• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

GM szykuje elektryczny motocykl? Patent zdradza zaskakujące plany motoryzacyjnego giganta

23.06.2025
w Aktualności, Rowery, motocykle i UTO
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Mały, zwinny i… zupełnie nie w stylu GM
  • Czy GM naprawdę zamierza wejść na rynek elektrycznych jednośladów?
  • Co dalej? Scenariusze rozwoju
  • Dlaczego to ma sens?
  • Co może pójść nie tak?
  • Czy GM może nas jeszcze zaskoczyć?

General Motors to marka, którą kojarzymy przede wszystkim z dużymi pickupami i SUV-ami. Tymczasem w sieci pojawiły się informacje o zupełnie nowym kierunku dla GM – elektrycznym motocyklu, który może zaskoczyć nawet największych fanów elektromobilności.

Mały, zwinny i… zupełnie nie w stylu GM

Patent złożony przez General Motors opisuje lekkiego elektrycznego jednoślada w stylu scramblera. To typ motocykla, który dobrze czuje się zarówno w mieście, jak i na nieutwardzonych drogach. Projekt przedstawia prosty i kompaktowy pojazd – płaska kanapa, szerokie kierownice i opony typu dual-sport sugerują, że to maszyna do zadań codziennych, ale z nutą przygody.

Zamiast skomplikowanego układu napędowego mamy tu napęd na tylne koło przez silnik w piaście, a baterię umieszczono centralnie, co upraszcza konstrukcję i ogranicza koszty serwisowania. Wyglądem motocykl przypomina skrzyżowanie mopeda z lekkim crossowym e-bikiem, w stylu znanych modeli Sur Ron Light Bee czy Talaria Sting, choć z nieco bardziej „miejskim” charakterem.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

gm elektryczny motocykl patent
gm elektryczny motocykl patent
gm elektryczny motocykl patent

Czy GM naprawdę zamierza wejść na rynek elektrycznych jednośladów?

To pytanie, które naturalnie się nasuwa. Sam patent nie potwierdza jeszcze produkcji, ale jest to wyraźny sygnał, że GM poważnie analizuje segment małej elektromobilności. Nie jest to zresztą pierwsze podejście koncernu – wcześniej firma zaprezentowała elektryczny rower Ariv, a ostatnio współpracowała z Recon Power Bikes przy stworzeniu e-bike’a pod marką Hummera.

Inne w podobnym temacie

Xiaomi YU7

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

16/11/2025
chevy silverado ev super cruise

Pół miliona kierowców jeździ bez trzymanki. General Motors pokazuje, jak zarabiać na autonomii

15/11/2025
cadillac optiq eu

Cadillac wraca do Europy z hukiem. Elektryczny OPTIQ ma namieszać w segmencie premium

17/10/2025
tesla cybertruck patent

Tesla patentuje dmuchany gadżet do Cybertrucka. Będzie wyglądał absurdalnie, ale zysk na zasięgu może być ogromny

05/10/2025
REKLAMA

Choć projekt Ariv zakończył się dość szybko, pokazał, że GM nie ogranicza się wyłącznie do samochodów. W kontekście rosnącej popularności mikromobilności, to może być początek czegoś znacznie większego.

Co dalej? Scenariusze rozwoju

Wprowadzenie elektrycznego motocykla przez GM może przyjąć kilka form:

  • Własna marka elektrycznych jednośladów – GM mógłby stworzyć submarkę, podobnie jak zrobiło to z Hummer EV.
  • Współpraca z zewnętrznym producentem – firma mogłaby połączyć siły z doświadczonym graczem z rynku e-motocykli.
  • Licencjonowanie projektu – równie możliwe jest, że GM opracuje technologię i sprzeda ją firmie z branży rowerowo-motocyklowej.

Najbardziej prawdopodobny kierunek? Jeśli GM zdecyduje się wejść na ten rynek, to z lekkim, przystępnym cenowo motocyklem elektrycznym dla miast. Coraz więcej młodych ludzi rezygnuje z samochodu na rzecz e-rowerów, hulajnóg czy lekkich motocykli. Trend ten rośnie szczególnie w USA i Europie – a przecież to właśnie tam GM widzi swoich kluczowych klientów.

Dlaczego to ma sens?

Rynek elektrycznych motocykli rozwija się dynamicznie, szczególnie w segmencie lekkich jednośladów. Marki takie jak Ryvid, Super73 czy Cake zyskują coraz więcej klientów, zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Ludzie szukają czegoś pomiędzy hulajnogą a samochodem, co zapewni im niezależność, ale nie będzie tak drogie i problematyczne jak auto.

REKLAMA

Właśnie tu mógłby wkroczyć GM – z gotowym zapleczem produkcyjnym, marketingiem i doświadczeniem, które wielu mniejszym graczom brakuje. Jeśli firma dobrze wyczuje moment i potrzebę rynku, może zbudować silną pozycję w zupełnie nowym segmencie.

motocykl elektryczny gm koncept
Koncept via Chat GPT na podstawie szkiców

Co może pójść nie tak?

Oczywiście, historia zna wiele przypadków, gdzie obiecujące patenty nigdy nie zamieniły się w gotowy produkt. Dla GM taki projekt to potencjalnie niski priorytet, szczególnie w obliczu dużych inwestycji w auta elektryczne jak Silverado EV czy Equinox EV. Nie można też zapominać o tym, że rynek e-motocykli to zupełnie inna liga niż auta – z innymi klientami, dystrybucją i przepisami.

A jednak sam fakt złożenia takiego patentu świadczy o zmianie myślenia w GM. W czasach, gdy każdy producent walczy o „mobilność przyszłości”, nawet najwięksi muszą iść z duchem czasu. Być może GM nie planuje rzucić Harleyowi wyzwania, ale chce pokazać, że rozumie trendy i nie zamierza zostać w tyle.

Czy GM może nas jeszcze zaskoczyć?

Zdecydowanie tak. Jeśli projekt nabierze tempa, możliwe jest, że już w ciągu najbliższych 2–3 lat zobaczymy prototyp lub wersję koncepcyjną takiego jednośladu. Byłoby to mocne wejście GM do świata lekkiej mobilności elektrycznej, z którym koncern do tej pory flirtował raczej ostrożnie.

Na razie możemy tylko spekulować. Ale coś się wyraźnie dzieje – a kiedy nawet tacy giganci jak GM zaczynają rysować motocykle, znaczy to, że świat transportu zmienia się szybciej, niż się spodziewaliśmy.

Co Wy o tym sądzicie? Czy GM powinien zainwestować w elektryczne motocykle? Czy to może być prawdziwa rewolucja, czy tylko chwilowa ciekawostka? Dajcie znać w komentarzach – chętnie poznamy Wasze opinie.

Tagi: General Motorsgmmotocykl elektrycznypatent
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Xiaomi YU7
Aktualności

Twój samochód będzie wiedział, że „jedziesz za szybko”, nawet gdy jedziesz legalnie. Xiaomi patentuje rewolucję

2025-11-16
chevy silverado ev super cruise
Aktualności

Pół miliona kierowców jeździ bez trzymanki. General Motors pokazuje, jak zarabiać na autonomii

2025-11-15
cadillac optiq eu
Aktualności

Cadillac wraca do Europy z hukiem. Elektryczny OPTIQ ma namieszać w segmencie premium

2025-10-17

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-15
denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-15
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-15
buspas ev łódź
Aktualności

Weto prezydenta wcale nie kończy ery buspasów. Sprawdzamy, o co w tym chaosie chodzi

2025-11-15
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.