• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Huawei i BAIC nie zwalniają tempa. Odświeżony Stelato S9 rzuca rękawicę niemieckiej trójce

21.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 9 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Ewolucja, a nie rewolucja cenowa
  • Większy, szerszy i z własną tożsamością
  • Dwie drogi do elektromobilności: BEV i EREV
    • Wariant w pełni elektryczny (BEV)
    • Wariant z przedłużaczem zasięgu (EREV)
  • Kontekst rynkowy i potęga sojuszu HIMA
  • Specyfikacja techniczna: Odświeżony Stelato S9 (2025 Update)
  • Czy Europa ma się czego bać?

Chiński rynek motoryzacyjny pędzi w tempie, które dla europejskich obserwatorów może wydawać się wręcz zawrotne. Zaledwie kilkanaście miesięcy po swoim debiucie, flagowa limuzyna stworzona w ramach współpracy giganta technologicznego Huawei oraz koncernu BAIC Group doczekała się gruntownej aktualizacji. Stelato S9, bo o nim mowa, wjeżdża na rynek w odświeżonej wersji, celując bezpośrednio w hegemonię takich tuzów jak Mercedes klasy E, BMW serii 5 czy Audi A6L.

Co ciekawe, producent zdecydował się na agresywną politykę cenową, utrzymując startowe kwoty na poziomie poprzednika, jednocześnie oferując znacznie bogatsze wyposażenie i poprawione parametry. To wyraźny sygnał, że sojusz technologiczno-motoryzacyjny nie zamierza brać jeńców w walce o klienta premium.

Ewolucja, a nie rewolucja cenowa

Oficjalna premiera odświeżonego modelu miała miejsce dzisiaj. Największym zaskoczeniem dla analityków rynku okazała się cena. Zaktualizowany Stelato S9 startuje z pułapu 309 800 RMB. W bezpośrednim przeliczeniu daje to kwotę około 158 000 złotych. Jest to dokładnie ten sam poziom cenowy, z jakim startował jego poprzednik, co w dobie szalejącej inflacji i rosnących kosztów produkcji jest ewenementem.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Warto odnotować, że ostateczna cena jest niższa o 8 200 RMB (ok. 4 200 zł) od kwoty, którą komunikowano jeszcze na początku listopada w ramach przedsprzedaży. Taki ruch marketingowy ma na celu psychologiczne przywiązanie klienta i pokazanie, że marka potrafi pozytywnie zaskoczyć tuż przed finalizacją transakcji.

Inne w podobnym temacie

BYD Atto 2 DM-i PHEV

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

21/11/2025
xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
xpeng x9 erev

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

18/11/2025
geely galaxy v900 mpv

Chińczycy wzięli „londyńską taksówkę” i przerobili ją na luksusowy jacht. Oto Geely Galaxy V900

18/11/2025
REKLAMA

Dla porównania, w Chinach, gdzie konkurencja w segmencie sedanów klasy wyższej jest mordercza, utrzymanie takiej ceny przy jednoczesnym powiększeniu gabarytów auta stawia europejską konkurencję w trudnej sytuacji. Niemieckie marki, choć wciąż cieszą się estymą, muszą mierzyć się z rywalem oferującym technologie Huawei w cenie, za którą u zachodnich producentów trudno kupić nawet bazowy model z segmentu D.

Większy, szerszy i z własną tożsamością

Inżynierowie Huawei i BAIC nie ograniczyli się jedynie do kosmetyki. Nowy Stelato S9 urósł. Długość nadwozia wynosi teraz imponujące 5160 mm, co stawia go w jednym szeregu z przedłużanymi wersjami europejskich limuzyn. Szerokość pojazdu przekroczyła magiczną barierę dwóch metrów, osiągając 2005 mm, a wysokość wzrosła do 1492 mm. Rozstaw osi pozostał na poziomie 3050 mm, co gwarantuje iście królewską przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.

Względem poprzednika auto jest zatem wyższe i szersze, przy zachowaniu tej samej długości. Poprzednia generacja mierzyła 1987 mm szerokości i 1486 mm wysokości. Te kilka czy kilkanaście milimetrów różnicy może wydawać się niczym na papierze, ale w rzeczywistości przekłada się na optyczną masywność sylwetki i przestronność kabiny.

Najważniejszą zmianą wizualną jest jednak debiut niezależnego logo marki Stelato. Do tej pory, zarówno na modelu S9, jak i zaprezentowanym we wrześniu kombi S9T, widniał jedynie napis „Stelato” wykonany angielską czcionką. Wprowadzenie własnego emblematu to krok milowy w budowaniu odrębnej tożsamości marki, która chce być kojarzona nie tylko jako „auto od Huawei”, ale jako pełnoprawny gracz segmentu luksusowego.

Lifting objął również detale zewnętrzne – przeprojektowano tylne lampy oraz elementy wykończeniowe drzwi, aby nadać im jeszcze bardziej ekskluzywny sznyt. W tym segmencie to właśnie detale decydują o odbiorze samochodu przez klienta, który jest gotów zapłacić krocie za poczucie wyjątkowości.

stelato s9 odswiezony
stelato s9 odswiezony
stelato s9 odswiezony

Dwie drogi do elektromobilności: BEV i EREV

Stelato S9 kontynuuje strategię oferowania klientom wyboru między czystym elektrykiem (BEV) a hybrydą z range extenderem (EREV). To rozsądne podejście, biorąc pod uwagę, że chiński rynek jest ogromny, a infrastruktura ładowania w odległych prowincjach wciąż bywa wyzwaniem.

Wariant w pełni elektryczny (BEV)

Klienci decydujący się na wersję w 100% elektryczną mają do wyboru dwie opcje cenowe: startującą od 329 800 RMB (ok. 168 000 zł) oraz droższą odmianę od 369 800 RMB (ok. 188 500 zł).

Pod maską (a właściwie pod podłogą) dzieje się sporo. Podstawowa wersja tylnonapędowa (RWD) dysponuje silnikiem o mocy maksymalnej 227 kW. Pozwala to na sprint do „setki” w równe 6 sekund. Dla bardziej wymagających przygotowano wersję AWD, gdzie do tylnego silnika dołącza przednia jednostka o mocy 158 kW. Łączna moc systemowa katapultuje tę ponad 5-metrową limuzynę do 100 km/h w zaledwie 3,92 sekundy. To osiągi, które jeszcze dekadę temu były zarezerwowane dla supersamochodów.

Obie wersje elektryczne korzystają z ternarnej baterii litowej o pojemności 100 kWh. Według chińskiego cyklu pomiarowego CLTC, zasięg wynosi odpowiednio 721 km lub 816 km. Nawet biorąc poprawkę na optymizm normy CLTC, są to wartości pozwalające na swobodne podróżowanie między miastami bez ciągłego zerkania na wskaźnik naładowania.

Wariant z przedłużaczem zasięgu (EREV)

Dla konserwatywnych klientów przygotowano wersję EREV, która startuje z niższego pułapu cenowego (309 800 RMB). Tutaj sercem układu napędowego jest silnik elektryczny na tylnej osi o mocy 227 kW, ale wspiera go 1,5-litrowy silnik spalinowy, pełniący wyłącznie funkcję generatora prądu.

REKLAMA

W tej konfiguracji auto przyspiesza do 100 km/h w 7,16 lub 7,35 sekundy (zależnie od wersji baterii). A skoro o bateriach mowa – mamy tu ciekawy wybór. Tańsza opcja to ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o pojemności 37 kWh, zapewniające 260 km zasięgu na samym prądzie. Droższa opcja to potężny akumulator ternarny 100 kWh (rzadkość w hybrydach!), dający aż 372 km zasięgu elektrycznego.

Gdy do gry wchodzi pełny bak paliwa i naładowana bateria, zasięg całkowity modelu EREV szybuje do astronomicznych 1275 km lub nawet 1378 km. To eliminuje jakikolwiek lęk przed zasięgiem, czyniąc z S9 idealny krążownik szos.

stelato s9 odswiezony

Kontekst rynkowy i potęga sojuszu HIMA

Stelato to jedna z pięciu marek wchodzących w skład parasola HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance), sterowanego przez Huawei. Obok Stelato (tworzonego z BAIC), w skład sojuszu wchodzą: Aito (z Seres Group), Luxeed (z Chery), Maextro (z JAC) oraz Shangjie (z SAIC). To pokazuje skalę ekspansji Huawei – firma nie buduje własnych fabryk, ale dostarcza „mózg” i technologie do pojazdów produkowanych przez doświadczonych partnerów.

Oryginalny Stelato S9 zadebiutował zaledwie w sierpniu 2024 roku, a pierwsze dostawy ruszyły we wrześniu. Tempo, w jakim wprowadzono obecny lifting (listopad 2025), jest dowodem na niesamowitą dynamikę chińskiego sektora R&D. W międzyczasie, 17 września tego roku, marka wprowadziła również model S9T – wariant kombi (station wagon). To segment, który w Chinach był dotychczas niszowy, ale dzięki takim premierom zyskuje na popularności.

Choć dokładne dane sprzedażowe dla samej marki Stelato za październik nie zostały ujawnione, cały sojusz HIMA dostarczył w minionym miesiącu rekordowe 68 216 pojazdów. To liczby, które muszą budzić niepokój w gabinetach prezesów w Stuttgarcie, Monachium i Ingolstadt.

Specyfikacja techniczna: Odświeżony Stelato S9 (2025 Update)

CechaWartość / Opis
Wymiary (dł. / szer. / wys.)5160 mm / 2005 mm / 1492 mm
Rozstaw osi3050 mm
Warianty napęduBEV (Elektryczny) oraz EREV (Hybryda z range extenderem)
Cena startowa (Chiny)309 800 RMB (ok. 158 000 PLN)
Konfiguracja BEV RWDMoc: 227 kW, 0-100 km/h: 6.0 s, Bateria: 100 kWh
Konfiguracja BEV AWDMoc: 227 kW (tył) + 158 kW (przód), 0-100 km/h: 3.92 s, Bateria: 100 kWh
Zasięg BEV (CLTC)721 km lub 816 km
Konfiguracja EREVSilnik 1.5L (generator) + Silnik elektr. 227 kW (tył)
Przyspieszenie EREV0-100 km/h w 7.16 s lub 7.35 s
Baterie EREV37 kWh (LFP) lub 100 kWh (Ternarna)
Zasięg całkowity EREV (CLTC)1275 km lub 1378 km
Główni konkurenciMercedes Klasy E, BMW Serii 5, Audi A6L

Czy Europa ma się czego bać?

Odświeżenie modelu S9 to jasny sygnał: chińscy producenci uczą się błyskawicznie. Nie czekają 3-4 lat na lifting, jak to ma miejsce w Europie. Jeśli rynek wymaga większego nadwozia lub nowego logo – zmiana następuje niemal natychmiast. Stelato S9 łączy w sobie cechy, które są obecnie najbardziej pożądane: zaawansowaną technologię (systemy Huawei), ogromny zasięg (wersje EREV) i cenę, która jest bezkonkurencyjna.

Prawdopodobny rozwój sytuacji zakłada dalszą agresywną ekspansję sojuszu HIMA. Możemy spodziewać się, że po umocnieniu pozycji w Chinach, modele takie jak S9 czy S9T zaczną nieśmiało pukać do bram Europy, być może pod zmienionymi nazwami, by ominąć ewentualne uprzedzenia lub kwestie celne. Jeśli Stelato S9 trafiłby na Stary Kontynent w cenie choćby zbliżonej do 250-300 tysięcy złotych (po doliczeniu ceł i podatków), mógłby wywołać trzęsienie ziemi w segmencie taksówek premium i flot korporacyjnych.

A Wy jak oceniacie tempo rozwoju chińskich marek? Czy bylibyście w stanie zrezygnować z prestiżu niemieckiej gwiazdy czy śmigła na rzecz technologii od Huawei, gdyby cena była o połowę niższa? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Tagi: Baicbaterie LFPchińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektryczneerevhimaHuaweiStelatoStelato S9Stelato S9 bateriaStelato S9 cenaStelato S9 mocStelato S9 specyfikacjaStelato S9 wnętrzeStelato S9 wyglądStelato S9 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

BYD Atto 2 DM-i PHEV
Aktualności

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

2025-11-21
xiaomi ev 500 000 samochodow
Aktualności

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

2025-11-20
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.