• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BMW stawia na recykling akumulatorów dzięki współpracy z SK Tes

14.01.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

BMW Group ogłosiła nowy etap w swojej strategii obiegu zamkniętego. W listopadzie 2024 roku firma nawiązała współpracę z SK Tes, liderem w dziedzinie technologii cyklu życia, w celu recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia na skalę paneuropejską.

Jak działa recykling w BMW?

Proces recyklingu obejmuje odzyskiwanie kluczowych surowców, takich jak nikiel, kobalt i lit, z wyeksploatowanych akumulatorów. Materiały te trafiają z powrotem do łańcucha wartości, by zostać wykorzystane w produkcji nowych baterii. Dzięki temu BMW zbliża się do realizacji wizji zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.

Stosowany proces opiera się na mechanicznej destrukcji akumulatorów, co prowadzi do powstania tzw. czarnej masy. Następnie, w procesie hydrometalurgicznym, cenne metale są separowane i odzyskiwane z wysoką efektywnością. Te wtórne surowce znajdą zastosowanie w nowej generacji napędów BMW – GEN 6.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

bmw recykling baterii
Demontaż modułów, fot. BMW
bmw recykling baterii
Rozładowywanie modułów, fot. BMW
bmw recykling baterii
Odzyskane materiały, fot. BMW

Dlaczego SK Tes?

Partnerstwo z SK Tes umożliwia BMW bezpośrednie zaangażowanie w praktyczne procesy recyklingowe. To pozwala firmie na zdobycie cennych danych, które są przekazywane do działów rozwojowych. SK Tes jest uznanym liderem w recyklingu akumulatorów, wielokrotnie nagradzanym za swoje innowacyjne rozwiązania w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, m.in. przez Business Intelligence Group i UN Global Compact.

REKLAMA

Re:Think, Re:Duce, Re:Use, Re:Cycle

BMW kieruje się czterema zasadami, które definiują jej podejście do gospodarki obiegu zamkniętego: Re:Think (przemyśl), Re:Duce (ogranicz), Re:Use (użyj ponownie), Re:Cycle (przetwórz). Każdy etap projektowania, produkcji i recyklingu ma na celu przekształcenie pojazdów BMW w źródło surowców dla przyszłych generacji samochodów.

Przykładem takich działań jest Centrum Recyklingu i Demontażu BMW, które od 30 lat opracowuje i wdraża innowacyjne procesy w dziedzinie recyklingu części i materiałów.

BMW stawia na recykling akumulatorów dzięki współpracy z SK Tes
BMW stawia na recykling akumulatorów dzięki współpracy z SK Tes

Zasięg globalny

Paneuropejski projekt z SK Tes to tylko początek. BMW zapowiedziało, że do 2026 roku model recyklingu zostanie rozszerzony na region USA-Meksyk-Kanada. Współpraca ta ma nie tylko zmniejszyć zależność od surowców pierwotnych, ale także zwiększyć odporność łańcuchów dostaw na globalne zawirowania.

Innowacja na skalę globalną

Współpraca z SK Tes stanowi kolejny krok w realizacji strategii BMW dotyczącej elektromobilności i zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie obiegu zamkniętego w Europie pokazuje, że BMW chce być liderem w dziedzinie ekologicznej mobilności, wyznaczając standardy dla całej branży.

REKLAMA

BMW kontynuuje prace nad rozwojem produktów bardziej przyjaznych dla środowiska. To oznacza, że w przyszłości więcej komponentów ich samochodów będzie pochodziło z materiałów wtórnych.

BMW stawia na recykling akumulatorów dzięki współpracy z SK Tes

Jakie możliwości daje rozwój gospodarki obiegu zamkniętego?

Wzrost liczby samochodów elektrycznych sprawia, że recykling akumulatorów staje się priorytetem. Rozwiązania takie jak te wprowadzone przez BMW i SK Tes mogą zmniejszyć emisje CO₂, obniżyć koszty produkcji i uniezależnić branżę od dostaw surowców z regionów objętych ryzykiem geopolitycznym.

Czy inne firmy pójdą śladem BMW? To pytanie pozostaje otwarte. Wzrost wymagań regulacyjnych dotyczących zrównoważonego rozwoju może jednak sprawić, że takie działania staną się koniecznością, a nie tylko wyborem.

Podzielcie się swoimi opiniami – czy recykling akumulatorów to przyszłość przemysłu motoryzacyjnego? Jakie wyzwania widzicie w realizacji tak ambitnych projektów?

Źródło: bmw
Tagi: BMWrecyklingrecykling bateriisk tes
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

motocykl bmw z klatka
Aktualności

BMW pokazało motocykl, który nie jest motocyklem. Jazda bez kasku staje się realna?

2025-09-03
recirculate roboty rozbieraja baterie
Aktualności

Roboty rozkręcą baterie w twoim elektryku. Koniec z ręczną i niebezpieczną pracą?

2025-09-02
bmw trzymilionowy ev
Aktualności

BMW przekroczyło magiczną barierę. Trzy miliony aut na prąd to dopiero początek.

2025-08-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac aion v iaa mobility
Aktualności

Chiński GAC ląduje w Polsce. Ceny zwalają z nóg, a 8 lat gwarancji to nokaut dla rywali

2025-09-12
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
Maextro S800
Aktualności

Maextro S800 od Huawei już 30 maja. Chiński konkurent Maybacha wjeżdża na salony

2025-05-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.