• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Alfa Romeo z dwutorową strategią elektryfikacji – nowe Stelvio i Giulia z napędem spalinowym i elektrycznym

23.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Alfa Romeo dołącza do grona producentów oferujących zarówno elektryczne, jak i spalinowe wersje tego samego modelu. W obliczu nierównomiernego rozwoju rynku pojazdów elektrycznych na całym świecie, włoska marka przyjmuje pragmatyczne podejście do elektryfikacji swojej oferty.

Nowe Stelvio zapowiedziane w oficjalnych materiałach

Alfa Romeo oficjalnie zapowiedziała następcę modelu Stelvio, publikując serię zdjęć zakamuflowanego prototypu podczas testów zimowych. Analiza fotografii pozwala stwierdzić, że testowanym pojazdem jest najprawdopodobniej wersja w pełni elektryczna. Na elektryczny charakter wskazują takie elementy jak:

  • Brak widocznych rur wydechowych z tyłu pojazdu
  • Pomarańczowa naklejka wysokiego napięcia w górnym rogu przedniej szyby
  • Prawie całkowicie zamknięty przód samochodu, z niewielkim otworem w dolnej części zderzaka
  • Aerodynamiczne obręcze kół, choć częściowo zasłonięte przez kamuflażowe okleiny
  • Chowane klamki drzwi dla lepszej aerodynamiki

Nowy design i platforma

Nowe Stelvio, podobnie jak nowa generacja Giulii, będzie zbudowane na platformie STLA Large należącej do koncernu Stellantis. Ta sama architektura zostanie wykorzystana w modelach Jeep Wagoneer S i Dodge Charger Daytona EV.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Platforma STLA Large oferuje wiele elastyczności:

Inne w podobnym temacie

mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

15/11/2025
nio szwecja

Nio dostało zielone światło w Szwecji. Ich stacje wymiany baterii to przełom, który zarobi tysiące Euro

15/11/2025
Volkswagen ID. UNYX 08

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

15/11/2025
zapowiedz bentley ev

Bentley gasi rewolucję EV. Silniki spalinowe zostają na lata, ale ich pierwszy elektryk i tak ma być przełomem

15/11/2025
REKLAMA
  • Możliwość zastosowania architektury 400V lub 800V
  • Akceptuje baterie o pojemności do 118 kWh
  • Umożliwia przyspieszenie 0-100 km/h w około 2 sekundy w topowych wersjach
  • Wspiera różne rodzaje napędów, w tym hybrydowe plug-in

Stylistycznie nowe Stelvio wydaje się większe od poprzednika, ale zachowuje charakterystyczną niemal fastbackową linię dachu. Zdjęcia pokazują pojazd w kontrolowanym poślizgu, co sugeruje, że zachowa tylnonapędowy charakterobecnego modelu. Jest to istotna informacja, zwłaszcza w kontekście konkurencji w postaci Hyundaia Ioniq 5 N czy nadchodzących elektrycznych SUV-ów BMW z serii M.

Na podstawie ujawnionych zdjęć możemy zauważyć, że Alfa Romeo najprawdopodobniej zastosuje dzielone reflektory z oddzielnymi światłami do jazdy dziennej umieszczonymi nad głównymi reflektorami. To trend stylizacyjny, który budzi sporo kontrowersji, jednak jeśli jest marka, która może z powodzeniem zrealizować taką koncepcję, to właśnie Alfa Romeo.

REKLAMA
alfa romeo stelvio 2025 zima
alfa romeo stelvio 2025 zima
alfa romeo stelvio 2025 zima
alfa romeo stelvio 2025 zima

Koniec modeli Giulia i Stelvio w obecnej formie

Alfa Romeo wycofuje z produkcji obecne modele Giulia i Stelvio – samochody, które były dokładnie tym, czego fani oczekiwali od marki. Ich następcy przyniosą jednak znaczące zmiany. O ile nowe Stelvio pozostanie SUV-em, choć z nowocześniejszą stylistyką i technologią, o tyle Giulia może przejść większą transformację.

Według doniesień, nowa Giulia nie będzie już tradycyjnym sedanem, a pojazdem o podwyższonej sylwetce, przypominającym powiększoną wersję Polestara 2. To dość zaskakująca zmiana kierunku dla modelu, który był ceniony właśnie za swoją klasyczną, sportową sylwetkę.

Dwutorowa strategia napędów

Najważniejszą nowością jest potwierdzenie, że nowe modele Alfa Romeo będą oferowane zarówno z napędem spalinowym, jak i całkowicie elektrycznym. To zmiana w stosunku do wcześniejszych zapowiedzi marki, która planowała całkowitą elektryfikację do 2027 roku.

Ta strategia pozwoli Alfie Romeo lepiej reagować na zróżnicowane potrzeby klientów i różny stopień rozwoju infrastruktury ładowania w poszczególnych regionach. Dla marki o sportowym charakterze, możliwość oferowania mocnych jednostek spalinowych pozostaje istotnym elementem tożsamości, a jednocześnie wersje elektryczne pozwolą na sprostanie rosnącym wymaganiom dotyczącym emisji.

Harmonogram premier

Pełna prezentacja nowego Stelvio najprawdopodobniej nastąpi w ciągu najbliższych miesięcy, skoro Alfa Romeo rozpoczęła już kampanię teaserową. Oficjalne informacje wskazują, że samochód zostanie odsłonięty jeszcze w tym roku, przed wprowadzeniem do sprzedaży w 2026 roku. W podobnym czasie ma zadebiutować również nowa generacja Giulii.

Nowe modele dołączą do niedawno wprowadzonego mniejszego SUV-a Milano (pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki) oraz modelu Tonale z napędem hybrydowym plug-in. Tym samym Alfa Romeo będzie dysponować pełną gamą zelektryfikowanych pojazdów, od kompaktowych SUV-ów po średniej wielkości sedany i crossovery.

Czy ta strategia pozwoli Alfie Romeo zachować sportowego ducha marki przy jednoczesnym dostosowaniu się do wymogów elektryfikacji? Fani włoskiej marki z niecierpliwością oczekują odpowiedzi na to pytanie, która nadejdzie wraz z pierwszymi jazdami testowymi nowych modeli.

Tagi: alfa romeoalfa romeo giuliaalfa romeo stelvioStellantisSTLA LargeSUVszpiegowskie zdjęciaszwecjazima
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

mercedes glb eq zapowiedzi wnętrze
Aktualności

Koniec kompromisów. Mercedes zabija EQB i wprowadza GLB na sterydach. 700 km zasięgu i superscreen to dopiero początek

2025-11-15
nio szwecja
Aktualności

Nio dostało zielone światło w Szwecji. Ich stacje wymiany baterii to przełom, który zarobi tysiące Euro

2025-11-15
Volkswagen ID. UNYX 08
Aktualności

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

2025-11-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
greencell habuden ladowarka
Aktualności

Ujawniono, dlaczego sprzedaż aut elektrycznych naprawdę hamuje. Producenci popełnili fatalny błąd

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.