• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

BYD prezentuje nowy system wspomagania jazdy „God’s Eye” – zaawansowana technologia dostępna także w przystępnych modelach

10.02.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

BYD, lider w produkcji samochodów elektrycznych i hybrydowych, zaprezentował swój najnowszy system wspomagania jazdy – „God’s Eye”. Nowa technologia, dostępna w trzech wariantach, ma na celu demokratyzację zaawansowanych systemów autonomicznej jazdy, oferując je nawet w modelach z niższej półki cenowej, takich jak BYD Seagull za 69 800 juanów (~39 000 zł).

Trzy poziomy inteligentnego systemu wspomagania jazdy

Nowy system „God’s Eye” został podzielony na trzy główne warianty, dostosowane do różnych segmentów samochodów:

  • „God’s Eye C” – system podstawowy, przeznaczony dla modeli pod marką BYD.
  • „God’s Eye B” – średni poziom, z dodatkowym czujnikiem LiDAR, stosowany w samochodach marek Denza i Fang Cheng Bao, a także w wybranych flagowych modelach BYD.
  • „God’s Eye A” – zaawansowany system z trzema czujnikami LiDAR, dedykowany luksusowym pojazdom marki Yangwang.
BYD God’s Eye system released in China

„God’s Eye C” – system dla każdego

Podstawowy system, „God’s Eye C”, wyposażony jest w trzy kamery zgrupowane za przednią szybą. System ten, napędzany przez DiPilot 100 o mocy obliczeniowej 100 TOPS, oferuje:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • 12 kamer – w tym 3 kamery przednie, 5 panoramicznych i 4 kamery otoczenia.
  • 5 radarów fal milimetrowych – zapewniających widoczność 360 stopni, z radarem przednim o zasięgu 300 metrów.
  • 12 radarów ultradźwiękowych – o dokładności 1 cm, co pozwala na precyzyjne parkowanie z dokładnością do 2 cm.

Choć system „God’s Eye C” obsługuje obecnie funkcję NOA (nawigacja z mapą) na autostradach, BYD zapowiada, że dzięki aktualizacjom OTA funkcjonalność ta zostanie rozszerzona na jazdę w miastach.

REKLAMA

„God’s Eye B” i „God’s Eye A” – wyższa półka technologii

Wariant „God’s Eye B” wprowadza czujnik LiDAR, zwiększając zdolność percepcji pojazdu. Napędzany przez DiPilot 300 o mocy obliczeniowej 300 TOPS, ten system będzie dostępny w bardziej zaawansowanych modelach, takich jak samochody Denza czy flagowe modele BYD.

Najwyższy poziom, „God’s Eye A”, posiada aż trzy czujniki LiDAR i moc obliczeniową 600 TOPS dzięki DiPilot 600. System ten, przeznaczony dla luksusowych aut marki Yangwang, wspiera zaawansowaną funkcję NOA w miastach i na autostradach. Podczas premiery zaprezentowano Yangwang U9, który z systemem „God’s Eye A” autonomicznie pokonywał tor wyścigowy bez udziału kierowcy.

REKLAMA
Yangwang U9 super car performs race driving unmanned

Architektura Xuanji – fundament nowego systemu

Każdy samochód wyposażony w system „God’s Eye” opiera się na nowej architekturze BYD o nazwie Xuanji, która integruje:

  • „Jedno centrum” – centralny procesor.
  • „Dwa końce” – AI w chmurze i AI w pojeździe.
  • „Trzy sieci” – Internet Pojazdów, sieć 5G oraz sieć satelitarną.
  • „Cztery łańcuchy” – sensoryczny, kontrolny, danych i mechaniczny.

Dzięki architekturze Xuanji, system „God’s Eye” jest połączony z modelem Deepseek R1, co pozwala na zaawansowane możliwości AI zarówno w samochodzie, jak i w chmurze.

Technologiczny przełom BYD

BYD jest jednym z największych graczy na rynku inteligentnych systemów jazdy w Chinach, posiadającym największą bazę danych chmurowych dla samochodów w kraju. Codzienny trening systemów ADAS BYD osiąga 72 miliony kilometrów dziennie, a 5 000 z 110 000 inżynierów firmy specjalizuje się w badaniach nad autonomiczną jazdą.

byd god's eye
byd god's eye
byd god's eye
byd god's eye

Przewodniczący BYD, Wang Chuanfu, podkreślił, że w ciągu najbliższych 2-3 lat inteligentne systemy jazdy staną się nieodłącznym elementem samochodów, nawet w przystępnych cenowo modelach.

Przyszłość autonomicznej jazdy

Nowy system „God’s Eye” to kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy, dostępnej dla szerokiego grona użytkowników. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, BYD planuje umocnić swoją pozycję lidera na rynku inteligentnych systemów wspomagania jazdy.

Jak oceniacie wprowadzenie systemu „God’s Eye” do przystępnych modeli? Czy BYD wyznacza nowy standard w branży? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: carnewschina
Tagi: ADASautopilotBYDbyd god's eyeChinydeepseekDenzaLiDARpremierayangwang
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

Lamborghini Fenomeno
Aktualności

Lamborghini wsadziło wtyczkę do V12. Efekt? 1065 koni i nowa definicja szaleństwa

2025-08-20
stelato s9t
Aktualności

Ten elektryk Huawei to luksusowe kombi, które może namieszać na rynku. Oto Stelato S9T

2025-08-19
tesla model y l wnętrze
Aktualności

Tesla rzuca rękawicę. Model Y urósł, ma 6 miejsc i celuje w nowy segment

2025-08-19

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

Volvo pilnie wycofuje 73 000 hybryd plug-in. Jest ryzyko pożaru
Aktualności

Volvo pilnie wycofuje 73 000 hybryd plug-in. Jest ryzyko pożaru

2025-03-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi su7 weselnie
Aktualności

Gigant od smartfonów rzuca wyzwanie Tesli. Xiaomi oficjalnie potwierdza plany na Europę

2025-08-19
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.