Firmy ABB i MAN po raz pierwszy zaprezentowały technologię ładowania elektrycznego tira mocą 1 megawata. To przełomowy moment, który może znacząco przyspieszyć rozwój elektromobilności w segmencie ciężarowego transportu.
Szybkie ładowanie to klucz
Jedną z głównych barier w rozwoju elektromobilności w segmencie ciężarowego transportu jest czas ładowania. Tradycyjne ładowarki o mocy 100 kW lub nawet 300 kW nie są wystarczająco wydajne dla firm transportowych, które potrzebują szybko ładować swoje pojazdy, aby zminimalizować przestoje. W końcu, jeśli auto stoi, to nie zarabia.
Technologia opracowana przez ABB i MAN umożliwia ładowanie elektrycznego tira mocą 1 MW. To oznacza, że baterię o pojemności 1000 kWh można naładować w ciągu zaledwie 20 minut, czyli porównywalnie do tankowania tradycyjnego diesla. Elektryczny tir MAN eTGM z technologią ładowania 1 MW ma zasięg do 600 km. To wystarczający dystans dla większości tras w Europie.
Korzyści dla firm transportowych
Technologia ładowania 1 MW może przynieść wiele korzyści firmom transportowym, m.in.:
- Zmniejszenie przestojów
- Zwiększenie wydajności
- Obniżenie kosztów eksploatacji
- Redukcja emisji CO2
Prezentacja technologii ładowania 1 MW przez ABB i MAN to ważny krok w rozwoju elektromobilności w segmencie ciężarowego transportu. Ta technologia ma potencjał, aby znacząco przyspieszyć adaptację elektrycznych tirów przez firmy transportowe.
Dołącz do dyskusji