• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

To koniec klasy C, jaką znamy. Mercedes szykuje rewolucję i idzie na wojnę z BMW

09.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Nowa platforma, nowe możliwości
  • Zasięg, który robi wrażenie
  • Wygląd, który dzieli
  • Wojna na szczycie. Mercedes AMG kontra BMW M
  • Czy doczekamy się kombi?

Mercedes nie zwalnia tempa. Ledwo opadł kurz po prezentacji elektrycznego GLC, a firma ze Stuttgartu już uchyla rąbka tajemnicy na temat jego brata w nadwoziu sedan. Mowa o w pełni elektrycznej Klasie C. Opublikowana grafika zdradza niewiele, ale wystarczająco, by zrozumieć jedno. To będzie zupełnie nowy rozdział w historii tego kultowego modelu.

Nowa platforma, nowe możliwości

Sercem nadchodzącej elektrycznej Klasy C będzie architektura MB.EA. To nowa, dedykowana platforma dla pojazdów elektrycznych, która zadebiutowała we wspomnianym modelu GLC EV. Kluczowym jej elementem jest instalacja o napięciu 800V. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim znacznie szybsze ładowanie, co jest jednym z najważniejszych argumentów w świecie elektromobilności.

Wiele wskazuje na to, że sedan będzie dzielił z SUV-em ten sam akumulator o pojemności 94 kWh. Jednak to właśnie tutaj zaczynają się dobre wiadomości. Klasa C, jako lżejszy i bardziej opływowy samochód, zaoferuje lepsze osiągi i, co ważniejsze, większy zasięg. To prosta fizyka, której nie da się oszukać. Lepsza aerodynamika i niższa masa bezpośrednio przekładają się na mniejsze zużycie energii.

Zasięg, który robi wrażenie

Już dane dla elektrycznego GLC potrafią zaimponować. Topowa wersja GLC 400 4Matic EQ ma osiągnąć wynik 713 kilometrów w cyklu WLTP. To wartość, która stawia go w czołówce segmentu. Biorąc pod uwagę przewagę sedana, możemy śmiało zakładać, że elektryczna Klasa C bez problemu zbliży się do granicy 800 kilometrów. Niewykluczone, że w najbardziej oszczędnej konfiguracji, z jednym silnikiem i na najmniejszych felgach, uda się ją nawet przekroczyć. Taki wynik byłby potężnym ciosem dla konkurencji i realną alternatywą dla pojazdów spalinowych nawet na najdłuższych trasach.

Inne w podobnym temacie

elektryczny statek catl yujian 77

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

14/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
mercedes eactros 400

Masowa produkcja elektrycznej ciężarówki Mercedes eActros 400 ruszyła

12/12/2025
smart #6

Smart #6 to prawie 5-metrowa limuzyna o zasięgu 1800 km. Marka zaskakuje wyborem napędu

12/12/2025

Oprócz napędu, Klasa C odziedziczy po swoim większym bracie szereg innych zaawansowanych technologii. Mowa tu między innymi o skrętnej tylnej osi (w GLC koła wychylają się o 4,5 stopnia), która drastycznie poprawia zwrotność i stabilność. Na pokładzie znajdzie się też adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz gigantyczny, 39,1-calowy ekran, rozciągający się na całą szerokość deski rozdzielczej. Całością zarządzać będzie nowy system operacyjny MB.OS, oparty na sztucznej inteligencji.

mercedes glc eq
GLC EQ

Wygląd, który dzieli

Grafika zapowiadająca model pokazuje, że Mercedes odważnie podąża nową ścieżką stylistyczną. Widać wyraźne nawiązania do GLC EV, jak podświetlany grill czy charakterystyczna sygnatura świateł do jazdy dziennej. Jednak elektryczna Klasa C wygląda zupełnie inaczej niż jej spalinowy odpowiednik, model W206, który przez wielu uważany jest za jeden z najładniejszych samochodów w obecnej ofercie marki.

Nowy model wydaje się wyższy, bardziej masywny i mniej smukły. To jasny sygnał, że Mercedes odchodzi od krytykowanego, nieco „mydlanego” designu pierwszych modeli z rodziny EQ. Nowe auta mają wyglądać bardziej tradycyjnie i muskularnie. Mimo wszystko, na pierwszy rzut oka widać, że rewolucja stylistyczna jest głęboka. To może być trudne do przełknięcia dla fanów klasycznej, eleganckiej linii obecnej generacji.

mercedes klasa c zapowiedź

Wojna na szczycie. Mercedes AMG kontra BMW M

Prawdziwa bitwa rozegra się jednak na polu osiągów. Jest niemal pewne, że Mercedes-AMG przygotuje swoje własne, sportowe warianty elektrycznej Klasy C. To bezpośrednia odpowiedź na plany BMW, które szykuje kilka usportowionych odmian nadchodzącego, elektrycznego modelu i3 (nazwa historyczna powróci, by określić elektryczną serię 3).

Mówi się nawet o pełnoprawnych modelach AMG, z poszerzonym nadwoziem i absurdalną mocą. Muszą one rzucić rękawicę nadchodzącemu, elektrycznemu BMW M3. Plotki z Monachium mówią o nawet czterech silnikach elektrycznych i mocy przekraczającej 1000 koni mechanicznych. Jeśli te doniesienia się potwierdzą, możemy być świadkami narodzin nowej generacji hipersedanów, które zdefiniują osiągi na nowo.

Czy doczekamy się kombi?

Mercedes nie podał jeszcze oficjalnej daty premiery, ale debiutu możemy spodziewać się w przyszłym roku. To zbiega się w czasie z planami BMW. Co ciekawe, Bawarczycy zamierzają zaoferować swoje elektryczne i3 również w praktycznym nadwoziu Touring (kombi). To stawia Mercedesa pod presją. Biorąc pod uwagę ogromną popularność Klasy C w wersji T-Modell na rynku europejskim, stworzenie elektrycznego kombi wydaje się logicznym i niemal koniecznym ruchem.

Nadchodzące lata w segmencie D premium zapowiadają się niezwykle interesująco. Mercedes stawia wszystko na jedną kartę, prezentując samochód, który zrywa z dotychczasowym wizerunkiem Klasy C. To odważna, ale i ryzykowna strategia. Czas pokaże, czy klienci pokochają tę nową, w pełni elektryczną wizję.

A co Wy sądzicie o tej rewolucji? Czy Mercedes idzie w dobrym kierunku, porzucając design obecnej, tak lubianej generacji? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach.

Tagi: 800vIAA MobilityMercedesmercedes amgMercedes Klasa Cplatforma MB.EAsedanzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

elektryczny statek catl yujian 77
Aktualności

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

2025-12-14
xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

2025-12-12
mercedes eactros 400
Aktualności

Masowa produkcja elektrycznej ciężarówki Mercedes eActros 400 ruszyła

2025-12-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.