Firma Goodyear zaprezentowała właśnie nowe, wielosezonowe opony dla samochodów elektrycznych ElectricDrive 2. I jak to zwykle bywa w przypadku pojawiania się nowych technologii, powstaje pytanie – czy te opony w ogóle mają sens?
Goodyear ElectricDrive 2 – nowe opony do samochodów elektrycznych
Firma Goodyear na trwających właśnie targach CES 2024 zaprezentowała nową generację opon dedykowanych samochodom elektrycznym. Model ElectricDrive 2 to wielosezonowe gumy, przy opracowywaniu których producent korzystał z informacji zbieranych bezpośrednio od posiadaczy elektryków. W przygotowanej ankiecie kierowcom najbardziej zależało na tym, żeby opony były ciche i świetnie sprawdzały się na mokrej nawierzchni.
Goodyear ElectricDrive 2 wyposażono więc w technologię SoundComfort, czyli dodano wypełnienie pianką, które redukuje przenoszenie dźwięków do kabiny. Dodatkowo producent wykorzystał asymetryczny wzór bieżnika, który ma znacząco poprawiać przyczepność opon na mokrej nawierzchni. Zadbano również o wzmocnienie materiału bieżnika, by opony pozwalały na dłuższy czas jazdy bez konieczności ich wymiany i, przede wszystkim, dopracowano krawędzie opony tak, by zminimalizować opory toczenia i zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych korzystających z ElectricDrive 2.
Nowe opony Goodyear ElectricDrive 2 zadebiutować mają w Stanach Zjednoczonych w maju tego roku. Będą dostępne w 17 rozmiarach i mają pasować do Tesli Model 3, Model Y, Forda Mustanga Mach-E i innych, popularnych na amerykańskim rynku samochodów elektrycznych.
Jak się zapewne domyślacie, gumy te będą droższe niż normalne opony wielosezonowe – w końcu coś, co jest dedukowane do elektryka musi kosztować więcej. Jednak Goodyear wzrost ceny argumentuje tym, że jeśli zależy Wam na większym zasięgu w samochodzie, lepszej przyczepności na drodze oraz cichszej jazdy, to będziecie skłonni dopłacić do ich nowych opon. Zgadzacie się z nimi?
Dołącz do dyskusji