• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai chce odzyskać Chiny. Nowy elektryczny SUV Hyundai Elexio ma być początkiem wielkiego powrotu

08.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Elektryczna ofensywa po latach ciszy
  • Czym Hyundai Elexio ma przyciągnąć klientów?
  • Wnętrze? Luksus i technologia
  • Autonomia jazdy i ambitne plany
  • Hyundai wraca do gry w Chinach
  • Konkurencja nie śpi
  • Czy Hyundai przekona Chińczyków?

Beijing Hyundai właśnie pokazał światu swój pierwszy w pełni elektryczny SUV – model Hyundai Elexio. To nie tylko kolejny samochód na prąd. To początek nowej strategii koreańsko-chińskiego producenta, która ma przywrócić mu znaczenie na największym rynku pojazdów elektrycznych na świecie – w Chinach.

Elektryczna ofensywa po latach ciszy

Elexio to pierwszy model Hyundai’a zbudowany od podstaw jako auto elektryczne, na platformie E-GMP. Tym samym firma przestaje polegać na półśrodkach i konwersjach modeli spalinowych. Po latach stagnacji i spadku udziału w rynku, joint venture z BAIC Motor zaczyna działać z rozmachem.

Chiński rynek EV jest bezlitosny. Przez ostatnie lata lokalne marki jak BYD, NIO czy Xpeng praktycznie wyparły zagraniczne koncerny z segmentu aut elektrycznych. Teraz jednak pojawia się sygnał, że wspólne przedsięwzięcia – jak Beijing Hyundai – zaczynają kontratak.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Czym Hyundai Elexio ma przyciągnąć klientów?

Z zewnątrz Elexio prezentuje się nowocześnie i charakterystycznie dla EV. Przód zdobi świetlna listwa i podświetlane logo. Światła dzienne inspirowane są kryształem i układają się w kształt cyfry „8” – uznawanej w Chinach za szczęśliwą. To ważny detal na rynku, gdzie symbolika potrafi wpływać na decyzje zakupowe.

Sylwetka auta to mocna linia boczna, ukryte klamki, 20-calowe felgi i pływający dach, który zakończony jest nietypowym skosem na słupku D. Z tyłu – świetlny pas i minimalistyczny design, bez widocznej wycieraczki. Logo Hyundai’a zostało zintegrowane z szybą.

REKLAMA
hyundai elexio
hyundai elexio
hyundai elexio
hyundai elexio

Wnętrze? Luksus i technologia

Chociaż pełnego wnętrza Hyundai Elexio jeszcze nie pokazano, producent zdradził kilka szczegółów. Kokpit ma być nowoczesny, zredukowany do minimum, bez fizycznych przycisków. Design typu „wrap-around” otaczający kierowcę, nowe kolory i nowoczesne fotele mają zapewnić poczucie klasy premium.

Sercem systemów pokładowych będzie chip Qualcomm 8295P, obsługujący nawigację online, rozrywkę, aktualizacje OTA, sterowanie głosowe i zdalne zarządzanie autem. Wygląda na to, że Elexio będzie celował nie tylko w wygląd, ale też w cyfrowe doświadczenie użytkownika.

Autonomia jazdy i ambitne plany

Hyundai Elexio dostanie wsparcie systemów jazdy autonomicznej poziomu L2+, z funkcją prowadzenia po autostradach. W 2025 roku ma dojść pamięciowe parkowanie, a w 2026 – jazda wspomagana w mieście. Wszystko to z pomocą systemu HarmonyOS od Huawei.

REKLAMA

Ważnym atutem jest też zasięg przekraczający 700 km i możliwość szybkiego ładowania – od 30% do 80% w zaledwie 27 minut. To stawia Elexio w czołówce, jeśli chodzi o komfort codziennego użytkowania.

Hyundai wraca do gry w Chinach

Beijing Hyundai nie ukrywa, że Elexio ma być początkiem nowej ery. Firma planuje w 2025 roku uruchomić całą linię technologii: od BEV (czysto elektryczne), przez PHEV (hybrydy plug-in), po EREV (zasięgowe hybrydy). Do tego nowe modele sedanów, SUV-ów i vanów – wszystko pod kątem „zielonej mobilności”.

Przypomnijmy: jeszcze kilka lat temu joint venture z Hyundaiem było jednym z liderów rynku chińskiego. Potem nastał czas dominacji lokalnych producentów, a Koreańczycy zniknęli z radarów. Teraz, przy wsparciu technologii Huawei, mocnej platformy E-GMP i zupełnie nowej linii stylistycznej, próbują wrócić do gry.

Konkurencja nie śpi

Podobną strategię przyjęło niedawno Dongfeng Nissan, który pokazał elektrycznego sedana N7 w bardzo atrakcyjnej cenie – od 119 900 do 149 900 RMB (czyli ok. 62–78 tys. zł). To odpowiedź na popularność modeli takich jak Mona M03 od Xpeng.

Również inne spółki joint venture pokazały nowe modele EV na targach w Szanghaju – co oznacza, że 2025 może być rokiem wielkiego powrotu zagranicznych marek w Chinach. Szykuje się zacięta walka, w której Hyundai Elexio ma być jednym z pierwszych testów sił.

hyundai elexio
hyundai elexio
hyundai elexio
hyundai elexio
hyundai elexio

Czy Hyundai przekona Chińczyków?

Na papierze Hyundai Elexio wygląda bardzo obiecująco. Ma ładny design, mocne parametry, dobre wsparcie technologiczne i jest produktem przemyślanej strategii. Ale chiński rynek to już nie ten sam rynek co dekadę temu. Klienci są bardziej wymagający, a lokalna konkurencja znacznie tańsza.

Hyundai musi więc znaleźć złoty środek między jakością, technologią a ceną. Tylko wtedy Elexio ma szansę nie tylko zaistnieć, ale rzeczywiście rozpocząć nowy rozdział w historii Beijing Hyundai.

A Wy co sądzicie? Czy Hyundai ma szansę wrócić na szczyt w Chinach? Czy Hyundai Elexio to auto, które mogłoby się przyjąć także w Europie? Dajcie znać w komentarzach.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: autonomiczna jazdachinyHyundai ElexioHyundai Elexio bateriaHyundai Elexio cnaHyundai Elexio mocHyundai Elexio specyfikacjaHyundai Elexio wnętrzeHyundai Elexio wyglądHyundai Elexio zasięgsuv
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

tesla cybertruck wnętrze
Aktualności

Tesla wycofuje się z obietnicy dla właścicieli Tesli Cybertruck. Autosteer jednak nie dla wszystkich

2025-05-08
avatr 12 cx test
Aktualności

Chiński producent EV rzuca wyzwanie Elonowi Muskowi. Czy Avatr 12 rzeczywiście oszukuje z oporem powietrza?

2025-05-08

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
byd dolphin mini
Aktualności

BYD Dolphin Surf – najtańszy elektryk BYD wkracza do Europy z nową nazwą i ulepszeniami

2025-03-20
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • Must have elektryka
  • Must have elektryka
  • Witam i pozdrawiam z Wałbrzycha
  • Dostawczaki
  • Dostawczaki
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.