• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Afera z atrapą w masce Xiaomi SU7 Ultra. Klienci żądają zwrotów całej kwoty

13.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Maska za 42 tysiące yuanów, czyli prawie 23 000 zł
  • Testy ujawniają prawdę: wloty to ściema?
  • Xiaomi przeprasza… ale nie do końca
  • Propozycja rekompensaty nie przekonuje klientów
  • Zaufanie klientów nadszarpnięte
  • Co dalej?
  • Co sądzicie?

Dziesiątki właścicieli i setki potencjalnych nabywców Xiaomi SU7 Ultra domagają się pełnych zwrotów kosztów po tym, jak wyszło na jaw, że droga, opcjonalna maska z włókna węglowego może być… zwykłą atrapą.

Maska za 42 tysiące yuanów, czyli prawie 23 000 zł

Chodzi o element, który miał być jednym z najważniejszych wyróżników Xiaomi SU7 Ultra. Xiaomi reklamowało go jako „torowy projekt chłodzenia”, a karbonowa maska z podwójnymi wlotami powietrza miała nie tylko wyglądać sportowo, ale przede wszystkim działać – schładzać układ hamulcowy i poprawiać osiągi.

W rzeczywistości okazało się inaczej.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

xiaomi su7 ultra

Testy ujawniają prawdę: wloty to ściema?

Sprawę nagłośnili chińscy blogerzy motoryzacyjni, którzy w maju przeprowadzili własne testy. Jeden z nich pokazał, że po skierowaniu strumienia powietrza na wloty w masce Xiaomi SU7 Ultra, umieszczona w ich pobliżu chusteczka nie drgnęła. Inni poszli dalej – zdemontowali maskę i odkryli, że ani nie wpływa na chłodzenie hamulców, ani nie zapewnia aerodynamicznych korzyści, jak sugerowały materiały marketingowe.

Krótko mówiąc – wygląda, ale nie działa.

REKLAMA
xiaomi su7 ultra
xiaomi su7 ultra pod maska

Xiaomi przeprasza… ale nie do końca

Firma nie czekała długo z reakcją. 7 maja opublikowano oficjalne oświadczenie z przeprosinami. Xiaomi przyznało, że ich komunikacja była „niewystarczająco precyzyjna” i że maska Xiaomi SU7 Ultra została zaprojektowana głównie po to, by przypominać wersję prototypową. Funkcje, które miały być „techniczne”, ograniczają się jedynie do częściowego prowadzenia powietrza i pomocniczego chłodzenia przedniego bagażnika.

Dodano również, że w pierwotnych planach produkcyjnych firma nie zamierzała w ogóle oferować tej opcji. Xiaomi SU7 Ultra miał już mieć wystarczające osiągi torowe bez niej. Ostatecznie jednak zdecydowano się na jej wprowadzenie – zapewne z myślą o marketingu.

Propozycja rekompensaty nie przekonuje klientów

W ramach przeprosin Xiaomi zaproponowało:

REKLAMA
  • możliwość zamiany karbonowej maski na standardową aluminiową dla osób, które jeszcze nie odebrały auta
  • 20 000 punktów lojalnościowych dla obecnych właścicieli (równowartość ok. 1000 zł)

To jednak nie wystarczyło. Według doniesień mediów ponad 300 właścicieli Xiaomi SU7 Ultra dołączyło do grup walczących o zwrot całej kwoty – w tym także pieniędzy za maskę. Ich argument? „To nie jest kwestia niedopowiedzenia, ale dezinformacji. Xiaomi musi ponieść pełną odpowiedzialność.”

xiaomi su7 ultra niezadowoleni ludzie

Zaufanie klientów nadszarpnięte

Choć Xiaomi zdobyło dużą renomę w świecie elektroniki, to na rynku motoryzacyjnym wciąż musi budować swoją wiarygodność. Afera z Xiaomi SU7 Ultra może ten proces znacząco utrudnić.

Czy klienci będą gotowi zaufać firmie, która – ich zdaniem – sprzedała im drogi gadżet o zerowej funkcjonalności? Takie pytania coraz częściej pojawiają się w komentarzach pod branżowymi artykułami i w mediach społecznościowych.

Nie brakuje też ostrzeżeń. Jeden z komentatorów w opinii opublikowanej 12 maja napisał: „Xiaomi przebiło bańkę zaufania. 42 000 yuanów za ‘nowe szaty cesarza’ może długo się odbijać marce czkawką.”

Co dalej?

Sytuacja rozwija się dynamicznie. Xiaomi próbuje łagodzić napięcie, ale żądania zwrotów kosztów są coraz głośniejsze. Możliwe scenariusze? Firma może zostać zmuszona do zaoferowania pełniejszych rekompensat lub wdrożyć program wymiany części. Niewykluczone też, że sprawa trafi do sądu, jeśli konsumenci zdecydują się na działania zbiorowe.

Z drugiej strony, Xiaomi może postawić na przeczekanie kryzysu, licząc na lojalność fanów marki i atrakcyjne ceny kolejnych modeli. Choć trzeba przyznać, że ostatnie miesiące nie są łaskawe dla tego producenta – ciągle pojawiają się jakieś zgrzyty, od śmiertelnego wypadku w ich samochodzie zaczynając.

Jedno jest pewne – transparentność w komunikacji technicznej stanie się teraz kluczowym oczekiwaniem klientów wobec młodych producentów samochodów elektrycznych. Rynek nie wybacza łatwo wpadek, które pachną marketingową manipulacją.

Co sądzicie?

Czy Xiaomi popełniło poważny błąd, czy tylko źle dobrało słowa? Czy maska za 22 300 zł bez realnej funkcji to oszustwo, czy tylko „efektowny” dodatek?

Dajcie znać w komentarzach, co myślicie o tej sytuacji. Czy sami byście żądali zwrotu, czy może potraktowalibyście to jako nauczkę na przyszłość?

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: problemy xiaomiXiaomixiaomi su7 ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi SU7 na cenzurowanym: auto, które wszyscy chcą mieć, ale nikt nie chce mieć problemów

2025-05-16
xiaomi su7 max zgnieciony ciezarowka
Aktualności

Xiaomi SU7 Max zostało zgniecione przez ciężarówkę… i nadal działa

2025-05-14
xpeng x9 chiny
Aktualności

Chiny o krok od elektrycznej połowy – rekordowy udział NEV w sprzedaży samochodów

2025-05-12

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd dolphin mini
Aktualności

BYD Dolphin Surf – najtańszy elektryk BYD wkracza do Europy z nową nazwą i ulepszeniami

2025-05-15
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
  • Tesla Roadster - co myślicie? Czy to auto powstanie?
  • Must have elektryka
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.