Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng zaprezentował zaktualizowane wersje swoich SUV-ów Xpeng G6 i Xpeng G9 na rok 2025. Oba modele oferują znaczące ulepszenia technologiczne, a także obniżone ceny, co ma na celu dalsze zwiększenie sprzedaży. Premiera odbyła się w Guangzhou, gdzie firma ma swoją siedzibę.
Xpeng G6 – szybsze ładowanie i niższa cena
Odświeżony Xpeng G6 jest dostępny w trzech wariantach cenowych, zaczynających się od 176,800 RMB (około 94 000 zł), co oznacza obniżkę o 11,56% w porównaniu do poprzedniego modelu, którego ceny startowały od 199,900 RMB (około 106 000 zł).
Najważniejsze cechy G6 2025:
- Wymiary: długość 4,758 mm, szerokość 1,920 mm, wysokość 1,650 mm, rozstaw osi 2,890 mm (minimalnie dłuższy od poprzednika).
- Platforma 800V: umożliwia ultraszybkie ładowanie z wykorzystaniem technologii 5C, co pozwala na naładowanie baterii od 10% do 80% w zaledwie 12 minut (poprzedni model wspierał ładowanie 3C, co zajmowało 20 minut).
- Zasięg: dwa tańsze warianty oferują zasięg 625 km (CLTC), a najdroższy – 725 km.
- Silnik: wszystkie wersje mają pojedynczy silnik o mocy 218 kW i momencie obrotowym 450 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3–6,4 sekundy.
Model G6 cieszy się dużym zainteresowaniem – w ciągu pierwszych 7 minut od rozpoczęcia sprzedaży złożono ponad 5,000 zamówień.



Xpeng G9 – luksus i wydajność
Zaktualizowany Xpeng G9 również przeszedł znaczące zmiany. Ceny zaczynają się od 248,800 RMB (około 132 500 zł), co oznacza obniżkę o 5,72% w porównaniu do poprzedniego modelu, którego ceny startowały od 263,900 RMB (około 140 500 zł).
Najważniejsze cechy G9 2025:
- Wymiary: długość 4,891 mm, szerokość 1,937 mm, wysokość 1,670 mm, rozstaw osi 2,998 mm (bez zmian względem poprzednika).
- Platforma 800V: podobnie jak G6, G9 wspiera ładowanie 5C, co pozwala na naładowanie baterii od 10% do 80% w 12 minut.
- Zasięg: dostępne są trzy warianty zasięgu: 625 km, 725 km (napęd na tylne koła) oraz 680 km (napęd na cztery koła).
- Silnik: wersje z napędem na tylne koła mają moc 258 kW i moment obrotowy 465 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4–6,6 sekundy. Wersja z napędem na cztery koła oferuje moc 423 kW i moment obrotowy 695 Nm, osiągając 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy.
- Zawieszenie: standardowo wyposażony w dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne, które wcześniej było dostępne tylko w najdroższej wersji.



Nowoczesna technologia i brak LiDAR-u
Oba modele – G6 i G9 – są wyposażone w system autonomicznej jazdy Turing AI, który opiera się na dwóch chipach Nvidia Drive Orin o łącznej mocy obliczeniowej 508 TOPS. W odświeżonych wersjach zrezygnowano z technologii LiDAR, przechodząc na rozwiązanie oparte wyłącznie na kamerach (pure vision).
Sukces sprzedażowy i ambitne plany
W 2024 roku Xpeng dostarczył 54,463 sztuk G6, co stanowiło 28,65% całkowitej sprzedaży firmy, oraz 26,954 sztuk G9 (14,18% sprzedaży). W pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku firma odnotowała ogromny wzrost sprzedaży – 60,803 pojazdów, co oznacza wzrost o 375,21% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Prezes Xpeng, He Xiaopeng, zapowiedział, że firma spodziewa się podwojenia dostaw w 2025 roku w porównaniu do 2024 roku.
Czy odświeżone modele trafią do Polski?
Xpeng planuje wejście na polski rynek w 2025 roku, co rodzi pytanie, czy właśnie te zaktualizowane wersje G6 i G9 będą dostępne dla polskich klientów. Dzięki niższym cenom, ultraszybkiemu ładowaniu i nowoczesnym technologiom, modele te mogą stać się atrakcyjną alternatywą dla Tesli i innych marek na rynku europejskim.
Czy Xpeng G6 i Xpeng G9 mają szansę podbić polski rynek? Jak oceniacie ich specyfikację i ceny? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Dołącz do dyskusji