• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Używane auta elektryczne zaskakują trwałością. Baterie mają się świetnie nawet po 120 tys. km

06.05.2025
w Aktualności, Baterie, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Auta używane? Baterie nadal w świetnym stanie
  • Hyundai i BYD na czele, Tesla traci przewagę
  • Co to oznacza dla rynku?
  • Czy to koniec strachu przed elektrykami?
  • Co dalej? Możliwy scenariusz rozwoju
  • Czas na Twoją opinię

Obawy o szybkie zużycie baterii w autach elektrycznych mogą odejść do lamusa. Nowe badanie przeprowadzone w Australii pokazuje, że baterie w używanych samochodach elektrycznych zachowują nawet 90% kondycji po przejechaniu 120 tys. km. Co więcej, niektóre marki wypadają zdecydowanie lepiej niż konkurencja – i to wbrew popularnym opiniom.

Auta używane? Baterie nadal w świetnym stanie

Australijski dom aukcyjny Pickles przeanalizował stan baterii w ponad 250 używanych samochodach elektrycznych. Pojazdy miały na liczniku od kilku do ponad 120 tys. km. Wyniki okazały się zaskakująco pozytywne: średnio 90% pojemności baterii pozostaje dostępne nawet po długiej eksploatacji. To wartości, które dotychczas wielu kierowców uważało za nieosiągalne przy tak dużych przebiegach.

Wśród samochodów z mniejszym przebiegiem – od 40 do 80 tys. km – średnia kondycja baterii wyniosła ponad 94%, a przy najniższych przebiegach, poniżej 20 tys. km, sięgała nawet 98,2%.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Brendon Green, dyrektor zarządzający Pickles Automotive Solutions, mówi wprost: „Baterie nie degradują się tak szybko, jak się tego obawiano”. To może być punkt zwrotny w postrzeganiu rynku aut elektrycznych z drugiej ręki.

REKLAMA

Hyundai i BYD na czele, Tesla traci przewagę

Wyniki analizy rzuciły też nowe światło na porównanie różnych producentów. Dotychczas Tesla była postrzegana jako lider technologiczny, także pod względem zarządzania baterią. Tymczasem nowsi gracze, jak Hyundai i BYD, osiągają lepsze wyniki.

Samochody elektryczne Hyundaia zbadane w analizie miały średnio 39 miesięcy i przejechane blisko 30 tys. km. Ich baterie zachowały aż 99,31% pierwotnej pojemności. BYD wypadł niewiele gorzej – 98,62%, przy średnim wieku pojazdów 17 miesięcy i przebiegu ok. 15 tys. km.

REKLAMA

Tesla? Choć nie podano dokładnych liczb, to wiadomo, że jej auta znalazły się za Hyundaiem i BYD pod względem kondycji baterii, co może być ciosem dla wizerunku marki jako pioniera elektromobilności.

catl baterie

Co to oznacza dla rynku?

Wyniki badania mogą mieć realny wpływ na przyszłość rynku EV – zwłaszcza wtórnego. Jednym z głównych lęków związanych z zakupem używanego auta elektrycznego była właśnie obawa o to, że baterie, najdroższy komponent w takim pojeździe, będą zbyt zużyte, by jeszcze długo jeździć. Teraz okazuje się, że te obawy były często przesadzone.

To dobra wiadomość nie tylko dla indywidualnych kierowców, ale także dla flot i firm rozważających elektryfikację parku pojazdów. Lepsza trwałość baterii oznacza niższe koszty użytkowania w długim terminie oraz mniejsze ryzyko finansowe przy odsprzedaży pojazdu.

Z punktu widzenia środowiska to także świetna informacja. Dłuższa żywotność baterii oznacza mniej odpadów i mniejsze zapotrzebowanie na nowe surowce, a co za tym idzie – mniejszy ślad węglowy.

Czy to koniec strachu przed elektrykami?

Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy świadkami zmiany narracji wokół aut elektrycznych. Obawy, które jeszcze niedawno były normą – zasięg, czas ładowania, trwałość baterii – stopniowo tracą na znaczeniu. Technologia dojrzewa, a realne dane zaczynają przemawiać do kierowców bardziej niż reklamy producentów.

Oczywiście nie oznacza to, że wszystkie problemy zostały rozwiązane. Nadal brakuje infrastruktury ładowania w wielu regionach, a ceny nowych pojazdów elektrycznych nadal są wysokie. Ale dzięki takim badaniom jak to z Australii, rośnie zaufanie do samochodów elektrycznych jako realnej alternatywy, także na rynku wtórnym.

Co dalej? Możliwy scenariusz rozwoju

Jeśli trend się utrzyma, możemy spodziewać się przyspieszenia obrotu używanymi EV, skoro baterie są nadal w świetnym stanie. Dealerzy z większą pewnością będą je oferować, a klienci chętniej kupować – także z finansowaniem leasingowym czy wynajmem długoterminowym.

Możliwe też, że producenci będą musieli zmierzyć się z nowym wyzwaniem: jak uzasadnić wysokie ceny nowych modeli, skoro używane oferują niemal taką samą jakość baterii?

Zwiększona żywotność baterii może też zmniejszyć zainteresowanie drogimi gwarancjami producentów. Jeśli kupujący uzna, że ryzyko degradacji baterii jest minimalne, wybierze raczej pojazd bez dodatkowego ubezpieczenia – co znów wpłynie na modele biznesowe koncernów.

Czas na Twoją opinię

Czy po takich wynikach badań rozważylibyście zakup używanego auta elektrycznego? Czy wyniki Hyundaia i BYD przekonują Was bardziej niż marketing Tesli? A może nadal macie obawy co do baterii?

Dajcie znać w komentarzach, jakie są Wasze doświadczenia i przemyślenia!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Źródło: interestingengineering
Tagi: BYDdegradacja bateriidegradacja baterii byddegradacja baterii hyundaidegradacja baterii teslaHyundaiTeslaużywane baterieużywany samochód elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla carplay koncept john calkins
Aktualności

Piekło zamarzło. Tesla ugina się pod presją i podobno testuje Apple CarPlay

2025-11-13
tesla semi odswiezony wyglad
Aktualności

Tesla wreszcie rusza z masową produkcją Semi. Ujawnili pierwszego klienta i to jest hit

2025-11-12
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.