Spis treści
Amerykańska marka premium właśnie dostarczyła pierwsze egzemplarze swojego flagowego elektrycznego sedana. Cadillac Celestiq kosztuje ponad milion złotych i ma przywrócić marce pozycję lidera luksusu.
Powrót do korzeni luksusu
Cadillac oficjalnie rozpoczął dostawy modelu Celestiq podczas ekskluzywnej ceremonii w centrum technologicznym General Motors w Warren w stanie Michigan. To moment, na który marka czekała od lat. Amerykański producent jasno deklaruje, że chce ponownie stać się „światowym standardem” w segmencie pojazdów luksusowych.
Każdy egzemplarz Cadillac Celestiq powstaje ręcznie w specjalnym centrum Cadillac House at Vanderbilt. Klienci mogą uczestniczyć w wysoce spersonalizowanym procesie konfiguracji swojego pojazdu. Inżynierowie i projektanci marki postawili sobie za cel stworzenie najbardziej zaawansowanego technologicznie samochodu w historii firmy.


Imponująca specyfikacja techniczna
Chociaż Celestiq zadebiutował jako koncept już w 2022 roku, a produkcja miała ruszyć rok później, finalny model zyskał dodatkową moc. Elektryczny sedan napędza układ dwusilnikowy z napędem na wszystkie koła, generujący 655 koni mechanicznych i 876 Nm momentu obrotowego w trybie Velocity Max.
Specyfikacja | Wartość |
---|---|
Moc maksymalna | 655 KM |
Moment obrotowy | 876 Nm |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 3,7 sekundy |
Pojemność baterii | 111 kWh |
Zasięg | 488 km |
Cena w USA | 350 000 USD (1,26 mln zł) |
Pojazd przyspiesza do setki w zaledwie 3,7 sekundy. Ogromna bateria o pojemności 111 kWh zapewnia zasięg 488 kilometrów według amerykańskich standardów testowych.
Wnętrze pełne innowacji
Kabina Cadillac Celestiq to prawdziwy pokaz najnowszych technologii. Głównym elementem jest 55-calowy interaktywny wyświetlacz rozciągający się przez całą szerokość deski rozdzielczej. To pierwszy model marki wyposażony w pięć standardowych ekranów HD, w tym dwa 12,6-calowe monitory dla pasażerów tylnych siedzeń.
Wśród najbardziej imponujących rozwiązań znajduje się panoramiczny dach Smart Glass z czterema niezależnie kontrolowanymi sekcjami. System audio AKG składa się z 38 głośników, a innowacyjny system klimatyzacji Climatesense oferuje cztery niezależne strefy mikroklimatyczne – pierwsza tego typu technologia na świecie.



Strategia elektryfikacji Cadillaca
Cadillac Celestiq to tylko jeden element szerszej strategii elektryfikacji marki. Cadillac oferuje już elektryczne SUV-y niemal w każdym segmencie: od podstawowego Optiq, przez średniej wielkości Lyriq, siedmiomiejscowy Vistiq, aż po masywnego Escalade IQ.
Marka przeżywa jeden z najlepszych okresów od 2008 roku pod względem sprzedaży. Cadillac celuje w zostanie najlepiej sprzedającą się luksusową marką elektryczną w Stanach Zjednoczonych w tym roku.
Szczególnie obiecująco prezentują się wyniki modelu Optiq. Po rozpoczęciu dostaw pod koniec 2024 roku, Cadillac sprzedał ponad 1700 egzemplarzy w pierwszym kwartale, wyprzedzając Mercedes-Benz, Genesis i innych luksusowych konkurentów na amerykańskim rynku.
Przełomowa współpraca z Teslą
GM ogłosiło, że model Optiq z 2026 roku będzie pierwszym pojazdem marki z wbudowanym portem NACS, umożliwiającym korzystanie z sieci Supercharger Tesli. To strategiczny ruch, który może znacząco poprawić atrakcyjność elektrycznych Cadillaców.
Przyszłość marki
Choć Celestiq ma symboliczne znaczenie dla wizerunku marki, to prawdziwymi motorami wzrostu będą bardziej przystępne modele. Ponad 75% kupujących Optiq to nowi klienci Cadillaca, co pokazuje skuteczność strategii elektryfikacji.
Jednak pytanie pozostaje otwarte: czy Celestiq rzeczywiście przywróci Cadillacowi pozycję lidera światowego luksusu? Konkurencja w segmencie luksusowych pojazdów elektrycznych staje się coraz bardziej zacięta, z takimi rywalami jak BMW iX, Mercedes EQS czy Lucid Air.
Cena przekraczająca milion złotych z pewnością ograniczy grono potencjalnych nabywców. Cadillac Celestiq będzie raczej wizytówką marki niż źródłem znaczących przychodów. Prawdziwy sukces zależeć będzie od popularności bardziej przystępnych modeli elektrycznych.
Co sądzicie o strategii Cadillaca? Czy luksusowy Cadillac Celestiq może konkurować z europejskimi rywalami w segmencie premium? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.
Dołącz do dyskusji