• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Elektryczny skuter wodny za 170 000 zł? E-Dolphin pokazuje, jak może wyglądać przyszłość rekreacji na wodzie dla zamożnych

14.05.2025
w Aktualności, Rowery, motocykle i UTO
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Skąd wziął się E-Dolphin?
  • Co potrafi S300?
  • Ładowanie? Tak szybkie, jak u elektrycznych aut
  • Cena? Wcale nie tak zaporowa
  • Czy to początek większej rewolucji?
  • A co Wy na to?

Francuski startup E-Dolphin właśnie zaprezentował coś, co może na nowo zdefiniować rynek rekreacyjnych jednostek pływających. Ich najnowszy projekt, elektryczny skuter wodny S300, to nie tylko ekologiczna alternatywa dla hałaśliwych, spalinowych maszyn. To także technologiczny majstersztyk, który osiąga prędkości przekraczające 90 km/h i można go naładować w pół godziny.

S300 wygląda jak wehikuł z futurystycznej wersji lat 90., ale pod efektowną obudową kryje się najnowsza technologia. 160 koni mechanicznych, 30 kWh akumulatora i własny napęd zaprojektowany od podstaw przez E-Dolphin – to tylko kilka kluczowych faktów. Do tego dochodzi ładowanie przez CCS w mniej niż 30 minut, co stawia ten pojazd daleko przed konkurencją.

Skąd wziął się E-Dolphin?

Pomysł na elektryczny skuter wodny nie wziął się znikąd. Założyciel firmy, Nicolas Florès, dorastał na południu Francji. Tam po raz pierwszy zobaczył, jak spalinowe skutery wodne zanieczyszczają środowisko – zarówno emisjami spalin, jak i hałasem. Szczególnie uderzające było to, jak negatywnie wpływają na lokalne delfiny, od których firma wzięła swoją nazwę.

W 2018 roku Florès postanowił połączyć doświadczenie z branży elektromobilności z pasją do ochrony mórz. Zaczął pracę nad autorskim napędem elektrycznym, który dziś stanowi serce S300.

Inne w podobnym temacie

tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
nio firefly

Chiński smok w owczej skórze? Nio Firefly wjeżdża do Europy i ma chrapkę na Polskę

13/12/2025
farasis energy baterie

Chiński gigant rozpycha się w Europie. GAC Aion z kluczową umową na baterie i produkcją tuż za miedzą

08/12/2025
ładowarka dla ciężarówek eon niemcy

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

30/11/2025
elektryczny skuter wodny e-dolphin s300
elektryczny skuter wodny e-dolphin s300
elektryczny skuter wodny e-dolphin s300
elektryczny skuter wodny e-dolphin s300

Co potrafi S300?

S300 to maszyna zbudowana z włókna węglowego, co znacząco zmniejsza masę i poprawia osiągi. Skuter wodny przeznaczony jest dla dwóch osób i oferuje nie tylko niesamowite przyspieszenie, ale też wysoki komfort jazdy.

Producent deklaruje, że zasięg S300 to do dwóch godzin pływania na jednym ładowaniu. Na kierownicy zamontowano kolorowy wyświetlacz HD, pokazujący prędkość, nawigację i poziom baterii w czasie rzeczywistym. Pod nim znajduje się 50-litrowy schowek, w sam raz na podręczne rzeczy.

Najważniejsze jednak jest to, że S300 nie emituje spalin, nie hałasuje i nie zostawia tłustych smug na wodzie. Dla wielu użytkowników – zwłaszcza tych pływających w rejonach objętych ochroną przyrody – to może być kluczowy argument.

Ładowanie? Tak szybkie, jak u elektrycznych aut

Elektryczny skuter wodny E-Dolphin chwali się trzema trybami ładowania:

  • Standardowe ładowanie AC (220V) – około 8 godzin.
  • Szybkie ładowanie AC (220V, Type 2) – około 2,5 godziny.
  • Ultraszybkie ładowanie DC (380V, CCS) – poniżej 30 minut.

Taka elastyczność oznacza, że S300 może być używany zarówno w prywatnych marinach, jak i w profesjonalnych wypożyczalniach, które potrzebują szybkiego obrotu sprzętu.

elektryczny skuter wodny e-dolphin s300 ładowanie

Cena? Wcale nie tak zaporowa

Elektryczny skuter wodny E-Dolphin S300 można już zamawiać w przedsprzedaży. Depozyt wynosi 1 000 euro, a całość to 39 990 euro + VAT (około 170 000 zł + VAT). Każdy egzemplarz objęty jest dwuletnią gwarancją.

Na początek E-Dolphin planuje wyprodukować 50 sztuk, a pierwsze dostawy mają trafić do klientów w Europie w trzecim kwartale 2025 roku. Potem firma chce zwiększyć produkcję do około 1 000 jednostek rocznie i wejść na rynki Ameryki Północnej i Azji.

Czy to początek większej rewolucji?

Jeśli S300 odniesie sukces, może to być początek końca dla spalinowych skuterów wodnych. Ich elektryczne odpowiedniki są cichsze, tańsze w eksploatacji i przyjaźniejsze środowisku. Co więcej, firmy takie jak E-Dolphin pokazują, że ekologia nie musi oznaczać kompromisów w zakresie mocy czy stylu.

Warto zwrócić uwagę, że rynek jednostek pływających z napędem elektrycznym dopiero się rozwija. Infrastruktura do ładowania na marinach dopiero raczkuje, a ceny są wciąż stosunkowo wysokie. Jednak biorąc pod uwagę tempo rozwoju elektromobilności na lądzie, można się spodziewać, że elektryczne skutery wodne staną się coraz bardziej powszechne.

A co Wy na to?

Czy wyobrażacie sobie wakacje nad morzem lub jeziorem bez ryku silników spalinowych? Czy elektryczny skuter wodny za prawie 40 tysięcy euro ma sens, czy to zabawka tylko dla bogatych?

Zostawcie komentarz – jesteśmy ciekawi Waszej opinii. Czy E-Dolphin to przyszłość wodnych sportów motorowych, czy tylko niszowa ciekawostka dla entuzjastów?

Tagi: e-dolphine-dolphin s300elektryczny skuter wodnyEuropafrancjaszybkie ładowanie
Udostępnij2Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
nio firefly
Aktualności

Chiński smok w owczej skórze? Nio Firefly wjeżdża do Europy i ma chrapkę na Polskę

2025-12-13
farasis energy baterie
Aktualności

Chiński gigant rozpycha się w Europie. GAC Aion z kluczową umową na baterie i produkcją tuż za miedzą

2025-12-08

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.