• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio ES8 celuje w premium. Ten gigant chce być luksusowym suvem i vanem w jednym, a teraz wiemy, jakie będzie jego wnętrze

16.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Zamiast tabletu, kinowy ekran
  • Większy niż kiedykolwiek
  • Suv, który zastąpi vana
  • Technologia na najwyższym poziomie
  • Co dalej?

Chiński producent samochodów elektrycznych Nio uchylił rąbka tajemnicy i zaprezentował pierwsze zdjęcia wnętrza swojego najnowszego dzieła – Nio ES8 trzeciej generacji. To nie jest zwykła aktualizacja. To całkowita zmiana filozofii i rzucenie rękawicy europejskim markom premium w segmencie największych SUV-ów.

Zamiast tabletu, kinowy ekran

Pierwsze, co rzuca się w oczy na udostępnionych zdjęciach, to rewolucja w centralnym punkcie deski rozdzielczej. Nio rezygnuje z pionowego, przypominającego tablet ekranu, który znamy z poprzedniej generacji modelu. Zamiast niego pojawia się imponujący, horyzontalny ekran centralny. To rozwiązanie, które znamy już z flagowej limuzyny ET9. Taki układ sprawia, że kokpit wydaje się szerszy i bardziej zintegrowany z linią deski rozdzielczej. To wyraźny sygnał, że Nio pozycjonuje swoje nowe auto jeszcze wyżej, w klasie luksusowej, gdzie dominują podobne, panoramiczne rozwiązania.

To jednak nie wszystko. Za kierownicą i głównym wyświetlaczem znajduje się kolejny, podłużny ekran. Pełni on prawdopodobnie funkcję cyfrowych zegarów, ale jego kształt sugeruje, że będzie mógł wyświetlać znacznie więcej informacji, w sposób bardziej czytelny i minimalistyczny niż tradycyjne rozwiązania.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

nio es8 wnętrze
nio es8 wnętrze

Większy niż kiedykolwiek

Nowy Nio ES8 to prawdziwy gigant. Firma podkreśla, że jego pozycjonowanie zmieniło się z dużego suv-a na „bardzo dużego” SUV-a. I nie są to tylko puste słowa. Długość nadwozia to teraz aż 5280 mm, a rozstaw osi wynosi imponujące 3250 mm. Dla porównania, poprzednik miał 5099 mm długości i 3070 mm rozstawu osi. To czyni nowego Nio ES8 największym w pełni elektrycznym SUV-em dostępnym obecnie na chińskim rynku. W praktyce oznacza to absolutnie rekordową przestrzeń wewnątrz.

Inne w podobnym temacie

lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
Hyundai Crater Concept

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

21/11/2025
jeep recon

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

20/11/2025
platforma obliczeniowa nio

Nio odkręca kurek z pieniędzmi. Ich autorski superczip Shenji NX9031 trafia do rywali

20/11/2025
REKLAMA

Ted Li, wiceprezes Nio ds. produktu, stwierdził, że jest to najprzestronniejszy model w historii marki. Samochód będzie dostępny w konfiguracji sześcio- i siedmioosobowej, oferując komfort podróży, jakiego próżno szukać w tej klasie pojazdów. To właśnie przestrzeń ma być jednym z kluczowych argumentów przemawiających za tym modelem.

Suv, który zastąpi vana

Nio idzie o krok dalej w swojej komunikacji. Firma twierdzi, że nowy Nio ES8 oferuje nie tylko przestrzeń i komfort porównywalny z luksusowymi suv-ami, ale także wygodę i praktyczność charakterystyczną dla luksusowych vanów (MPV). To bardzo ciekawa strategia. Zamiast tworzyć osobny model typu mpv, Nio postanowiło „upakować” jego zalety w nadwoziu suv-a. „Kupując nowego ES8, dostajesz luksusowego SUV-a i biznesowego MPV w jednym” – przekonuje Ted Li.

To odważne posunięcie, które może okazać się strzałem w dziesiątkę, szczególnie na rynku azjatyckim, gdzie duże, reprezentacyjne vany cieszą się ogromną popularnością wśród klientów biznesowych i zamożnych rodzin. Nio chce przekonać ich, że nie muszą już wybierać między prestiżem SUV-a a przestrzenią vana.

nio es8

Technologia na najwyższym poziomie

Oczywiście, Nio to nie tylko rozmiar i design. Producent podkreśla, że nowy Nio ES8 został wyposażony w flagowe chipy do inteligentnej jazdy, co zapowiada zaawansowane możliwości z zakresu autonomii. Do tego dochodzi kompleksowy system operacyjny oraz inteligentne zawieszenie. Wszystko to ma sprawić, że podróż tym samochodem będzie nie tylko komfortowa, ale także bezpieczna i ultranowoczesna. Nio określa swój nowy model jako „flagowego SUV-a na każdą okazję”, który ma spełnić oczekiwania użytkowników w scenariuszach biznesowych, rodzinnych i prywatnych.

Co dalej?

Oficjalna prezentacja nowego Nio ES8, podczas której poznamy więcej szczegółów na temat jego technologii i możliwości, odbędzie się 21 sierpnia. Jednak na pełne wejście na rynek i poznanie cen będziemy musieli poczekać do przyszłego miesiąca, kiedy odbędzie się Nio Day 2025.

REKLAMA

Wydaje się, że Nio bardzo precyzyjnie celuje w lukę na rynku. Oferuje produkt, który ma łączyć cechy, wydawałoby się, dwóch różnych światów motoryzacji. To bezpośredni atak na pozycje takich graczy jak Mercedes-Benz GLS, BMW X7, ale także na luksusowe vany. Jeśli cena zostanie skalkulowana na rozsądnym poziomie, a jakość wykonania i technologia dotrzymają kroku obietnicom, Nio ES8 może stać się bardzo ciekawą alternatywą. Czy taka koncepcja pojazdu przyjęłaby się również w Europie, w tym w Polsce? Czas pokaże, ale z pewnością jest to jedna z najciekawszych premier tego roku na rynku aut elektrycznych.

A co Wy sądzicie o takim połączeniu? Czy ogromny, luksusowy SUV faktycznie może zastąpić vana? Czy wolelibyście dwa oddzielne, wyspecjalizowane pojazdy, czy może taki uniwersalny gigant to przyszłość motoryzacji rodzinnej i biznesowej? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: NioNio ES8Nio ES8 bateriaNio ES8 cenaNio ES8 mocNio ES8 specyfikacjanio es8 wnętrzeNio ES8 wyglądNio ES8 zasięgSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

lucid gravity touring
Aktualności

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

2025-11-21
Hyundai Crater Concept
Aktualności

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

2025-11-21
jeep recon
Aktualności

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

2025-11-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.