• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Scania, SKF i LOTS Group uruchamiają jedną z najdłuższych tras dla elektrycznych ciężarówek w Europie

17.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

Trzy znaczące firmy – Scania, SKF i LOTS Group – połączyły siły, aby zrewolucjonizować europejską logistykę. Współpraca ta zaowocowała uruchomieniem jednej z najdłuższych tras dla elektrycznych ciężarówek na kontynencie, która nie tylko obniża emisję CO₂, ale także stawia na efektywność transportu. Czy to początek przełomu w ciężarowym transporcie elektrycznym?

Trasa o imponujących osiągach

Nowo uruchomiona trasa ma długość 221 000 kilometrów rocznie i pozwoli na redukcję emisji CO₂ aż o 97%. To oszczędność równa emisji generowanej przez 210 samochodów osobowych w Szwecji każdego roku. Co więcej, aż 85% dystansu ciężarówki pokonają z pełnym obciążeniem, co maksymalizuje efektywność transportu.

Jak działa współpraca?

Projekt realizowany jest we współpracy z Ahréns Åkeri, operatorem logistycznym, który będzie odpowiedzialny za obsługę trasy. LOTS Group, będąca spółką zależną Scanii, zajmie się optymalizacją tras i zarządzaniem procesem ładowania, wykorzystując do tego nowoczesne narzędzia cyfrowe. Wszystko to odbywa się pod okiem „wieży kontrolnej” Scanii, która koordynuje przepływy transportowe.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

SKF, jako kluczowy partner projektu, podkreśla znaczenie efektywnego i ekologicznego transportu w całym łańcuchu dostaw. Firma zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną, a ten projekt jest ważnym krokiem w realizacji tego celu.

REKLAMA

Elektryfikacja długodystansowego transportu

Dotychczas elektryczne ciężarówki były kojarzone głównie z krótkimi trasami miejskimi. Projekt Scanii, SKF i LOTS Group udowadnia jednak, że pojazdy elektryczne mogą z powodzeniem funkcjonować również na długich trasach. W Europie aż 60% ładunków pokonuje ponad 300 km dziennie. Nowa inicjatywa pokazuje, że elektryfikacja nawet najbardziej wymagających odcinków logistycznych jest możliwa.

Ekonomia i środowisko w równowadze

Projekt opiera się na długoterminowych kontraktach i stabilnych wolumenach przewozów, co pozwala na ograniczenie ryzyka finansowego związanego z inwestowaniem w zielone technologie. Zoptymalizowane ładowanie i pełne wykorzystanie pojemności pojazdów przyczyniają się nie tylko do redukcji emisji, ale także do zwiększenia efektywności operacyjnej.

„Dzięki pełnemu wykorzystaniu pojemności w obu kierunkach i zoptymalizowanemu ładowaniu widzimy nie tylko korzyści środowiskowe, ale także znaczną poprawę efektywności operacyjnej. Stabilne wolumeny pozwalają nam inwestować w zielone technologie” – mówi Hampus Ahrén, dyrektor operacyjny Ahréns Åkeri.

Plan na przyszłość

Realizacja projektu przebiega etapowo. Pierwsza faza weryfikacji procesów operacyjnych, w tym optymalizacji zużycia energii i modeli cen prądu, potrwa do początku 2025 roku. Pełne wdrożenie projektu, w tym praca w trybie dwuzmianowym, planowane jest na drugą połowę roku.

Gustaf Sundell, szef Scania Ventures i New Business, podkreśla, że projekt ten redefiniuje systemy logistyczne: „Współpraca pomiędzy SKF, LOTS i Scania pokazuje, że transport ciężarowy z użyciem elektrycznych pojazdów akumulatorowych jest możliwy nie tylko na krótkich miejskich trasach, ale także na długich dystansach. To dowód na to, że przejście na zrównoważony system transportowy jest w zasięgu ręki.”

REKLAMA

Czy to przyszłość europejskiej logistyki?

Wspólny projekt Scanii, SKF i LOTS Group może stać się punktem odniesienia dla innych firm logistycznych w Europie. Pokazuje, że zrównoważone podejście do transportu nie musi oznaczać rezygnacji z efektywności czy opłacalności. Wręcz przeciwnie, odpowiednia strategia i współpraca między różnymi podmiotami mogą przynieść korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla biznesu.

Czy transport elektryczny to rewolucja, na którą czekaliśmy?

Inicjatywa Scanii, SKF i LOTS Group to nie tylko odpowiedź na potrzeby środowiska, ale także przykład, jak efektywnie wykorzystać nowoczesne technologie w transporcie. Czy inne firmy pójdą w ich ślady? Jakie wyzwania jeszcze stoją przed elektryfikacją długodystansowych tras w Europie? Zapraszamy do podzielenia się swoimi opiniami i wizją przyszłości transportu.

Tagi: ciężarówki elektryczneładowanie ciężarówki elektrycznejscania
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

tesla semi costco
Aktualności

Tesla Semi przełamuje barierę efektywności – nowy rekord może zmienić transport ciężki

2025-07-09
byd dolphin surf
Aktualności

Komisja Europejska podtrzymuje ambitne cele klimatyczne na 2040 rok, ale kontrowersyjne offsety budzą niepokój

2025-07-06
yangwang u9 tor
Aktualności

Dynamiczna jazda przedłuża żywotność baterii w elektryku o jedną trzecią

2025-07-06

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
onvo l90
Aktualności

Chińska rewolucja w SUV-ach elektrycznych: Onvo L90 waży mniej niż większość aut osobowych

2025-07-10
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.