• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla ukrywa dane o Robotaxi przed amerykańskimi regulatorami. Pierwsze dni usługi przyniosły poważne problemy

28.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Regulatorzy chcą odpowiedzi, Tesla ucieka
  • Pierwsze dni pełne problemów
  • NHTSA potwierdza problemy
  • Brak transparentności mimo deklaracji
  • Przyszłość usługi pod znakiem zapytania
  • Co dalej z autonomiczną jazdą?

Tesla stanęła w centrum kontrowersji związanych z tajemniczością wokół swojej usługi Robotaxi. Firma odmawia ujawnienia kluczowych informacji o systemie autonomicznej jazdy, mimo że regulatorzy w USA wymagają szczegółowych wyjaśnień po problemach z pierwszych dni działania usługi.

Regulatorzy chcą odpowiedzi, Tesla ucieka

Amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) przygotowała serię pytań do Tesli jeszcze przed oficjalnym startem usługi Robotaxi w niedzielę. Firma miała obowiązek udzielenia odpowiedzi do 19 czerwca, jednak teraz domaga się zachowania wszystkich informacji w tajemnicy.

NHTSA szczególnie niepokoi fakt, że Tesla wykorzystuje swój system 'Supervised Full Self-Driving’ (FSD) w komercyjnej usłudze taksówek, podczas gdy technologia ta jest obecnie przedmiotem śledztwa w związku z kilkoma poważnymi wypadkami. Regulator chciał poznać więcej szczegółów dotyczących bezpieczeństwa i funkcjonowania systemu.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Tesla konsekwentnie unika udostępniania danych o swoich systemach Autopilot i Full Self-Driving, szczególnie informacji o wypadkach. Firma wielokrotnie nadużywała programów NHTSA, aby uniknąć raportowania niektórych danych o zdarzeniach drogowych związanych z jej technologią.

Inne w podobnym temacie

tesla glosowanie suc q3 2025

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

22/11/2025
xiaomi auto

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

22/11/2025
lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
tesla fsd

Elon Musk znów przesuwa terminy. Kluczowy element autonomii Tesli spóźni się o dwa lata

21/11/2025
REKLAMA
tesla cybercab robotaxi
fot. Tesla

Pierwsze dni pełne problemów

Start usługi Robotaxi nie przebiegł bez zakłóceń. W pierwszym dniu działania odnotowano kilka poważnych błędów systemu, które zostały uwiecznione w niepokojących nagraniach. Tesla umieściła pracownika na przednim siedzeniu pasażera, który trzymał palec na przycisku odblokowującym drzwi, przeprogramowanym prawdopodobnie jako wyłącznik awaryjny systemu autonomicznej jazdy.

Pojazdy Robotaxi zostały zauważone podczas popełniania znaczących błędów, w tym jazdy niewłaściwym pasem naprzeciw nadjeżdżającego ruchu oraz zostawiania pasażerów w środku skrzyżowania. Te incydenty wzbudziły poważne obawy dotyczące gotowości technologii do komercyjnego wykorzystania.

Obecność pracownika Tesli z funkcją awaryjnego wyłączenia systemu sugeruje, że technologia nie spełnia wymogów poziomu 4 autonomii, który jest wymagany do prowadzenia komercyjnych usług autonomicznej jazdy w Teksasie. To kluczowa informacja, która powinna znaleźć się w odpowiedziach przekazanych NHTSA.

NHTSA potwierdza problemy

Regulator oficjalnie przyznał, że jest świadomy zgłoszonych incydentów i obecnie zbiera dodatkowe informacje o sytuacji. NHTSA podkreśliła, że będzie egzekwować prawo wobec wszystkich producentów pojazdów zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie pojazdów.

Śledztwo dotyczące systemu FSD-Supervised/Beta pozostaje otwarte, co oznacza, że Tesla nadal znajduje się pod lupą regulatorów. Agencja nie zatwierdza wstępnie nowych technologii – producenci muszą certyfikować, że każdy pojazd spełnia rygorystyczne standardy bezpieczeństwa.

W przypadku wykrycia potencjalnych wad bezpieczeństwa NHTSA podejmie wszelkie niezbędne działania w celu ochrony bezpieczeństwa na drogach. Obecne incydenty z Robotaxi mogą przyspieszyć proces podejmowania takich decyzji.

Brak transparentności mimo deklaracji

Elon Musk wielokrotnie podkreślał, że „transparentność to klucz do zaufania”, jednak Tesla w praktyce postępuje wręcz odwrotnie. Firma konsekwentnie ukrywa dane dotyczące swoich systemów wspomagania jazdy i autonomicznej jazdy. Typowe zachowanie Elona, który dużo mówi, ale najczęściej tak, że jego to nie powinno dotyczyć.

Tesla nigdy nie opublikowała żadnych danych o FSD poza skumulowanym przebiegiem, co nie wskazuje na rzeczywistą wydajność systemu. Firma wielokrotnie wspominała o poprawach w odległościach między koniecznością przejęcia kontroli przez kierowcę, ale nigdy nie udostępniła rzeczywistych danych liczbowych.

Publikacje medialne próbują uzyskać dostęp do danych przez sądy, a Tesla walczy z tymi wysiłkami, twierdząc, że ujawnienie danych o wypadkach związanych z autonomiczną jazdą spowodowałoby „szkody finansowe” dla firmy.

tesla model y robotaxi

Przyszłość usługi pod znakiem zapytania

Obecna sytuacja stawia pod znakiem zapytania przyszłość rozwoju usługi Robotaxi. Brak transparentności i problemy z pierwszych dni działania mogą zmusić regulatorów do podjęcia bardziej radykalnych kroków.

Tesla może zostać zmuszona do wstrzymania usługi lub wprowadzenia znaczących modyfikacji w systemie bezpieczeństwa. Firma musi wykazać, że jej technologia rzeczywiście osiągnęła poziom autonomii wymagany do komercyjnego wykorzystania.

REKLAMA

Konkurenci Tesli, tacy jak Waymo czy Cruise, od lat transparentnie raportują dane o swoich systemach autonomicznej jazdy. Tesla pozostaje jedyną większą firmą, która konsekwentnie unika udostępniania takich informacji.

Sytuacja może również wpłynąć na rozwój technologii autonomicznej jazdy w innych krajach. Regulatorzy na całym świecie obserwują, jak amerykańskie agencje radzą sobie z nadzorem nad nowymi technologiami transportowymi.

Co dalej z autonomiczną jazdą?

Przypadek Tesli pokazuje, jak ważne jest zrównoważenie innowacji technologicznych z wymogami bezpieczeństwa publicznego. Firma musi udowodnić, że jej systemy są gotowe do komercyjnego wykorzystania bez stałego nadzoru człowieka.

Brak dostępu do danych o wypadkach i wydajności systemów utrudnia ocenę rzeczywistego poziomu bezpieczeństwa technologii Tesli. Przyszłość usług autonomicznej jazdy może zależeć od tego, czy firmy będą skłonne do większej transparentności.

Incydenty z pierwszych dni działania Robotaxi podkreślają, że droga do w pełni autonomicznych pojazdów jest dłuższa i bardziej wyboista niż obiecują producenci. Bezpieczeństwo publiczne musi pozostać priorytetem nad presją komercyjną i marketingową.

Jak oceniacie podejście Tesli do transparentności danych o autonomicznej jeździe? Czy firmy technologiczne powinny być zobowiązane do publicznego udostępniania informacji o bezpieczeństwie swoich systemów? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: autonomiczna jazdaautonomiczne taksówkiautopilotElon MuskRobotaxiTeslaTesla FSDtesla robotaxiUSA
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla glosowanie suc q3 2025
Aktualności

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

2025-11-22
xiaomi auto
Aktualności

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

2025-11-22
lucid gravity touring
Aktualności

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

2025-11-21

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
tesla glosowanie suc q3 2025
Aktualności

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

2025-11-22
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.