• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Huawei zapowiada superładowarkę 1,5 MW – nowy rekord mocy dla ciężarówek elektrycznych

31.03.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Chiński gigant technologiczny wprowadza przełomową technologię ładowania o mocy 20 kWh na minutę

Hou Jinlong, prezes działu Huawei Digital Energy, ogłosił wprowadzenie nowej superładowarki podczas forum China Electric Vehicle 100. Urządzenie będzie zdolne do ładowania z mocą 20 kWh na minutę, co pozwoli na pełne naładowanie pojazdu w zaledwie 15 minut.

W przeciwieństwie do superładowarek Zeekr i BYD, które są przeznaczone dla samochodów osobowych, superładowarka Huawei o mocy 1,5 MW będzie skierowana do ciężkich pojazdów ciężarowych. „Aby ciężkie ciężarówki mogły zostać w pełni zelektryfikowane, czas ładowania musi być krótszy niż 30 minut” – powiedział Jinlong.

Oficjalna premiera superładowarki Huawei odbędzie się 22 kwietnia, co sygnalizuje intensywne tempo rozwoju technologii ładowania w Chinach.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Wyścig gigantów technologicznych

W tym samym dniu, kiedy Huawei zapowiedziało swoją superładowarkę 1,5 MW, wiceprezes Zeekr ogłosił, że firma wprowadzi na rynek superładowarkę o mocy 1,2 MW w drugim kwartale tego roku. W ciągu ostatnich trzech lat Zeekr zwiększył moc swoich stacji ładowania z 360 kW do 800 kW. Firma obecnie zarządza 826 stacjami ładowania w Chinach.

Na początku tego miesiąca BYD zaprezentował swoją szybką ładowarkę o mocy 1000 kW, zdolną dodać 2 km zasięgu na sekundę lub 400 km w 5 minut. Co więcej, producent samochodów z siedzibą w Shenzhen ogłosił, że zainstaluje 4000 jednostek szybkich ładowarek o mocy 1 MW, z czego pierwsze 500 zostanie wdrożonych już w kwietniu.

REKLAMA
huawei 1.5 mw

Ogromna przewaga nad konkurencją

Dla porównania, moc nowych chińskich superładowarek jest znacznie większa niż u konkurentów z innych krajów:

  • Tesla V4: 500 kW
  • Li Auto 5C: 520 kW
  • NIO Power: 640 kW
  • Xpeng S5: 800 kW

Ładowarka Huawei o mocy 1,5 MW ma niemal trzykrotnie większą moc niż najnowsze Superchargery Tesli V4, co pokazuje ogromny skok technologiczny, jaki dokonał się w chińskiej technologii ładowania.

Co to oznacza dla elektromobilności ciężkiej?

Nowa superładowarka Huawei może być przełomem dla elektryfikacji transportu ciężkiego. Jedną z głównych przeszkód w adopcji elektrycznych ciężarówek był dotychczas długi czas ładowania, który znacząco wpływał na efektywność operacyjną i ekonomikę transportu.

REKLAMA

Przy mocy 1,5 MW elektryczne ciężarówki mogłyby być ładowane w czasie porównywalnym do tankowania pojazdów spalinowych, co eliminuje jedną z najważniejszych barier w ich adopcji.

Huawei planuje również znaczącą ekspansję swojej infrastruktury ładowania. Firma zapowiedziała budowę ponad 100 000 punktów ładowania w Chinach w 2024 roku, obejmując swoim zasięgiem ponad 340 chińskich miast.

Chińska dominacja w technologii ładowania

Ogłoszenie Huawei jest kolejnym dowodem na to, że Chiny przejmują prowadzenie w globalnym wyścigu technologicznym związanym z elektromobilnością. Trzy chińskie firmy – Huawei, BYD i Zeekr – zademonstrowały w krótkim czasie technologie ładowania o mocy przekraczającej 1 MW, podczas gdy zachodni konkurenci nadal oferują rozwiązania o znacznie niższej mocy.

Ta przewaga technologiczna może mieć kluczowe znaczenie dla globalnej ekspansji chińskich producentów pojazdów elektrycznych, szczególnie w segmencie transportu ciężkiego, gdzie czas ładowania jest krytycznym parametrem.

Jeśli Huawei zrealizuje swoje plany budowy rozległej sieci ultraszybkich ładowarek, Chiny mogą zyskać wieloletnią przewagę w infrastrukturze niezbędnej do masowej adopcji pojazdów elektrycznych.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: chinyhuaweiładowanie ciężarówki elektrycznejładowanie samochodu elektrycznegopremieraszybkie ładowanie
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
nio world model
Aktualności

Nio stawia na bezpieczeństwo i autonomię: rewolucyjny system Nio World Model trafia do aut

2025-06-01
ladowarki 1000 kw byd
Aktualności

BYD przyspiesza rewolucję ładowania: 15 000 ultraszybkich ładowarek megawatowych w całych Chinach

2025-06-01

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.