• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Mercedes idzie na całość. Gigantyczny ekran w nowym GLC, a zdjęcia i tak wyciekły przed premierą

07.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Wnętrze, jakiego jeszcze nie było
  • Wygląd, który nie miał być tajemnicą
  • Technologia pod nową maską
  • Trudna walka o klienta premium

Dziś, 7 września, wielki dzień dla Mercedes-Benz. Niemiecki gigant oficjalnie prezentuje światu w pełni elektryczną wersję swojego absolutnego bestsellera – modelu GLC. Jednak na kilka dni przed premierą atmosfera zgęstniała. Producent najpierw sam podgrzał emocje, pokazując rewolucyjne wnętrze, a chwilę później internet zrobił swoje, publikując zdjęcia niezamaskowanego nadwozia. To nie jest zwykła premiera. To strategiczna bitwa o przyszłość marki.

Wnętrze, jakiego jeszcze nie było

Zacznijmy od tego, co Mercedes chciał nam pokazać. Wnętrze nowego, elektrycznego GLC ma być definicją luksusu na nowo. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest gigantyczny ekran MBUX HYPERSCREEN. To jednolita, zakrzywiona tafla szkła o przekątnej aż 39,1 cala, która rozciąga się praktycznie od drzwi do drzwi. Wykonany w zaawansowanej technologii z ponad tysiącem diod LED i matrycowym podświetleniem, ma oferować krystaliczną jakość obrazu i żywe kolory.

Mercedes chwali się także opatentowaną funkcją inteligentnego, strefowego przyciemniania, która pozwala ustawić różną jasność dla poszczególnych części wyświetlacza. Jest tylko jeden, ale za to bardzo istotny haczyk. Ten imponujący ekran nie będzie standardem. Dostępny będzie jako opcja w wyższych wersjach wyposażenia. Nabywcy tańszych wariantów będą musieli zadowolić się znacznie mniejszym, centralnym wyświetlaczem.

Dzięki powiększonemu rozstawowi osi, elektryczny GLC zaoferuje więcej przestrzeni w kabinie niż jego spalinowy odpowiednik. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika ma wynosić imponujące 1738 litrów, podczas gdy obecna wersja spalinowa oferuje maksymalnie 1594 litry. To konkretna i odczuwalna różnica.

Inne w podobnym temacie

vw id. polo w kamuflarzu

Volkswagen ID. Polo odsłania karty. Znamy dane techniczne wyczekiwanego elektryka dla ludu

15/12/2025
elektryczny statek catl yujian 77

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

14/12/2025
rivian r2 lidar

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
mercedes benz glc ev wnętrze
mercedes benz glc ev wnętrze
mercedes benz glc ev wnętrze
mercedes benz glc ev wnętrze

Wygląd, który nie miał być tajemnicą

Podczas gdy Mercedes starannie dawkował informacje o wnętrzu, internet zepsuł niespodziankę dotyczącą wyglądu zewnętrznego. Na kilkadziesiąt godzin przed oficjalną premierą na Instagramie i forum Reddit pojawiły się zdjęcia, które rzekomo przedstawiają finalną wersję elektrycznego GLC bez żadnego kamuflażu.

Fotografie pokazują SUV-a o bardzo gładkiej, opływowej sylwetce, która mocno nawiązuje do stylistyki znanej z serii EQ. To dość ciekawe, biorąc pod uwagę, że marka zapowiadała stopniowe odchodzenie od tego języka projektowania. Najwięcej kontrowersji wzbudza przedni grill – jest duży, podświetlany i ma dość kanciasty wzór. Jednym się spodoba, inni uznają go za zbyt krzykliwy. Mimo że zawsze należy podchodzić do takich przecieków z rezerwą, jest mało prawdopodobne, by produkcyjny model znacząco różnił się od tego, co zobaczyliśmy.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez KindelAuto (@kindelauto)

Technologia pod nową maską

Nowy Mercedes-Benz GLC powstanie na architekturze 800V, co jest kluczowe dla osiągnięcia wysokich prędkości ładowania. Producent zapowiada, że maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wyniesie aż 320 kW. To imponujący wynik, który ma przełożyć się na realne korzyści dla użytkownika.

Jak twierdzi prezes Mercedes-Benz Group, Ola Källenius, wystarczy około 10 minut postoju przy szybkiej ładowarce, aby uzupełnić energię na przejechanie kolejnych 260 km. To parametr, który stawia GLC w czołówce segmentu i niweluje obawy o długie postoje w trasie.

Według nieoficjalnych informacji, bazujących na testach prototypów, auto ma być wyposażone w baterię o pojemności około 94,5 kWh. Ma to zapewnić zasięg przekraczający 640 km według normy WLTP. W bardziej realistycznym cyklu EPA, stosowanym w USA, można spodziewać się wyniku w okolicach 480 km.

Leaked exterior pictures of the upcoming GLC EV
byu/Quick_Coyote_7649 inmercedes_benz

Trudna walka o klienta premium

Mercedes nie ma łatwego zadania. Elektryfikacja swojego najlepiej sprzedającego się modelu to ruch o ogromnym znaczeniu, ale i sporym ryzyku. Rynek elektrycznych SUV-ów premium jest już mocno obsadzony i konkurencyjny. Na placu boju czeka zmodernizowana niedawno Tesla Model Y oraz nowe, świetnie stylizowane BMW iX3, które w nadchodzącej generacji ma oferować ponad 800 km zasięgu.

Czy gigantyczny ekran i zaawansowana technologia wystarczą, by przekonać do siebie klientów? To się okaże. Wiele zależeć będzie od ceny. Biorąc pod uwagę, że w USA wersja hybrydowa plug-in (GLC 350e 4MATIC PHEV) startuje od 59 900 dolarów, można szacować, że cena wersji w pełni elektrycznej wyniesie około 65 000 dolarów. Po przeliczeniu na naszą walutę daje to kwotę rzędu 236 000 zł. Należy jednak pamiętać, że jest to kalkulacja netto. W Polsce, po doliczeniu podatków, cena bazowej wersji z pewnością przekroczy 300 000 zł.

Wejście elektrycznego GLC na rynek to kluczowy moment dla Mercedesa. To test, czy marka potrafi skutecznie przenieść sukces swojego bestsellera do świata zerowej emisji. Przed nami zacięta walka o portfele zamożnych klientów, w której liczyć się będzie nie tylko technologia i zasięg, ale także design i prestiż.

Co sądzicie o nowym kierunku Mercedesa? Czy tak radykalne postawienie na cyfryzację i ekrany to dobra droga? A może wygląd zewnętrzny budzi Wasze wątpliwości? Dajcie znać, co myślicie w komentarzach!

Tagi: 800vMercedesMercedes-Benz GLCMercedes-Benz GLC bateriaMercedes-Benz GLC cenaMercedes-Benz GLC mocMercedes-Benz GLC specyfikacjaMercedes-Benz GLC wnętrzeMercedes-Benz GLC wyglądMercedes-Benz GLC zasięgSUVszpiegowskie zdjęciazapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

vw id. polo w kamuflarzu
Aktualności

Volkswagen ID. Polo odsłania karty. Znamy dane techniczne wyczekiwanego elektryka dla ludu

2025-12-15
elektryczny statek catl yujian 77
Aktualności

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

2025-12-14
rivian r2 lidar
Aktualności

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

2025-12-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.