• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla uruchomiła gigantyczną stację ładowania całkowicie zasilaną słońcem. 168 punktów bez prądu z sieci

09.07.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Rekordowe rozmiary i stuprocentowa energia słoneczna
  • Technologiczne serce instalacji
  • Kontrowersje wokół pełnej autonomii energetycznej
  • Przełom w szybkości realizacji projektów
  • Przewaga nad konkurencją
  • Sieć Supercharger w liczbach
  • Polityczny kontekst i wyzwania
  • Wpływ na przyszłość elektromobilności
  • Ekonomia projektu
  • Czy to przyszłość ładowania pojazdów elektrycznych?

Tesla właśnie otworzyła Project Oasis w Lost Hills w Kalifornii – stację ładowania, która może zmienić postrzeganie elektromobilności na całym świecie. To nie tylko największa stacja Supercharger na Ziemi, ale przede wszystkim pierwszy tak duży kompleks ładowania całkowicie niezależny od sieci elektrycznej.

Rekordowe rozmiary i stuprocentowa energia słoneczna

Amerykański producent uruchomił już 84 aktywne punkty ładowania, ale to dopiero początek. Do końca tego roku planuje rozbudowę do 168 stacji Supercharger, co oficjalnie uczyni Lost Hills największym kompleksem ładowania Tesla na świecie.

Co wyróżnia tę inwestycję na tle innych? Kompletna niezależność energetyczna. Tesla twierdzi, że stacja w ogóle nie jest podłączona do sieci elektrycznej. Całość zasilana jest wyłącznie energią słoneczną pozyskiwaną z paneli fotowoltaicznych zamontowanych na baldachimach nad miejscami parkingowymi oraz z rozległej farmy solarnej położonej bezpośrednio obok kompleksu.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

168 stalls, 11 MW of solar, 10 @Tesla_Megapack constructed in 8 months in Lost Hills, CA.
84 stalls now open, solely powered by the sun and operating off-grid. Remaining stalls & lounge coming later this year. Safe Fourth of July travels! https://t.co/DnkkahIk32 pic.twitter.com/vxhCZLfupA

— Tesla Charging (@TeslaCharging) July 3, 2025

Technologiczne serce instalacji

Instalacja fotowoltaiczna w Lost Hills generuje 11 megawatów energii, co wystarcza do obsługi setek cykli ładowania dziennie. Wyprodukowana energia trafia do 10 Megapacków – stacjonarnych baterii litowo-jonowych służących do magazynowania energii.

REKLAMA

Każdy Megapack ma pojemność 3,9 MWh, co daje łączne możliwości magazynowania na poziomie 39 megawatogodzin. To wystarczająca ilość energii, aby obsłużyć setki pojazdów elektrycznych w ciągu doby, zachowując pełną niezależność od zewnętrznych źródeł prądu.

Megapaki wyposażone są w własne falowniki i mogą otrzymywać aktualizacje oprogramowania przez internet. To rozwiązanie pozwala na ciągłe optymalizowanie pracy całego systemu bez konieczności fizycznej ingerencji w sprzęt.

Kontrowersje wokół pełnej autonomii energetycznej

Choć Tesla reklamuje stację jako całkowicie niezależną od sieci, pojawiają się wątpliwości co do pełnej autonomii energetycznej. Członek grupy Tesla Owners of Silicon Valley opublikował na Instagramie informację, że kompleks posiada jednak małe połączenie z siecią o mocy 1,5 megawata.

To zaledwie ułamek tego, co generuje 11-megawatowa farma solarna na miejscu. Prawdopodobnie to połączenie służy jako zabezpieczenie na wypadek awarii lub períody wyjątkowo intensywnego wykorzystania stacji.

Pozostaje też pytanie, czy wszystkie 168 punktów ładowania po pełnym uruchomieniu będzie mogło działać wyłącznie na energii słonecznej. Tesla nie przedstawiła jeszcze szczegółowych danych dotyczących bilansów energetycznych po rozbudowie.

Przełom w szybkości realizacji projektów

Budowa kompleksu trwała zaledwie osiem miesięcy od rozpoczęcia prac do uruchomienia pierwszych 84 stacji. To niezwykle szybkie tempo jak na standardy branży ładowania pojazdów elektrycznych.

Dyrektorzy firm zajmujących się infrastrukturą ładowania wcześniej informowali, że typowe projekty mogą zajmować nawet kilka lat od planowania do oddania do użytku. Kalifornia należy do stanów o stosunkowo sprawnych procesach zatwierdzania, ale nawet tam osiągnięcie takiego tempa to wyjątkowe osiągnięcie.

Niezależność od sieci elektrycznej mogła znacznie przyspieszyć proces uzyskiwania pozwoleń. Tesla nie musiała czekać na skomplikowane procedury związane z przyłączeniem do lokalnej infrastruktury energetycznej, co często stanowi wąskie gardło w realizacji tego typu projektów.

najwiekszy supercharger tesli oasis
najwiekszy supercharger tesli oasis
najwiekszy supercharger tesli oasis

Przewaga nad konkurencją

Obecna największa stacja Supercharger w USA znajduje się w Barstow i oferuje 120 punktów ładowania. Lost Hills po pełnym uruchomieniu będzie miała o 40% więcej stacji niż obecny lider.

REKLAMA

Kompleks w Lost Hills wyposażony jest również w około tuzina punktów typu pull-through, które umożliwiają ładowanie pojazdów z przyczepami bez konieczności ich odłączania. To istotne udogodnienie dla użytkowników ciężarówek elektrycznych czy właścicieli kamperów.

Sieć Supercharger w liczbach

Tesla obecnie dysponuje w USA blisko 2700 lokalizacjami Supercharger z niemal 32000 punktami ładowania. To największa i najszybsza sieć ładowania dla pojazdów elektrycznych na amerykańskim rynku.

Ubiegłoroczne zwolnienia zespołu Supercharger – a następnie ponowne zatrudnienie części pracowników – sugerowały, że firma może spowolnić tempo ekspansji. CEO Elon Musk również sygnalizował możliwość zmniejszenia tempa rozbudowy sieci.

Polityczny kontekst i wyzwania

Uruchomienie stacji nastąpiło w szczególnie trudnym momencie dla branży elektromobilności w USA. Tuż przed weekendem 4 lipca administracja Trumpa przyjęła „One Big Beautiful Bill”, który eliminuje zachęty dla programów czystej energii, w tym dla pojazdów elektrycznych i energii słonecznej.

Ta legislacja ma na celu odwrócenie postępów dokonanych za kadencji administracji Bidena w dziedzinie zielonej transformacji. W takim kontekście inwestycje Tesla w autonomiczne energetycznie stacje ładowania nabierają jeszcze większego znaczenia.

Wpływ na przyszłość elektromobilności

Projekt Oasis może stać się modelem dla przyszłych inwestycji w infrastrukturę ładowania. Niezależność energetyczna eliminuje jeden z głównych problemów rozwoju elektromobilności – ograniczenia sieci elektrycznej w odległych lokalizacjach.

Stacje takie jak Lost Hills mogą działać nawet podczas awarii sieci energetycznej, co znacznie zwiększa niezawodność infrastruktury ładowania. To kluczowe dla użytkowników planujących dalekie podróże pojazdami elektrycznymi.

tesla megapack
Tesla Megapack

Ekonomia projektu

Choć Tesla nie ujawniła kosztów budowy kompleksu, inwestycja w autonomię energetyczną może przynieść długoterminowe oszczędności. Firma uniezależnia się od cen energii z sieci, zmiennych taryf i potencjalnych przerw w dostawach.

Dodatkowo, stabilne źródło energii słonecznej w słonecznej Kalifornii zapewnia przewidywalność kosztów operacyjnych na dziesięciolecia. To może przełożyć się na konkurencyjne ceny ładowania dla użytkowników końcowych.

Czy to przyszłość ładowania pojazdów elektrycznych?

Lost Hills może zapoczątkować rewolucję w podejściu do budowy infrastruktury ładowania. Kombinacja energii słonecznej, magazynowania energii i szybkiego ładowania tworzy samowystarczalny ekosystem, który może być replikowany w różnych lokalizacjach.

Szczególnie interesujące będzie obserwowanie, jak Tesla poradzi sobie z zarządzaniem energią w okresach o różnym nasłonecznieniu. Kalifornijskie słońce to idealne warunki, ale czy model sprawdzi się w mniej słonecznych regionach?

Sukces Project Oasis może zachęcić innych producentów do podobnych inwestycji. Rivian, Electrify America czy ChargePoint już teraz eksperymentują z integracją energii odnawialnej w swoich stacjach ładowania.

Tesla po raz kolejny udowadnia, że myśli o elektromobilności holistycznie – nie tylko produkuje pojazdy, ale buduje całą infrastrukturę niezbędną do ich masowego przyjęcia. Lost Hills to kolejny krok w kierunku przyszłości, w której ładowanie pojazdów elektrycznych będzie tak naturalne jak dzisiejsze tankowanie paliwa.

Co sądzicie o koncepcji w pełni autonomicznych energetycznie stacji ładowania? Czy to rozwiązanie ma szansę rozprzestrzenić się na inne regiony świata?

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: hubinfrastruktura ładowaniamagazyny energiiTeslatesla megapackTesla SuperchargerUSA
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

tesla optimus schody
Aktualności

Tesla może zaoszczędzić 2,5 mld dolarów dzięki robotom Optimus

2025-07-10
tesla semi costco
Aktualności

Tesla Semi przełamuje barierę efektywności – nowy rekord może zmienić transport ciężki

2025-07-09
tesla robotaxi
Aktualności

Pierwsza stłuczka Tesla Robotaxi już jest. A testy dopiero się zaczęły…

2025-07-07

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
onvo l90
Aktualności

Chińska rewolucja w SUV-ach elektrycznych: Onvo L90 waży mniej niż większość aut osobowych

2025-07-10
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.