• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński luksusowy elektryk Maextro S800 zdobywa rynek błyskawicznie – 8000 zamówień w niespełna dwa miesiące

20.07.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Błyskawiczny start sprzedaży
  • Bogata gama wariantów i cennik
  • Imponujące wymiary i pozycjonowanie
  • Nowe regulacje podatkowe mogą wpłynąć na sprzedaż
  • Siła marki Huawei jako kluczowy czynnik
  • Perspektywy rozwoju i wyzwania

Nowa marka motoryzacyjna Maextro, będąca wspólnym przedsięwzięciem giganta technologicznego Huawei oraz producenta samochodów JAC Motors, może pochwalić się spektakularnym startem swojego flagowego modelu. Luksusowy sedan Maextro S800 zgromadził ponad 8000 wiążących zamówień w zaledwie 50 dni od premiery, co potwierdza rosnący apetyt chińskich konsumentów na elektryczne pojazdy premium.

Błyskawiczny start sprzedaży

Tempo napływu zamówień na Maextro S800 robią wrażenie nawet jak na chińskie standardy. W pierwszą godzinę po uruchomieniu sprzedaży wpłynęło 1000 zamówień, a w ciągu pierwszej doby liczba ta wzrosła do ponad 1600 jednostek. Po dwóch dniach od startu sprzedaży klienci złożyli już ponad 2100 zamówień, podczas gdy po 19 dniach firma mogła pochwalić się liczbą przekraczającą 5000 rezerwacji.

Szczególnie imponujące są wyniki pierwszego miesiąca – ponad 6500 zamówień w 30 dni to rezultat, który plasuje Maextro S800 w czołówce najszybciej sprzedających się luksusowych elektrycznych sedanów na chińskim rynku. Osiągnięcie obecnej liczby ponad 8000 zamówień w zaledwie 50 dni potwierdza, że strategia Huawei wejścia w segment premium motoryzacji elektrycznej trafia w gusta konsumentów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Maextro S800 wnętrze

Bogata gama wariantów i cennik

Maextro S800 oferuje klientom szeroką gamę konfiguracji dopasowanych do różnych potrzeb i budżetów. Sedan dostępny jest zarówno jako pojazd w pełni elektryczny (BEV), jak i jako hybryda plug-in z przedłużaczem zasięgu (EREV). Dodatkowo każda z technologii napędu oferowana jest w wersjach cztero- i pięciomiejscowych.

REKLAMA

Cennik rozpoczyna się od 708 000 juanów (około 361 000 złotych) za pięciomiejscową wersję BEV, podczas gdy najbardziej ekskluzywny wariant cztero­miejscowy EREV kosztuje już ponad milion juanów – dokładnie 1 018 000 juanów (około 519 000 złotych). Ta szeroka rozpiętość cenowa pozwala marce dotrzeć do różnych segmentów klientów poszukujących luksusowego elektrycznego transportu.

Imponujące wymiary i pozycjonowanie

Pod względem gabarytów S800 prezentuje się jako prawdziwy limuzyn – 5480 mm długości, 2000 mm szerokości i 1536 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 3370 mm. Te wymiary plasują go w segmencie konkurującym z takimi modelami jak BMW serii 7 czy Mercedes klasy S w ich elektrycznych wersjach.

Maextro stanowi najwyżej pozycjonowaną markę w portfolio sojuszu HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) prowadzonego przez Huawei. Obok S800 w ramach tego ekosystemu działają także marki Stelato, Aito, Luxeed oraz Shangjie, które współpracują z różnymi chińskimi producentami samochodów, wykorzystując technologie i rozwiązania opracowane przez Huawei.

REKLAMA
maextro s800
maextro s800
Maextro S800

Nowe regulacje podatkowe mogą wpłynąć na sprzedaż

Timing sukcesu Maextro S800 zbiegł się z wprowadzeniem nowych regulacji podatkowych w Chinach, które mogą wpłynąć na przyszłe wyniki sprzedaży najdroższych wariantów. Od 20 lipca 2024 roku chiński rząd obniżył próg opodatkowania luksusowych pojazdów z 1 469 000 do 1 017 000 juanów (517 000 zł), jednocześnie włączając do tej kategorii także w pełni elektryczne samochody.

Ta zmiana oznacza, że najdroższy wariant Maextro S800 za 1 018 000 juanów (518 000 zł) zostanie objęty podatkiem konsumpcyjnym. Może to wpłynąć na atrakcyjność cenową tej konkretnej konfiguracji, choć pozostałe pięć wariantów pozostaje poniżej nowego progu podatkowego.

Siła marki Huawei jako kluczowy czynnik

Sukces S800 w dużej mierze wynika z silnej pozycji marki Huawei na chińskim rynku technologicznym. Rozpoznawalność i zaufanie konsumentów do produktów tego giganta technologicznego przekłada się bezpośrednio na akceptację dla nowych rozwiązań motoryzacyjnych sygnowanych tym logotypem.

Strategia Huawei polegająca na partnerstwa z różnymi producentami samochodów, przy jednoczesnym dostarczaniu zaawansowanych technologii i systemów, pokazuje alternatywny model wejścia na rynek motoryzacyjny dla firm technologicznych.

Perspektywy rozwoju i wyzwania

Osiągnięcie 8000 zamówień w tak krótkim czasie to dopiero początek drogi dla marki Maextro. Kluczowym wyzwaniem będzie teraz sprawne uruchomienie produkcji i dotrzymanie terminów dostaw, co w przypadku tak skomplikowanych technicznie pojazdów premium nie jest zadaniem prostym.

Wprowadzenie nowych regulacji podatkowych może skłonić markę do przemyślenia strategii cenowej dla przyszłych modeli lub rozważenia wprowadzenia dodatkowych wariantów mieszczących się w korzystniejszych progach podatkowych.

Rozwój marki Maextro będzie także istotnym testem dla całej strategii Huawei w sektorze motoryzacyjnym. Sukces lub porażka mogą wpłynąć na dalsze inwestycje i kierunki rozwoju całego sojuszu HIMA.

Jak oceniacie szanse powodzenia chińskich marek premium na globalnym rynku elektrycznych limuzyn? Czy Maextro S800 ma potencjał, by zagrozić europejskim producentom luksusowych elektryków?

Tagi: ChinyerevlimuzynaMaextroMaextro S800Maextro S800 bateriaMaextro S800 cenaMaextro S800 mocMaextro S800 specyfikacjaMaextro S800 wnętrzeMaextro S800 zasięgsedanWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

nowy mg4
Aktualności

MG4 ma zostać pierwszym budżetowym elektrykiem z baterią semi-solid state na świecie

2025-07-20
byd seal 06 ev
Aktualności

Chiński rynek aut elektrycznych na zakręcie – rząd Xi Jinpinga wzywa do końca cenowej wojny

2025-07-20
lucid gravity
Aktualności

Lucid Motors zawiera sojusz z Uber na robotaksówki mimo planów dzielenia akcji

2025-07-20

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
ionity charger
Aktualności

EnBW obniża ceny ładowania Ionity w Europie. Czy to koniec wysokich kosztów na wakacjach?

2025-07-14
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
byd seal 06 ev
Aktualności

Chiński rynek aut elektrycznych na zakręcie – rząd Xi Jinpinga wzywa do końca cenowej wojny

2025-07-20
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.