• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński gigant szykuje SUV-a z mocą supersamochodu – Zeekr 9X z 1381 KM zmieni reguły gry

12.07.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 10 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Wymiary i pozycjonowanie nowego flagowca
  • Rewolucyjna platforma SEA-S
  • Osiągi na poziomie supersamochodów
  • Zasięg i ładowanie na najwyższym poziomie
  • Zaawansowane podwozie i systemy jezdne
  • Autonomiczna jazda na poziomie L3
  • Luksusowe wnętrze z nowoczesną technologią
  • Specyfikacja techniczna Zeekr 9X
  • Cena i dostępność
  • Analiza perspektyw rozwoju

Geely Group przygotowuje prawdziwy przewrót na rynku luksusowych SUV-ów typu plug-in hybrid. Zeekr 9X to pierwszy pojazd zbudowany na platformie SEA-S, która ma wprowadzić nową jakość w segmencie hybrydowych crossoverów. Chińska marka stawia wszystko na jedną kartę, oferując moc przekraczającą możliwości większości supersamochodów.

Wymiary i pozycjonowanie nowego flagowca

Zeekr 9X to pełnowymiarowy SUV o imponujących gabarytach. Pojazd mierzy 5239 mm długości, 2029 mm szerokości i 1819 mm wysokości. Te parametry plasują go w najwyższej lidze segmentu, gdzie bezpośrednio konkurować będzie z Yangwang U8 od BYD oraz innymi flagowcami tradycyjnych marek premium.

Model ten stanowi ósmy pojazd w ofercie Zeekr i pierwszy, który wykorzystuje nową architekturę modułową SEA-S. Chińska nazwa pojazdu to Haohan-S, co podkreśla jego unikalne pozycjonowanie na rodzimym rynku. Firma planuje wprowadzenie modelu do sprzedaży w trzecim kwartale tego roku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

byd yangwang u8l
Yangwang U8
zeekr 9x
Zeekr 9X

Rewolucyjna platforma SEA-S

Serce nowego SUV-a stanowi platforma SEA-S, którą Zeekr określa jako pierwszą na świecie dedykowaną hybrydową architekturę zbudowaną na fundamencie elektrycznym. System wykorzystuje 900-voltową instalację wysokiego napięcia, co stanowi przełom w segmencie pojazdów hybrydowych.

REKLAMA

Kluczową rolę odgrywa tutaj technologia SEA Hybrid, znana również jako Haohan Hybrid. Zastosowano w niej akumulator Freevoy produkcji CATL o pojemności 70 kWh – jedną z największych baterii używanych w pasażerskich pojazdach plug-in hybrid. Dla porównania, wspomniany YangWang U8 dysponuje pakietem o pojemności 49 kWh jako PHEV.

Osiągi na poziomie supersamochodów

Zeekr 9X napędza kombinacja silnika spalinowego i trzech jednostek elektrycznych. Dwulitrowy silnik turbo generuje 205 kW (275 KM) przy sprawności termicznej przekraczającej 46 procent. To jednak tylko początek możliwości tego SUV-a.

Prawdziwą rewolucję stanowią trzy silniki elektryczne wykorzystujące technologię węglika krzemu. Ich łączna moc szczytowa wynosi 1030 kW, czyli 1381 KM. Według przedstawicieli Zeekr, taka moc odpowiada możliwościom trzech silników V12 napędzanych benzyną.

Efekty są spektakularne. Zeekr 9X przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 240 km/h. To parametry, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane wyłącznie dla najbardziej ekstremalnych supersamochodów.

zeekr 9x
zeekr 9x
zeekr 9x

Zasięg i ładowanie na najwyższym poziomie

Akumulator o pojemności 70 kWh zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 380 km według standardu CLTC. Zeekr twierdzi, że to najdłuższy zasięg elektryczny wśród hybrydowych SUV-ów na świecie. Po doliczeniu silnika spalinowego, łączny zasięg przekracza 1000 kilometrów.

Prawdziwą rewolucją jest jednak szybkość ładowania. System 900V umożliwia ładowanie z mocą 6C, co oznacza uzupełnienie energii z 20 do 80 procent w zaledwie 9 minut. Ładowanie z 10 do 80 procent zajmuje 10,3 minuty. Przedstawiciele marki twierdzą, że Zeekr 9X ładuje się szybciej niż 99 procent dostępnych na rynku pojazdów elektrycznych.

Zaawansowane podwozie i systemy jezdne

Zeekr 9X wyposażono w dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne z systemem CDC i podwójnymi zaworami. Kierowca może regulować prześwit pojazdu w zakresie 110 mm, a maksymalna wysokość prześwitu wynosi 288 mm. Podniesienie pojazdu o 30 mm zajmuje zaledwie 7 sekund.

Dodatkowym udoskonaleniem jest 48-woltowy aktywny stabilizator, który minimalizuje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. System AI zarządzający zawieszeniem automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych, przełączając między trybami off-road: śnieg, głęboki śnieg, błoto, skały, piasek i inne.

Sztywność skrętna nadwozia wynosi 41 600 Nm na stopień, a 91 procent konstrukcji stanowi wysokowytrzymała stal i aluminium. Dziesięć struktur nadwozia charakteryzuje się wytrzymałością na rozciąganie 2000 MPa.

zeekr 9x
zeekr 9x
zeekr 9x
zeekr 9x

Autonomiczna jazda na poziomie L3

Najwyższa wersja Zeekr 9X otrzyma system wspomagania kierowcy G-Pilot H9. To rozwiązanie gotowe na poziom L3 autonomii, wyposażone w pięć czujników LiDAR o rozdzielczości 520 linii i dwa układy Nvidia Drive Thor o łącznej mocy obliczeniowej 1400 TOPS.

Wersja podstawowa będzie oferować system G-Pilot H7 z pojedynczym chipem o mocy 700 TOPS. Czujniki LiDAR potrafią identyfikować obiekty o wielkości 0,75 na 0,75 metra w odległości do 300 metrów.

Luksusowe wnętrze z nowoczesną technologią

Kabina Zeekr 9X oferuje sześć miejsc w układzie 2+2+2. Drugi rząd to dwa fotele kapitańskie z elektrycznie regulowanymi podnóżkami i trybem zero-gravity. Pierwszy rząd również reprezentuje najwyższy poziom luksusu, a zagłówki przednich foteli mają wbudowane głośniki.

Centralny tunel wyposażono w dwie bezprzewodowe ładowarki, kryształową dźwignię zmiany trybów jazdy i liczne elementy wykończone drewnem. Unikalnym rozwiązaniem jest dźwignia zmiany biegów umieszczona za kierownicą w kształcie litery D. Przyciski regulacji foteli znajdują się w panelach drzwiowych, a zamiast tradycyjnych klamek zastosowano przyciski.

zeekr 9x wnętrze
zeekr 9x wnętrze
zeekr 9x wnętrze

Specyfikacja techniczna Zeekr 9X

ParametrWartość
Wymiary (D/S/W)5239/2029/1819 mm
Liczba miejsc6 (układ 2+2+2)
Silnik spalinowy2.0T, 205 kW (275 KM)
Silniki elektryczne3x SiC, łącznie 1030 kW (1381 KM)
AkumulatorCATL Freevoy 70 kWh
Zasięg elektryczny380 km (CLTC)
Zasięg łącznyponad 1000 km
Przyspieszenie 0-100 km/h3,1 s
Prędkość maksymalna240 km/h
Ładowanie6C (20-80% w 9 min)
Napięcie systemu900V
AutonomiaL3 (G-Pilot H9)
Prześwit regulowany110 mm (maks. 288 mm)
PlatformaSEA-S

Cena i dostępność

Przedsprzedaż Zeekr 9X rozpocznie się pod koniec sierpnia podczas targów samochodowych w Chengdu. Szacunkowa cena startowa wynosi około 600 000 juanów (około 306 000 zł). Oficjalny debiut rynkowy zaplanowano na trzeci kwartał 2025 roku.

REKLAMA
zeekr 9x
zeekr 9x

Analiza perspektyw rozwoju

Zeekr 9X może znacząco wpłynąć na rozwój segmentu luksusowych SUV-ów hybrydowych. Kombinacja ekstremnych osiągów z praktycznym zasięgiem tworzy nową kategorię pojazdów, która łączy zalety supersamochodów z uniwersalnością dużych SUV-ów.

Kluczowym czynnikiem sukcesu będzie reakcja konkurencji. Europejscy i amerykańscy producenci będą musieli odpowiedzieć na chińskie wyzwanie, co może przyspieszyć rozwój technologii hybrydowych. Szczególnie istotna jest technologia szybkiego ładowania 6C, która może stać się nowym standardem w branży.

Warto również obserwować, czy Zeekr zdoła rozszerzyć sprzedaż poza Chiny. Sukces na rynkach globalnych zależeć będzie od dostosowania pojazdu do lokalnych regulacji i preferencji konsumentów. Europejski rynek premium może być szczególnie interesujący dla tego modelu.

Zeekr 9X pokazuje również, jak szybko ewoluuje chińska branża motoryzacyjna. Firmy takie jak Geely Group nie zadowalają się już kopiowaniem zachodnich rozwiązań, ale tworzą własne, przełomowe technologie. To sygnał, że globalna hierarchia w branży motoryzacyjnej może ulec znacznym zmianom.

Czy Zeekr 9X rzeczywiście zmieni reguły gry w segmencie luksusowych SUV-ów? Jakie będą reakcje tradycyjnych producentów premium na to chińskie wyzwanie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach – ciekawe, czy tego typu pojazdy mają szansę na sukces również w Europie.

Tagi: 900Vautonomia L3autonomiczna jazdahybrydy plug-inLiDARnvidia drive thorPHEVpremieraSUVZeekrzeekr 9xzeekr 9x bateriazeekr 9x cenazeekr 9x grandzeekr 9x moczeekr 9x specyfikacjazeekr 9x wnętrzezeekr 9x wyglądzeekr 9x zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński producent Xpeng otwiera zamówienia na odświeżone modele w Europie bez podwyżki cen

2025-07-12
omoway omo x
Aktualności

Skuter, który sam się parkuje i przyjeżdża na wezwanie – Omoway Omo X zmienia zasady gry

2025-07-12
byd parking l4
Aktualności

BYD rewolucjonizuje parkowanie – chiński gigant gwarantuje zwrot kosztów za błędy sztucznej inteligencji

2025-07-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
onvo l90
Aktualności

Chińska rewolucja w SUV-ach elektrycznych: Onvo L90 waży mniej niż większość aut osobowych

2025-07-10
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.