• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chevrolet pokazał projekt idealnego miejskiego elektryka. Niestety, jest jeden poważny haczyk

25.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Wizja, której potrzebujemy
  • Bolt 2027 to inna historia
  • Gdzie się podziały emocje?
  • Chińska specyfika rynku
  • Czas decyzji dla GM

Dział projektowy General Motors po raz kolejny zagrał na emocjach fanów motoryzacji. W sieci pojawiły się szkice koncepcyjne, które przedstawiają wizję małego, agresywnie stylizowanego samochodu elektrycznego. Grafiki te momentalnie rozbudziły wyobraźnię entuzjastów marki, którzy od razu zaczęli dopatrywać się w nich następcy popularnego Bolta. Rzeczywistość jest jednak nieco bardziej skomplikowana i – dla klientów w Stanach Zjednoczonych czy Europie – może okazać się rozczarowująca. Wszystko wskazuje na to, że patrzymy na kolejny przykład fascynującego projektu, który ominie szerokim łukiem zachodnie rynki.

Wizja, której potrzebujemy

Zaprezentowane grafiki to dzieło Charlesa Huanga, projektanta z oddziału GM China Advanced. To kluczowa informacja, która determinuje kontekst całej sytuacji. Szkic przedstawia pojazd o zwartej, dynamicznej sylwetce. Jest to typowy crossover o sportowym zacięciu, z wysoko poprowadzoną linią okien i muskularnymi nadkolami. Całość wygląda nowocześnie, drapieżnie i zdecydowanie bardziej emocjonująco niż to, do czego przyzwyczaiły nas budżetowe modele Chevroleta w ostatnich latach.

Samochód na rysunkach przypomina to, czym mógłby – a wręcz powinien – być nowy Chevrolet Bolt w wersji usportowionej. Widzimy tu wyraźne odejście od pudełkowatych kształtów na rzecz aerodynamiki i stylu. To świeże spojrzenie na segment miejskich elektryków, które udowadnia, że małe auto na prąd nie musi wyglądać jak sprzęt AGD. Niestety, podpis pod grafikami opublikowanymi przez GM Design nie pozostawia złudzeń: „Sportowy Chevrolet EV na rynek chiński”.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez GM Design (@generalmotorsdesign)

Bolt 2027 to inna historia

Tymczasem rzeczywistość rynkowa szykuje nam coś zupełnie innego. Nadchodzący Chevrolet Bolt z rocznika modelowego 2027, którego dostawy mają ruszyć na początku 2026 roku, to projekt znacznie bardziej zachowawczy. Nowy Bolt będzie w dużej mierze zmodernizowaną wersją ustępującego modelu EUV. Inżynierowie i styliści postawili na sprawdzone rozwiązania, zachowując sylwetkę kompaktowego crossovera, którą klienci już znają.

Inne w podobnym temacie

Hyundai Crater Concept

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

21/11/2025
BYD Atto 2 DM-i PHEV

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

21/11/2025
koncept hyundai crater

Hyundai Crater rzuci wyzwanie Rivianowi. Nadchodzi ekstremalna terenówka przyszłości

19/11/2025
NIU Concept 06

155 km/h, radar, tryb wartownika i… stolik na laptopa. NIU Concept 06 chce być Teslą wśród skuterów

15/11/2025
REKLAMA

To bezpieczne zagranie ze strony General Motors. Koncern podąża tu podobną ścieżką co Nissan. Japończycy również transformują swojego Leafa – model z rocznika 2026 zrywa z nadwoziem typu hatchback na rzecz modnego crossovera. Rynek wymusza takie zmiany. Klienci masowo przesiadają się z małych sedanów i aut miejskich do podwyższonych SUV-ów, więc producenci po prostu dają im to, czego oczekują. Problem w tym, że w tej pogoń za użytecznością i masowym gustem, gdzieś gubi się charakter. Szkice z chińskiego biura projektowego pokazują alternatywę – samochód, który mógłby być nie tylko praktyczny, ale i pożądany.

Gdzie się podziały emocje?

Patrząc na te odważne linie, trudno nie poczuć żalu. Chevrolet udowodnił już przecież, że potrafi robić szybkie i emocjonujące elektryki. Najlepszym przykładem jest Blazer EV w wersji SS. To potężna maszyna, która weszła na rynek jako model 2026. Blazer EV SS generuje aż 615 koni mechanicznych i 880 Nm momentu obrotowego (650 lb-ft). Dzięki trybowi Wide Open Watts (WOW), ten elektryczny SUV katapultuje się do „setki” (0-60 mph) w zaledwie 3,4 sekundy.

To parametry, które jeszcze dekadę temu były zarezerwowane dla supersamochodów. Chevrolet ma więc technologię, ma napędy i ma platformę, by tworzyć auta dające ogromną frajdę z jazdy. Brakuje jednak odwagi, by zaimplementować ten „gen szaleństwa” w mniejszym formacie. Bolt w wersji SS byłby idealnym duchowym następcą hot-hatchy w erze elektromobilności. Mały, zwrotny, z natychmiastowym momentem obrotowym – taki samochód mógłby stać się hitem wśród młodszych kierowców, którzy nie potrzebują wielkiego SUV-a jak Blazer.

chevy bolt ev nowy
Nowy Chevy Bolt EV

Chińska specyfika rynku

Dlaczego więc najciekawsze projekty, takie jak omawiany szkic, trafiają do szufladki z napisem „Chiny”? Odpowiedź leży w specyfice tamtejszego rynku. W Chinach konkurencja w segmencie NEV (New Energy Vehicles) jest mordercza. Lokalne marki, takie jak Xpeng, NIO czy Zeekr, prześcigają się w futurystycznym designie i gadżetach. Zachodni producenci nie mogą tam sobie pozwolić na nudę. Aby sprzedać auto w Państwie Środka, Chevrolet musi oferować coś, co przyciąga wzrok i wygląda jak pojazd z przyszłości.

REKLAMA

W Stanach Zjednoczonych czy Europie sytuacja jest inna. Tu w segmencie budżetowym liczy się przede wszystkim zasięg, cena i praktyczność. Design schodzi na dalszy plan, a „sportowe” dodatki często ograniczają się do pakietów stylistycznych bez pokrycia w osiągach. Dlatego istnieje duże ryzyko, że nawet jeśli ten „sportowy Chevrolet EV” wyjdzie poza fazę szkicu, nigdy nie zobaczymy go na zachodnich drogach. Pozostanie on lokalną ciekawostką, tak jak wiele innych fascynujących modeli, które globalne koncerny produkują wyłącznie za Wielkim Murem.

Czas decyzji dla GM

Obecnie Chevrolet stara się czyścić magazyny przed nadejściem nowej generacji. Oferowane są solidne rabaty – mowa tu o kwotach rzędu 4000 dolarów (około 14 600 złotych) w gotówce oraz finansowaniu 0% na 60 miesięcy. To świetna okazja dla pragmatyków, którzy szukają taniego transportu. Jednak dla tych, którzy szukają w motoryzacji czegoś więcej niż tylko przemieszczania się z punktu A do B, oferta w segmencie małych elektryków pozostaje uboga.

Szkic Charlesa Huanga to dowód na to, że wewnątrz GM drzemie potencjał na stworzenie czegoś wyjątkowego. Miejmy nadzieję, że pozytywny odzew w mediach społecznościowych da decydentom do myślenia. Nowy Bolt, nawet jeśli bazuje na starszej konstrukcji, zasługuje na ostrzejszą wersję RS lub SS, która nie byłaby tylko zbiorem znaczków na karoserii. Rynek potrzebuje przystępnych cenowo, ale emocjonujących samochodów elektrycznych. Jeśli Chevrolet tego nie zrobi, lukę tę z pewnością wypełnią inni producenci – być może właśnie ci z Chin, którzy coraz śmielej spoglądają na rynki eksportowe.

Na ten moment pozostaje nam podziwiać kreatywność projektantów i czekać na oficjalną premierę Bolta 2027. Czy będzie on choć w połowie tak ekscytujący jak ten szkic? Szanse są niewielkie, ale w dynamicznie zmieniającym się świecie elektromobilności nigdy nie można mówić „nigdy”.

Tagi: chevroletChevrolet Bolt EVchevy boltGeneral Motorsgmkonceptmały samochód elektrycznymiejski samochód elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Hyundai Crater Concept
Aktualności

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

2025-11-21
BYD Atto 2 DM-i PHEV
Aktualności

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

2025-11-21
koncept hyundai crater
Aktualności

Hyundai Crater rzuci wyzwanie Rivianowi. Nadchodzi ekstremalna terenówka przyszłości

2025-11-19

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.