• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla przeniesie łańcuch dostaw akumulatorów z Chin do USA – co to oznacza dla przemysłu EV?

09.01.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Od momentu wprowadzenia ustawy Inflation Reduction Act (IRA) w 2022 roku, Stany Zjednoczone rozpoczęły intensywną kampanię na rzecz odbudowy krajowego przemysłu, szczególnie w sektorze technologii ekologicznych. Celem tej legislacji jest przyciągnięcie miejsc pracy z powrotem do USA, zwłaszcza w szybko rozwijających się branżach, takich jak pojazdy elektryczne (EV), magazynowanie energii czy fotowoltaika. Teraz okazuje się, że zmiany te wywierają istotny wpływ na łańcuchy dostaw do samochodów marki Tesla.

Panasonic zmienia strategię na rynek amerykański

Panasonic Energy, główny dostawca baterii dla Tesli, ogłosił, że planuje całkowicie wyeliminować zależność swojego łańcucha dostaw od Chin, jeśli chodzi o akumulatory produkowane w Stanach Zjednoczonych. Allan Swan, prezes Panasonic Energy of North America, określił tę zmianę mianem „najważniejszego celu”. Firma zamierza przyspieszyć działania na rzecz lokalizacji dostaw i wspierać partnerów, którzy mogą przenieść swoją produkcję do USA.

Aktualnie większość surowców używanych w bateriach produkowanych w USA przez Panasonic pochodzi z Kanady, ale firma intensywnie pracuje nad budową bardziej rozbudowanego amerykańskiego łańcucha dostaw. Działania te obejmują podpisywanie nowych umów z dostawcami w USA, wspieranie japońskich i koreańskich partnerów w zakładaniu produkcji w Stanach oraz nawiązywanie współpracy z firmami, które już mają plany operacyjne w USA.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

tesla supercharger

Wpływ polityki celnej USA

Jednym z głównych impulsów do zmiany łańcucha dostaw są rosnące napięcia handlowe między USA a Chinami. Administracja prezydenta Joe Bidena wprowadziła 100-procentowy podatek na pojazdy elektryczne importowane z Chin. Jednocześnie Donald Trump, który zapowiada możliwość ponownego kandydowania, deklaruje jeszcze bardziej agresywne podejście. Plany obejmują wprowadzenie 60-procentowego cła na towary chińskie oraz 25-procentowego na import z Kanady i Meksyku.

Inne w podobnym temacie

tesla supercharger v4

Tesla burzy ostatni mur. Zapłacisz za Supercharger kartą flotową, ale uważaj – to może kosztować więcej

18/11/2025
xpeng p7

Rząd Chin się tłumaczy. Nie zabiorą nam mocy, ale każą ją włączyć ręcznie. Koniec z aferą o 5 sekund

18/11/2025
cadillac optiq eu

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

16/11/2025
dongfeng bateria solid-state

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

15/11/2025
REKLAMA

Takie działania zmuszają firmy, takie jak Panasonic i Tesla, do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się warunków handlowych. „Musimy uniezależnić nasz łańcuch dostaw od Chin” – powiedział Swan podczas targów CES 2025 w Las Vegas.

Rozwój amerykańskiej infrastruktury produkcyjnej

Panasonic Energy już teraz posiada fabrykę w Nevadzie, która produkuje akumulatory dla Tesli. W 2025 roku firma planuje uruchomić kolejną fabrykę w Kansas. Rozbudowa tej infrastruktury ma kluczowe znaczenie dla realizacji planów Tesli związanych z lokalizacją produkcji.

Jednak budowa lokalnego łańcucha dostaw to nie tylko nowe fabryki. Panasonic wspiera również swoich dostawców z Japonii i Korei w zakładaniu produkcji w USA. Dzięki temu proces transformacji ma być szybszy i bardziej efektywny.

Korzyści dla Tesli i amerykańskiego rynku EV

Dzięki zmianom w łańcuchu dostaw Tesla może zyskać większą elastyczność i odporność na napięcia handlowe. Producent będzie także lepiej przygotowany do spełnienia wymogów IRA, które premiują pojazdy elektryczne z bateriami produkowanymi w USA. To może przyciągnąć więcej klientów, którzy chcą skorzystać z ulg podatkowych.

Zmiany te mogą również pozytywnie wpłynąć na rozwój rynku pracy w USA. Przemysł EV potrzebuje wysoko wykwalifikowanej siły roboczej, co stwarza szanse na rozwój lokalnych społeczności, zwłaszcza w stanach, gdzie powstają nowe zakłady produkcyjne.

Wyzwania i możliwości

Chociaż decyzja Panasonica i Tesli o przeniesieniu łańcucha dostaw do USA jest krokiem w dobrym kierunku, nie brakuje wyzwań. Produkcja baterii wymaga ogromnych ilości surowców, takich jak lit, nikiel czy kobalt. Stany Zjednoczone będą musiały zwiększyć wydobycie tych minerałów lub znaleźć alternatywne źródła ich dostaw.

Innym wyzwaniem jest tempo budowy infrastruktury. Aby zrealizować ambitne plany, firmy takie jak Panasonic muszą szybko rozbudowywać swoje zakłady i sieci dostawców. To wymaga ogromnych inwestycji i efektywnego zarządzania.

Czy to początek nowej ery dla EV?

Działania Tesli i Panasonica mogą być sygnałem początku większych zmian w globalnym przemyśle EV. Lokalizacja produkcji staje się coraz ważniejsza, a Stany Zjednoczone mogą stać się jednym z liderów w tej dziedzinie. Jednak sukces tych planów zależy od współpracy firm z rządem i lokalnymi społecznościami.

REKLAMA

Czy Tesla i Panasonic zdołają zrealizować swoje ambitne plany? Jakie są Wasze opinie na temat przenoszenia łańcuchów dostaw do USA? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach – przyszłość przemysłu EV zależy od nas wszystkich.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Źródło: reuters
Tagi: Chinypanasonic energyTeslaUSA
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla supercharger v4
Aktualności

Tesla burzy ostatni mur. Zapłacisz za Supercharger kartą flotową, ale uważaj – to może kosztować więcej

2025-11-18
xpeng p7
Aktualności

Rząd Chin się tłumaczy. Nie zabiorą nam mocy, ale każą ją włączyć ręcznie. Koniec z aferą o 5 sekund

2025-11-18
cadillac optiq eu
Aktualności

Baterie w elektrykach po latach. Mamy ranking 14 marek. Jak radzą sobie baterie po 3 latach? [RAPORT]

2025-11-16

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.