• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chińska potęga BYD osiąga kolejny rekord – już 13 milionów elektryków z fabryk

21.07.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Od akumulatorów do motoryzacyjnej potęgi
  • Radykalna decyzja o końcu spalinowców
  • Atak na segment premium
  • Wyzwania na drodze do luksusu
  • Globalna ekspansja na horyzoncie
  • Przyszłość elektromobilności

Chiński gigant BYD właśnie przekroczył kolejną historyczną granicę w produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Trzynastomilionowy samochód zjechał z taśmy produkcyjnej zaledwie osiem miesięcy po osiągnięciu dziesięciomilionowego egzemplarza. To tempo wzrostu pokazuje, jak dynamicznie rozwija się chiński rynek elektromobilności.

Jubileuszowym pojazdem okazał się sedan U7 z najdroższej marki koncernu – Yangwang, która celuje w segment ultra-luksusowy. To symboliczne zwieńczenie drogi firmy, która zaczynała jako niewielki producent baterii z dwudziestoma pracownikami w 1995 roku.

Od akumulatorów do motoryzacyjnej potęgi

Historia BYD przypomina scenariusz filmu o amerykańskim śnie, tyle że rozgrywającego się w Chinach. Warren Buffett nie bez powodu zainwestował w tę spółkę już kilkanaście lat temu, dostrzegając jej potencjał. Dziś zatrudnia ona niemal milion osób – dokładnie 968 872 pracowników na koniec 2024 roku.

Przełomowy moment nastąpił w 2003 roku, gdy BYD oficjalnie wkroczył do branży motoryzacyjnej, przejmując fabrykę Qinchuan w prowincji Shaanxi. Od tego momentu firma systematycznie budowała swoją pozycję, ale prawdziwy przełom nastąpił dopiero w ostatnich latach.

Inne w podobnym temacie

tesla model 3

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

03/12/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
REKLAMA

Pierwszego miliona elektrycznych i hybrydowych pojazdów BYD osiągnął w maju 2021 roku. Był to pierwszy chiński producent, który przekroczył tę granicę w segmencie NEV. Już wtedy było jasne, że to dopiero początek ekspansji.

byd seal ev

Radykalna decyzja o końcu spalinowców

W marcu 2022 roku BYD podjął rewolucyjną decyzję o całkowitym zaprzestaniu produkcji aut spalinowych. To był krok, na który nie zdecydował się jeszcze żaden duży producent na świecie. Firma skoncentrowała się wyłącznie na pojazdach plug-in hybrydowych i w pełni elektrycznych.

Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Sprzedaż eksplodowała, a kolejne miliony schodziły z taśm produkcyjnych w zawrotnym tempie. W sierpniu 2023 roku BYD świętował 5 milionów wyprodukowanych NEV, a w listopadzie 2024 roku – już 10 milionów.

Teraz, po zaledwie ośmiu miesiącach, firma osiągnęła 13 milionów. To oznacza produkcję około 375 tysięcy pojazdów miesięcznie, co stawia BYD w czołówce światowych producentów samochodów elektrycznych.

Atak na segment premium

BYD nie poprzestaje na sukcesie w segmencie masowym. Firma agresywnie atakuje rynek premium, co symbolizuje fakt, że jubileuszowym pojazdem był luksusowy sedan z marki Yangwang.

Ta submarka została uruchomiona w styczniu 2023 roku z jasnym celem – podbój segmentu ultra-luksusowego z samochodami kosztującymi około miliona juanów (około 510 tysięcy złotych). To bezpośrednia konkurencja dla marek takich jak Mercedes-Benz S-klasa czy BMW serii 7 w ich elektrycznych wersjach.

Model U7, który stał się jubileuszowym pojazdem, kosztuje od 628 tysięcy juanów (około 320 tysięcy złotych). Dostępny jest zarówno w wersji w pełni elektrycznej, jak i plug-in hybrydowej. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów w czerwcu ubiegłego roku.

yangwang u7

Wyzwania na drodze do luksusu

Droga do uznania w segmencie premium nie jest jednak usłana różami. Yangwang sprzedał w czerwcu zaledwie 205 pojazdów, co oznacza spadek rok do roku o ponad 50 procent. Pozytywnym sygnałem jest natomiast wzrost miesięczny o prawie 48 procent.

Model U7 odpowiadał za 132 sprzedanych egzemplarzy w czerwcu. Pozostałe modele marki – U8 i U9 – sprzedają się jeszcze skromniej, odpowiednio 64 i 9 sztuk miesięcznie. To pokazuje, jak trudno jest przekonać zamożnych klientów do wyboru chińskiej marki zamiast uznanych europejskich czy japońskich producentów.

Globalna ekspansja na horyzoncie

BYD nie ogranicza się do rynku chińskiego. Firma intensywnie ekspanduje na rynki międzynarodowe, w tym europejski, na który już w przyszłym roku mają trafić samochody Yangwang. W Polsce już można kupić modele BYD, a firma systematycznie rozbudowuje swoją sieć dealerską.

Sukces BYD może być zapowiedzią tego, co czeka globalną branż motoryzacyjną. Chińscy producenci, wspierani przez rząd i dysponujący najnowszymi technologiami baterii, mogą w najbliższych latach znacząco zmienić układ sił na światowym rynku samochodowym.

REKLAMA
byd dolphin surf

Przyszłość elektromobilności

Osiągnięcie 13 milionów wyprodukowanych pojazdów elektrycznych i hybrydowych przez BYD to więcej niż tylko statystyka. To dowód na to, że przyszłość motoryzacji już się dzieje, a chiński rynek odgrywa w niej kluczową rolę.

Tempo wzrostu BYD pokazuje również, jak szybko może zmieniać się krajobraz branży motoryzacyjnej. Firma, która 30 lat temu była nieznana, dziś konkuruje z największymi koncernami świata i wyznacza trendy w elektromobilności.

Czy BYD będzie w stanie utrzymać to tempo wzrostu i skutecznie podbić rynki premium? Jakie będą kolejne kroki chińskiego giganta w ekspansji międzynarodowej? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach – interesuje nas wasza ocena szans BYD na europejskim rynku.

Tagi: BYDbyd yangwang u7byd yangwang u7 bateriabyd yangwang u7 cenabyd yangwang u7 mocbyd yangwang u7 specyfikacjabyd yangwang u7 zasięgbyd yangwang u7 zawieszenieChinyWyniki sprzedażyyangwangyangwang u7 wnętrzeyangwang u7 wygląd
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
ładowarka dla ciężarówek eon niemcy
Aktualności

Megawaty mocy i miliony euro dla elektrycznych ciężarówek. Polska w centrum nowego sojuszu E.ON i GreenWay

2025-11-30
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.