• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Rewolucja w zasięgu? Chery pokazało baterię, która ma dać 1300 km realnego zasięgu

20.10.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Święty Graal elektromobilności
  • Chery chce być pierwsze na mecie
  • To nie tylko obietnice. Za projektem stoją ogromne pieniądze
  • Globalny wyścig i największa przeszkoda – cena

Chiński producent samochodów Chery rzucił rękawicę całej branży motoryzacyjnej. Podczas konferencji Global Innovation Conference firma zaprezentowała swój pierwszy, w pełni autorski moduł baterii ze stałym elektrolitem. Jej parametry brzmią jak zapowiedź nowej ery w elektromobilności: gęstość energii na poziomie 600 Wh/kg i potencjalny, realny zasięg przekraczający 1300 kilometrów.

Święty Graal elektromobilności

Baterie ze stałym elektrolitem od lat nazywane są „świętym Graalem” pojazdów elektrycznych. Mają rozwiązać dwa największe problemy trapiące obecne technologie: ograniczony zasięg i obawy o bezpieczeństwo. Prototyp od Chery wydaje się spełniać obie te obietnice.

Ogromna gęstość energii, niemal dwukrotnie wyższa niż w topowych obecnie ogniwach, ma pozwolić na pokonanie nawet 1500 km na jednym ładowaniu w warunkach teoretycznych. Firma realistycznie ocenia jednak, że w codziennym użytkowaniu zasięg wyniesie około 1300 km. To wynik, który eliminuje tzw. „lęk przed zasięgiem” i stawia pod znakiem zapytania sens istnienia aut spalinowych na długich dystansach.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Drugi kluczowy aspekt to bezpieczeństwo. Chery pochwaliło się, że ich nowa bateria przeszła ekstremalne testy, w tym przebicie gwoździem i przewiercenie wiertarką. Nawet w takich warunkach ogniwo nie zapaliło się ani nie zaczęło dymić, co stanowi ogromny postęp w stosunku do dzisiejszych baterii litowo-jonowych z ciekłym elektrolitem.

REKLAMA

Chery chce być pierwsze na mecie

Chiński producent nie tylko chwali się technologią, ale także przedstawia bardzo ambitny harmonogram jej wdrożenia. Program pilotażowy ma ruszyć już w 2026 roku, a szersze zastosowanie w pojazdach seryjnych planowane jest na rok 2027. Jeśli te terminy zostaną dotrzymane, Chery może wyprzedzić w tym wyścigu zarówno krajowych gigantów, takich jak BYD i CATL, jak i międzynarodowych rywali, w tym Toyotę.

To deklaracja, która pozycjonuje Chery nie jako naśladowcę, ale jako potencjalnego lidera technologicznej rewolucji. Firma chce być pierwsza, która zaoferuje masowemu klientowi samochód z baterią nowej generacji.

To nie tylko obietnice. Za projektem stoją ogromne pieniądze

Ambitne plany Chery mają solidne podstawy finansowe. Firma notuje fantastyczny rok, bijąc rekordy eksportu – we wrześniu za granicę wysłano ponad 137 tysięcy pojazdów. Przychody w pierwszej połowie 2025 roku wzrosły o ponad 26%, osiągając poziom 141,6 miliarda juanów (ok. 19,5 mld USD).

Co najważniejsze, po niedawnym, głośnym debiucie na giełdzie w Hongkongu, firma przeznaczyła ogromne środki na rozwój. Aż 35% funduszy z emisji akcji zostało skierowanych na badania i rozwój pojazdów, a kolejne 25% na technologie nowej generacji, co podkreśla strategiczną wagę projektu baterii ze stałym elektrolitem.

Globalny wyścig i największa przeszkoda – cena

Chery nie jest osamotnione w swoich dążeniach. Na całym świecie trwa wyścig o to, kto pierwszy skomercjalizuje tę przełomową technologię. Toyota niedawno zacieśniła współpracę z Sumitomo w celu przyspieszenia produkcji materiałów katodowych do swoich baterii. Analitycy z EVTank przewidują, że do 2030 roku globalne dostawy baterii ze stałym elektrolitem osiągną 614 GWh, co będzie stanowić ponad 10% całego rynku.

REKLAMA

Jednak na drodze do rewolucji stoi jedna, potężna przeszkoda: koszty. Obecnie szacuje się, że koszt produkcji baterii ze stałym elektrolitem jest około 2,8 razy wyższy niż w przypadku tradycyjnych ogniw litowo-jonowych. Wynika to z drogich materiałów i wciąż niskiej wydajności procesów produkcyjnych.

Prezentacja Chery to zatem kamień milowy, który przybliża technologię z laboratorium na linię produkcyjną. Jeśli firmie uda się pokonać barierę kosztową i zrealizować ambitny harmonogram, możemy być świadkami największej rewolucji w motoryzacji od czasu wynalezienia silnika spalinowego.

Czy wierzycie, że wdrożenie baterii ze stałym elektrolitem na masową skalę jest możliwe już w 2027 roku? Czy zasięg 1300 km i pełne bezpieczeństwo ostatecznie przekonałyby Was do zakupu auta elektrycznego? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: Baterie solid-stateBaterie ze stałym elektrolitemCheryOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
mercedes eqs solid state 1200 km przejazd
Aktualności

Koniec z przystankami na ładowanie? Mercedes z nową baterią pokonał 1200 km i wciąż miał zapas mocy

2025-09-09
mercedes eqs baterie solid-state
Aktualności

Mercedes-Benz obiecuje rewolucję w zasięgu elektrycznych aut. Nowa technologia baterii już za kilka lat

2025-07-28

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-20
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
green cell habu
Poradniki

Ładowanie auta w domu. Przewodnik, o którym nie wiedziałeś, że go potrzebujesz.

2025-10-17
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.