• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD Denza bije rekordy – 10 000 egzemplarzy nowego SUV-a N9 już na drogach. Kluczyki trafiły do pioniera robotyki

28.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Denza N9 – nowy lider wśród luksusowych SUV-ów
  • Połączenie elektromobilności i robotyki
  • Sukces za sukcesem – BYD buduje imperium
  • Konkurencja rośnie – luksusowe SUV-y walczą o klienta
  • Co dalej? Elektromobilność i AI pod jednym dachem
  • Czy to przyszłość motoryzacji?

Chińska marka Denza, należąca do giganta BYD, rośnie jak na drożdżach. W zaledwie dwa miesiące od premiery ich flagowy SUV – Denza N9 – osiągnął imponującą liczbę 10 000 sprzedanych egzemplarzy. Ten symboliczny samochód trafił właśnie do Zhou Jiana, założyciela i szefa UBTech Robotics, jednej z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Chinach. To wydarzenie to nie tylko sukces motoryzacyjny, ale także wyraźny sygnał o dynamicznych zmianach na styku elektromobilności i nowych technologii.

Denza N9 – nowy lider wśród luksusowych SUV-ów

Denza jest marką premium BYD, która przez ostatnie miesiące konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku luksusowych samochodów elektrycznych i hybrydowych w Chinach. Model N9 pojawił się oficjalnie w sprzedaży 21 marca i od razu wzbudził ogromne zainteresowanie. W ciągu dwóch miesięcy 10 tysięcy klientów postawiło na ten właśnie model.

SUV Denza N9 występuje w dwóch wariantach – ceny zaczynają się od 389 800 RMB (około 202 700 zł) i kończą na 449 800 RMB (około 233 900 zł). Samochód oferuje sześć miejsc, luksusowe wykończenie, a do tego imponujące osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Rozmiary auta nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z flagowcem: długość 5,26 m, szerokość 2,03 m, wysokość 1,83 m i rozstaw osi 3,13 m.

Połączenie elektromobilności i robotyki

Denza nieprzypadkowo wręczyła kluczyki do 10 000. egzemplarza właśnie Zhou Jianowi, założycielowi i prezesowi UBTech Robotics. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci w chińskim sektorze nowych technologii. Firma UBTech została założona w 2012 roku, a w 2018 świat usłyszał o ich humanoidalnym robocie Walker, który potrafi wykonywać zadania takie jak chodzenie, interakcja głosowa, prowadzenie i obsługa gości.

Inne w podobnym temacie

dongfeng nissan NX8 SUV

Nissan wstaje z kolan? Nowy potężny SUV NX8 może namieszać na rynku

06/12/2025
tesla model 3

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

03/12/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
leapmotor a10

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

27/11/2025
REKLAMA

Co ciekawe, humanoidalne roboty UBTech są już testowane w zakładach montażowych największych chińskich producentów samochodów – nie tylko BYD, ale też Nio i Zeekr. To realny przykład, jak robotyka wkracza do branży motoryzacyjnej i jak może zmieniać procesy produkcyjne.

denza n9 ubtech
denza n9 ubtech

Sukces za sukcesem – BYD buduje imperium

BYD nie zamierza zwalniać tempa. W kwietniu marka Denza zanotowała sprzedaż 15 388 pojazdów, co oznacza wzrost aż o 38,36% rok do roku. Samych N9 sprzedano 5 018 sztuk, a duży udział w wynikach ma też luksusowy van D9 MPV.

Ten dynamiczny wzrost pokazuje, że chińska elektromobilność nie tylko dorównuje zachodnim konkurentom, ale coraz częściej wyznacza trendy. Denza planuje już kolejne premiery. Do rejestracji zgłoszono właśnie nowy model N8L, który według nieoficjalnych informacji będzie nieco mniejszą wersją popularnego N9. To może oznaczać jeszcze większe zróżnicowanie oferty i dalsze wzmocnienie pozycji na rynku.

Konkurencja rośnie – luksusowe SUV-y walczą o klienta

Denza N9 nie jest jedynym graczem w swoim segmencie. Głównymi konkurentami na rynku są Li Auto Li L9 oraz Aito M9, których ceny zaczynają się odpowiednio od 409 800 RMB i 469 800 RMB. Widać, że rynek chińskich SUV-ów segmentu premium rośnie, a producenci prześcigają się w innowacjach technologicznych i luksusie.

Co dalej? Elektromobilność i AI pod jednym dachem

Analizując tempo rozwoju BYD i Denzę, można się spodziewać dalszego wzrostu sprzedaży oraz coraz silniejszego połączenia elektromobilności z nowoczesną technologią. Współpraca z firmami takimi jak UBTech, które dostarczają rozwiązania z zakresu robotyki i sztucznej inteligencji, może całkowicie zmienić oblicze produkcji samochodów. W perspektywie kilku lat humanoidalne roboty mogą stać się standardem na liniach montażowych, a integracja AI z samochodami podniesie bezpieczeństwo i komfort jazdy na niespotykany dotąd poziom.

Dla chińskich marek to także szansa na ekspansję międzynarodową. BYD już jest na radarze europejskich i amerykańskich konsumentów, a kolejne innowacyjne modele mogą podbić także polskie drogi. Sukces Denzy N9 to tylko początek – walka o pozycję lidera w globalnym segmencie luksusowych SUV-ów z napędem elektrycznym dopiero się rozkręca.

REKLAMA
denza n9
denza n9
denza n9 wnętrze

Czy to przyszłość motoryzacji?

Historia Denzy N9 pokazuje, że przyszłość branży motoryzacyjnej będzie należeć do tych, którzy łączą elektromobilność z nowymi technologiami. Chińscy producenci, tacy jak BYD, z impetem wkraczają na światowy rynek, a efekty tego wyścigu już wkrótce zobaczymy także w Europie.

Jak Waszym zdaniem wygląda przyszłość takich połączeń? Czy humanoidalne roboty i elektryczne SUV-y staną się codziennością na polskich ulicach? A może polski rynek potrzebuje jeszcze czasu, by dogonić azjatyckie trendy? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach – czekamy na Wasz głos w tej dyskusji!

Tagi: BYDChinyDenzadenza n9denza n9 bateriadenza n9 cenadenza n9 mocdenza n9 specyfikacjadenza n9 wnętrzedenza n9 wygląSUV
Udostępnij4Tweet2Udostępnij1SummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

dongfeng nissan NX8 SUV
Aktualności

Nissan wstaje z kolan? Nowy potężny SUV NX8 może namieszać na rynku

2025-12-06
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
ładowarka dla ciężarówek eon niemcy
Aktualności

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

2025-11-30
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.