• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Unia Europejska rozdaje 852 miliony euro na baterie do aut elektrycznych – jeden projekt trafia do Polski

05.07.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Jeden z projektów ląduje w Polsce
  • Francja i Niemcy dominują w wyścigu
  • Gigantyczne możliwości produkcyjne
  • Strategia przeciwko azjatyjskiej konkurencji
  • Rygorystyczne kryteria wyboru
  • Szansa dla polskiej elektromobilności
  • Co dalej z europejskimi bateriami

Komisja Europejska ogłosiła przełomową decyzję, która może zmienić krajobraz produkcji baterii do pojazdów elektrycznych w Europie. Sześć nowatorskich projektów otrzyma łącznie 852 miliony euro z Funduszu Innowacji, finansowanego z dochodów systemu handlu emisjami CO2 bo rozwijać baterie do samochodów elektrycznych.

Jeden z projektów ląduje w Polsce

Wśród wybranych przedsięwzięć znalazł się projekt realizowany w Polsce przez LG Energy Solution. Inicjatywa o nazwie „46inEU – Powering the Future” ma wykorzystać innowacyjne cylindryczne ogniwa baterii o średnicy 46 mm, co może znacząco wpłynąć na rozwój polskiego sektora elektromobilności.

To właśnie te cylindryczne ogniwa stanowią przyszłość przemysłu baterii. Oferują lepsze parametry chłodzenia, wyższą gęstość energii i większą elastyczność w projektowaniu pakietów baterii. Ich zastosowanie może obniżyć koszty produkcji i zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Francja i Niemcy dominują w wyścigu

Pozostałe projekty koncentrują się głównie w krajach zachodnich. Francja otrzymała dwa duże granty – pierwszy dla Automotive Cells Company (ACC), drugi dla firmy Verkor. Niemcy również mogą pochwalić się dwoma projektami: Cellforce Group i Leclanche rozwijają swoje technologie produkcji baterii.

Inne w podobnym temacie

saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
tesla glosowanie suc q3 2025

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

22/11/2025
ładowarki electra

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

20/11/2025
krakow wawel

Rewolucja pod Wawelem. Od stycznia połowa Krakowa będzie Strefą Czystego Transportu. Sprawdź, czy wjedziesz za darmo

19/11/2025
REKLAMA

Szwecja dołącza do wyścigu z projektem NOVO Energy, który ma uruchomić gigafabrykę w najbliższych latach. Wszystkie sześć projektów ma rozpocząć działalność przed 2030 rokiem, co wpisuje się w ambitne plany klimatyczne Unii Europejskiej.

Gigantyczne możliwości produkcyjne

Liczby robią wrażenie. Łączna pojemność produkcyjna wszystkich projektów wyniesie około 56 gigawatogodzin rocznie. To wystarczająca ilość baterii do zasilania setek tysięcy samochodów elektrycznych każdego roku.

Jeszcze bardziej впечатляюще выглядят korzyści środowiskowe. W ciągu pierwszych dziesięciu lat działalności projekty mają zredukować emisje gazów cieplarnianych o 91 milionów ton ekwiwalentu CO2. To równowartość wyjęcia z ruchu milionów samochodów spalinowych.

Strategia przeciwko azjatyjskiej konkurencji

Decyzja Komisji Europejskiej nie jest przypadkowa. Europa od lat stara się nadrobić zaległości w produkcji baterii, gdzie dominują firmy z Chin, Japonii i Korei Południowej. Fundusz Innowacji ma pomóc w budowie europańskiego łańcucha dostaw baterii, zmniejszając zależność od importu.

Projekty będą otrzymywać wsparcie zarówno na wydatki kapitałowe, jak i operacyjne. Część środków może zostać wypłacona jeszcze przed uruchomieniem produkcji, co pomoże firmom sfinansować fazę inwestycyjną.

Rygorystyczne kryteria wyboru

Spośród 14 zgłoszonych projektów z ośmiu krajów, tylko sześć spełniło wszystkie wymagania komisji. Niezależni eksperci oceniali każdy projekt pod kątem stopnia innowacyjności, potencjału redukcji emisji, dojrzałości technicznej i finansowej.

Ważnym kryterium była również możliwość replikacji rozwiązań oraz wkład w bezpieczeństwo dostaw surowców dla Unii Europejskiej. Te projekty, które nie otrzymały finansowania, mogą liczyć na wsparcie rozwojowe od Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

REKLAMA

Szansa dla polskiej elektromobilności

Dla Polski udział w tym programie oznacza realne szanse na rozwój przemysłu baterii. LG Energy Solution to globalny lider w produkcji baterii do pojazdów elektrycznych, współpracujący z największymi producentami samochodów na świecie.

Polskie przedsiębiorstwa mogą zyskać dostęp do najnowszych technologii i stać się częścią europejskiego łańcucha dostaw. To również tysiące nowych miejsc pracy w sektorze wysokich technologii.

Co dalej z europejskimi bateriami

Umowy grantowe mają zostać podpisane w trzecim kwartale 2025 roku. Od tego momentu rozpocznie się prawdziwy wyścig z czasem – wszystkie projekty muszą być gotowe przed 2030 rokiem.

Fundusz Innowacji już przeznaczył 12 miliardów euro na ponad 200 projektów w całej Europie. Specjalny program baterii może otrzymać dodatkowe 3 miliardy euro wsparcia, co pokazuje wagę, jaką Unia Europejska przywiązuje do tego sektora.

Czy Europa zdoła dogonić azjatyckich gigantów w produkcji baterii? Czy polski projekt LG Energy Solution stanie się katalizatorem rozwoju krajowej elektromobilności? Podzielcie się swoimi przewidywaniami w komentarzach – jak widzicie przyszłość europejskiego rynku baterii do aut elektrycznych?

Tagi: dotacjeEuropafabryka bateriilgogniwa 46 mmPolskaunia europejska
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
tesla glosowanie suc q3 2025
Aktualności

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

2025-11-22
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
tesla glosowanie suc q3 2025
Aktualności

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

2025-11-22
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.