• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

100 000 aut w kilkanaście miesięcy. Onvo rzuca wyzwanie Tesli i rośnie jak na drożdżach

17.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Błyskawiczny rozwój, czyli jak Onvo zdobywa rynek
  • Dwa modele, które napędzają sprzedaż
  • Strategia Nio, czyli jak podbić masowy rynek
  • Co dalej z Onvo? Scenariusze na przyszłość

Chiński rynek motoryzacyjny nie zwalnia tempa, a najnowszym dowodem na jego dynamikę jest sukces Onvo. Ta submarka giganta Nio, stworzona z myślą o masowym odbiorcy, właśnie poinformowała o zjechaniu z linii produkcyjnej stutysięcznego egzemplarza. To kamień milowy osiągnięty w ekspresowym tempie, który pokazuje, że strategia oferowania zaawansowanej technologii w bardziej przystępnej cenie przynosi spektakularne efekty. Onvo nie jest już tylko ciekawostką, ale realnym graczem, który mocno miesza na rynku.

Błyskawiczny rozwój, czyli jak Onvo zdobywa rynek

Informacja o wyprodukowaniu stutysięcznego samochodu pojawiła się zaledwie dwa dni temu. Biorąc pod uwagę, że do końca września Onvo miało na koncie 90 279 dostarczonych aut, oznacza to, że tylko w tym miesiącu do klientów trafi blisko 10 tysięcy pojazdów. To imponujący wynik, ale prawdziwą skalę sukcesu widać, gdy spojrzymy na dane z poprzedniego miesiąca.

We wrześniu Onvo dostarczyło 15 246 samochodów. Liczba ta sama w sobie robi wrażenie, ale jeszcze ciekawszy jest jej udział w wynikach całej spółki-matki. Okazuje się, że sprzedaż Onvo stanowiła we wrześniu niemal 44% wszystkich dostaw Nio Inc. To jednoznaczny sygnał, że tańsza marka stała się kluczowym filarem strategii koncernu i motorem napędowym jego wzrostu. Zaledwie półtora roku po oficjalnym starcie, które miało miejsce 15 maja 2024 roku, Onvo udowadnia, że trafiło w dziesiątkę.

onvo l60
L60

Dwa modele, które napędzają sprzedaż

Za sukcesem marki stoją dwa SUV-y, które idealnie wpasowały się w potrzeby rynku. Pierwszym i najważniejszym modelem jest Onvo L60. To pięciomiejscowy SUV, który od samego początku był pozycjonowany jako bezpośredni konkurent Tesli Model Y. Jego oficjalna premiera odbyła się 19 września 2024 roku i od tego czasu model ten znalazł już ponad 68 tysięcy nabywców.

Inne w podobnym temacie

xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
greencell habuden ladowarka

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

15/11/2025
xiaomi yu7

Król jest martwy? Nowy SUV Xiaomi sprzedaje się lepiej niż Tesla Model Y

15/11/2025
tesla model y

Tesla ma poważny problem, sprzedaż w USA nurkuje. Firma rusza z programem wynajmu, by ratować sytuację

15/11/2025
REKLAMA

Niedawno, z okazji pierwszej rocznicy, Onvo zaprezentowało odświeżoną wersję L60. Co istotne, cena pozostała bez zmian. Wersja z akumulatorem o pojemności 60 kWh kosztuje w Chinach od 206 900 juanów, czyli po przeliczeniu około 105 500 zł. To jednak nie koniec, ponieważ Onvo oferuje rewolucyjny model BaaS (Battery as a Service), o którym za chwilę.

Drugim filarem jest większy SUV, Onvo L90, dostępny w konfiguracji sześcio- lub siedmioosobowej. Model ten zadebiutował pod koniec lipca, a jego dostawy ruszyły 1 sierpnia. Efekt? Przez dwa ostatnie miesiące sprzedawał się w tempie ponad 10 tysięcy sztuk miesięcznie. L90 w standardzie wyposażony jest w większy akumulator 85 kWh, a jego cena startuje od 265 800 juanów, co daje około 135 500 zł.

onvo l90
L90

Strategia Nio, czyli jak podbić masowy rynek

Jak to możliwe, że Onvo osiąga tak konkurencyjne ceny? Kluczem jest wspomniany już model BaaS, czyli Bateria jako Usługa. To rozwiązanie, które Nio stosuje od lat, a Onvo z powodzeniem zaadaptowało na potrzeby masowego rynku. Klient kupuje samochód bez najdroższego komponentu, czyli akumulatora. Zamiast tego, płaci miesięczny abonament za jego wynajem.

REKLAMA

Dzięki temu cena zakupu Onvo L60 spada do zaledwie 149 900 juanów (około 76 500 zł), a miesięczny czynsz za baterię wynosi 599 juanów. W przypadku większego L90, cena startowa w modelu BaaS to 179 800 juanów (około 91 700 zł), z miesięczną opłatą 899 juanów. Taki model drastycznie obniża próg wejścia w posiadanie nowoczesnego auta elektrycznego i jest jednym z głównych powodów ogromnej popularności marki.

Co dalej z Onvo? Scenariusze na przyszłość

Osiągnięcie pułapu 100 000 wyprodukowanych aut w tak krótkim czasie to jasny sygnał, że strategia Nio działa. Stworzenie dostępnej cenowo marki, która korzysta z technologii i renomy droższego brata, okazało się strzałem w dziesiątkę. Sukces Onvo nie tylko wzmacnia pozycję Nio Inc. na giełdzie, ale przede wszystkim daje firmie potężne narzędzie do walki o udziały w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku.

Najważniejsze pytanie z naszej perspektywy brzmi: co z Europą? Nio jest już obecne na kilku rynkach Starego Kontynentu, w tym w Niemczech. Jest wysoce prawdopodobne, że kolejnym krokiem będzie wprowadzenie marki Onvo do Europy. Z cenami, które nawet po doliczeniu podatków i cła mogłyby być niezwykle atrakcyjne, Onvo stałoby się poważnym zagrożeniem dla europejskich producentów, takich jak Volkswagen, Skoda czy Peugeot.

Marka udowodniła, że potrafi szybko skalować produkcję i trafiać w gusta klientów. Jeśli utrzyma to tempo, wkrótce może stać się jednym z kluczowych graczy nie tylko w Chinach, ale i na świecie.

Czy model abonamentu na baterię (BaaS) przyjąłby się w Polsce? Czy bylibyście skłonni kupić tańsze auto i płacić miesięczną opłatę za akumulator? A może to właśnie takie marki jak Onvo, z agresywną ceną i nowoczesną technologią, są tym, czego brakuje na europejskim rynku? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: ONVOonvo l60onvo l90Wyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomi ev 500 000 samochodow
Aktualności

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

2025-11-20
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
xiaomi yu7
Aktualności

Król jest martwy? Nowy SUV Xiaomi sprzedaje się lepiej niż Tesla Model Y

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.