w budynku.

To pokazuje, że nawet ładowanie auta może być częścią większej, spójnej wizji marki, która łączy luksus, technologię i ekologię.

porsche charging lounge

Dostęp tylko dla wybranych?

Choć Charging Lounge jest dostępny teoretycznie dla każdego, to preferowanym klientem jest posiadacz Porsche z aktywnym Porsche ID. Wjazd na teren stacji może się odbywać automatycznie, dzięki rozpoznawaniu tablic rejestracyjnych. Alternatywnie, można użyć karty Porsche Charging Card lub kodu QR w aplikacji My Porsche.

REKLAMA

Nie ma tu typowych dla publicznych stacji chaosu z aplikacjami, problemów z autoryzacją czy kolejek. Wszystko działa w jednym ekosystemie – zintegrowanym z samochodem i kontem klienta.

Ekosystem Porsche Charging Service

Porsche nie ogranicza się do własnych stacji. Poprzez Porsche Charging Service, klienci mają dostęp do ponad 900 000 punktów ładowania w Europie, w tym około 75 000 z mocą powyżej 150 kW.

Marka wyraźnie stawia na roaming premium, współpracując m.in. z Ionity (ok. 740 lokalizacji) i Aral Pulse (ponad 3000 punktów w Niemczech). Dzięki temu posiadacze Porsche nie muszą się martwić, gdzie zatankują prąd – wystarczy jedna aplikacja lub karta.

W ramach usługi Porsche Charging Service Plus kierowcy płacą preferencyjne stawki, np. 0,39 €/kWh w Aral pulse zamiast standardowych 0,69 €/kWh. To różnica, która może mieć znaczenie przy częstym podróżowaniu, szczególnie dla użytkowników Taycana czy Macana.

porsche charging lounge

Czy to przyszłość elektromobilności?

Porsche wyraźnie komunikuje: elektromobilność nie musi oznaczać kompromisów. Wręcz przeciwnie – może być wygodniejsza, szybsza i bardziej stylowa niż tradycyjne tankowanie.

Z jednej strony, takie rozwiązania są obecnie niszowe. Sześć stacji w całej Europie nie zmieni jeszcze krajobrazu elektromobilności. Z drugiej strony, to model, który może zostać zaadaptowany przez inne marki premium – BMW, Mercedes czy Audi z pewnością obserwują działania Porsche.

Jeśli rynek EV będzie szedł w kierunku segmentacji klientów – jak to miało miejsce w tradycyjnej motoryzacji – to właśnie takie punkty ładowania mogą stać się nową normą dla klientów premium. A to może oznaczać presję na resztę rynku, by poprawić komfort i jakość usług ładowania również w segmencie masowym.

Co dalej?

Porsche zapowiada, że kolejne lokalizacje Charging Lounge są już w planach. Można się spodziewać, że nowe punkty powstaną w pobliżu innych głównych arterii komunikacyjnych Europy. Niemcy, Austria, może Szwajcaria – to logiczne kierunki rozwoju.

Pytanie, czy Porsche zdecyduje się również na wejście do bardziej wymagających krajów – z mniejszą infrastrukturą i mniejszym udziałem samochodów premium w rynku, jak Polska czy Czechy. Na razie jednak firma skupia się na budowie prestiżu i dopracowaniu modelu działania.

Jeśli ładowanie EV ma być wygodne, szybkie i eleganckie – Porsche pokazuje, jak to może wyglądać. Ale czy to wizja tylko dla najbogatszych?

Czy uważacie, że takie luksusowe stacje ładowania mają sens w Polsce? Czy też potrzebujemy raczej gęstej, prostej i taniej sieci ładowania dostępnej dla każdego? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: infrastruktura ładowaniaładowanie samochodu elektrycznegoniemcyporscheporsche charging loungePorsche Charging ServicePorsche Charging Service Plusszybkie ładowanie
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

bmw i7 solid-state
Aktualności

BMW i7 z akumulatorami solid-state na drogach. Czy to zapowiedź nowej ery elektromobilności?

2025-05-23
indukcyjna autostrada w niemczech
Aktualności

Rewolucja na niemieckich autostradach: Czy e-auta będą ładować się podczas jazdy? Testują nową technologię w Niemczech

2025-05-23
tesla model s facelift 2026
Aktualności

Tesla Model S Plaid w nowej wersji przyłapana w czasie testów na torze. Czy wreszcie doczekamy się poważnej aktualizacji?

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.