• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volvo pilnie wycofuje 73 000 hybryd plug-in. Jest ryzyko pożaru

28.03.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

Szwedzki producent, Volvo, zmuszony został do masowego wycofania blisko 73 000 hybryd plug-in różnych modeli na całym świecie. Przyczyną jest poważna usterka, która może prowadzić do zwarcia w akumulatorze wysokiego napięcia, gdy pojazd jest zaparkowany z w pełni naładowaną baterią. Volvo apeluje do właścicieli, aby wstrzymali się z ładowaniem pojazdów do czasu naprawy.

Które modele objęto akcją serwisową?

Pierwsze informacje o problemie pojawiły się ze strony amerykańskiej Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), która ogłosiła wycofanie 7 483 hybryd plug-in Volvo w USA. Akcja serwisowa dotyczy różnych roczników modeli S60, S90, V60, XC60, XC90 i V90 wyprodukowanych w latach 2020-2022 – praktycznie wszystkich hybryd plug-in opartych na pierwszej generacji platformy SPA.

Szybko stało się jasne, że problem nie ogranicza się tylko do rynku amerykańskiego. Volvo Germany potwierdziło niemieckiemu magazynowi Auto, Motor und Sport, że jest to globalna akcja serwisowa obejmująca sześć wspomnianych modeli wyprodukowanych między 2020 a 2022 rokiem. Na całym świecie problemem dotkniętych jest około 73 000 samochodów Volvo, w tym około 8 000 w Szwecji i 4 825 w Niemczech.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Przyczyna problemu: wadliwe baterie od LG

W platformie SPA akumulatory nie są montowane pod podłogą bagażnika, lecz w środkowej części pojazdu, w tunelu transmisyjnym. Jak się okazuje, podczas produkcji baterii przez południowokoreańskiego dostawcę LG mógł wystąpić błąd, który zwiększa ryzyko zwarcia w akumulatorze – a tym samym ryzyko pożaru. Według Auto, Motor und Sport, LG produkowało wadliwe moduły między czerwcem 2019 a listopadem 2021 roku.

REKLAMA
volvo xc90 plug-in 2020
Volvo XC90 Plug-in Hybryd 2020, fot. Volvo

Co czeka właścicieli aut?

Podczas przeglądu serwisowego akumulatory będą sprawdzane pod kątem uszkodzonych ogniw. Jeśli wykryte zostaną uszkodzenia, Volvo wymieni cały akumulator. W każdym przypadku zostanie zainstalowana nowa wersja oprogramowania do zarządzania akumulatorem, która umożliwi Volvo szybsze wykrywanie ewentualnych usterek w przyszłości.

W Niemczech właściciele dotkniętych pojazdów zostaną powiadomieni przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA). Volvo już teraz prosi jednak właścicieli, aby nie ładowali akumulatora do czasu sprawdzenia pojazdu w warsztacie.

REKLAMA

Szerszy problem branży?

To nie pierwszy przypadek problemów z akumulatorami w pojazdach elektrycznych i hybrydowych. Przemysł motoryzacyjny wciąż zmaga się z wyzwaniami związanymi z bezpieczeństwem baterii wysokiego napięcia, a producenci samochodów i dostawcy komponentów stale udoskonalają technologie, by minimalizować ryzyko.

Szczególnie niepokojący jest fakt, że problemy dotyczą baterii produkowanych przez LG – jednego z największych dostawców akumulatorów dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma ta dostarczała również baterie do innych producentów, którzy w przeszłości borykali się z podobnymi problemami, jak choćby General Motors z modelami Chevrolet Bolt.

Przypadek Volvo pokazuje, jak ważne jest szybkie reagowanie na potencjalne problemy z bezpieczeństwem i prowadzenie skutecznych akcji serwisowych. Jednocześnie budzi pytania o długoterminową niezawodność technologii bateryjnych w kontekście masowej elektryfikacji transportu.

Czy według Was takie przypadki mogą spowolnić proces elektryfikacji motoryzacji? Czy producenci powinni bardziej rygorystycznie testować systemy bateryjne przed wprowadzeniem na rynek? Czekamy na Wasze opinie!

Tagi: Volvovolvo s60volvo s90volvo v60volvo v90volvo xc60volvo xc90
Udostępnij2Tweet1UdostępnijWyślij

Zobacz też

polestar 7
Aktualności

Polestar 7 będzie pierwszym modelem marki produkowanym w Europie. Słowacka fabryka Volvo zmieni podejście?

2025-07-04
volvo ex90
Aktualności

Volvo EX60 zadebiutuje już na początku 2026 roku – szwedzki producent odkrywa karty

2025-06-30
apple carplay ultra
Aktualności

Producenci aut mówią „stop” Apple. Gigant z Cupertino chce przejąć kontrolę nad całym pojazdem z CarPlay

2025-06-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.