• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Hyundai IONIQ 2 przyłapany po raz pierwszy – nowy elektryk za 128 tysięcy złotych zmieni rynek

23.07.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 12 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Pierwsze zdjęcia z Korei Południowej
  • Wewnętrzny kod BJ1 i pozycjonowanie
  • Platforma E-GMP i współpraca z Kia
  • Baterie i zasięg
  • Nowoczesne oprogramowanie Pleos
  • Wnętrze i wyposażenie
  • Cena i dostępność
  • Konkurencja na rynku kompaktowych elektryków
  • Co z rynkiem amerykańskim?
  • Wpływ na polski rynek
  • Przyszłość segmentu
  • Wyzwania przed premierą

Koreański producent szykuje kolejny elektryczny hit. Hyundai IONIQ 2 został po raz pierwszy zauważony na drodze, a zdjęcia szpiegowskie ujawniają coraz więcej szczegółów o najbardziej przystępnym cenowo modelu z rodziny IONIQ.

Pierwsze zdjęcia z Korei Południowej

Koreański blogger ShortsCar uchwycił zamaskowany prototyp IONIQ 2 na parkingu w Korei Południowej. Mimo kamuflażu widoczny jest charakterystyczny profil crossovera SUV, który przypomina sylwetkę planowanego modelu Kia EV2. Pojazd zachowuje charakterystyczne elementy stylistyczne marki – pikselowe oświetlenie LED na lusterkach i przednich reflektorach, które stały się wizytówką całej rodziny IONIQ.

Na zdjęciach widać, że nowy model będzie miał sportową, coupe’ową sylwetkę typową dla nowoczesnych elektrycznych crossoverów. Linie nadwozia sugerują kompaktowe wymiary, ale zachowują elegancję i dynamizm znane z większych modeli IONIQ.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Korean Car Blog (@koreancarblog)

Wewnętrzny kod BJ1 i pozycjonowanie

Według informacji magazynu Autocar, Hyundai IONIQ 2 ma wewnętrzny kod „BJ1” i będzie najtańszym modelem w rodzinie IONIQ. To pierwszy model tej serii, który nie otrzymał litery „E” w kodzie rozwojowym – dla porównania IONIQ 5 to „NE”, IONIQ 6 to „CE”, a IONIQ 9 to „ME”.

REKLAMA

Nowy elektryk zostanie umieszczony między modelami Hyundai Inster a Kona Electric pod względem ceny i rozmiarów. Jego wymiary będą podobne do spalinowego Hyundaia Bayon, co czyni go idealnym kandydatem na miejski samochód elektryczny dla europejskich klientów.

Platforma E-GMP i współpraca z Kia

Hyundai IONIQ 2 powstanie na zaawansowanej platformie E-GMP (Electric Global Modular Platform), tej samej, która stanowi podstawę dla innych modeli IONIQ oraz elektrycznej gamy Kia. Współdzielenie architektury z przyszłym modelem Kia EV2 pozwoli obu markom na znaczne obniżenie kosztów produkcji i oferowanie konkurencyjnych cen.

Platforma E-GMP charakteryzuje się wysoką efektywnością energetyczną, szybkim ładowaniem i możliwością zasilania zewnętrznych urządzeń. Architektura 800V zapewnia ładowanie z mocą do 350 kW, co oznacza możliwość uzupełnienia energii od 10% do 80% w czasie około 18 minut.

Baterie i zasięg

Choć Hyundai nie ujawnił jeszcze oficjalnych specyfikacji, IONIQ 2 prawdopodobnie otrzyma te same opcje napędowe co Kia EV3. Będą to:

Bateria 58,3 kWh – zapewniająca zasięg do 430 kilometrów według normy WLTP. Ta wersja będzie skierowana do klientów poszukujących przystępnej ceny przy zachowaniu dobrego zasięgu na codzienne potrzeby.

Bateria 81,4 kWh – oferująca zasięg do 599 kilometrów WLTP. Większa bateria zadowoli użytkowników regularnie pokonujących dłuższe trasy i potrzebujących maksymalnej swobody podróżowania.

Jednostka napędowa to pojedynczy silnik elektryczny umieszczony z przodu, generujący 201 KM mocy i 283 Nm momentu obrotowego. Takie parametry zapewnią żwakie przyspieszenie i komfortową jazdę w mieście oraz na autostradzie.

Hyundai IONIQ 2 spy
Hyundai IONIQ 2 spy
Hyundai IONIQ 2 spy
Hyundai IONIQ 2 spy
fot.Shorts Car

Nowoczesne oprogramowanie Pleos

Hyundai IONIQ 2 będzie pierwszym modelem marki, który zadebiutuje z najnowszym oprogramowaniem Pleos. To kompleksowa platforma łącząca wszystkie systemy pojazdu – od infotainmentu, przez system operacyjny, aż po połączenie z chmurą.

System oparty na Androidzie oferuje interfejs przypominający smartfon z funkcją wielookienkowego wyświetlania. Kierowcy będą mogli korzystać z asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji, który nauczy się preferencji użytkownika i będzie dostosowywał ustawienia pojazdu.

Platforma umożliwi zdalne odblokowywanie nowych funkcji, w tym przyszłych możliwości autonomicznej jazdy oraz analizy danych w czasie rzeczywistym. Hyundai planuje regularne aktualizacje oprogramowania, które będą dodawać nowe funkcjonalności przez cały okres użytkowania pojazdu.

Wnętrze i wyposażenie

Kabina Hyundai IONIQ 2 ma być skoncentrowana wokół kierowcy z adaptacyjnym systemem infotainmentu. Oświetlenie ambientowe i profile dźwiękowe będą automatycznie dostosowywać się do wybranego trybu jazdy, tworząc spersonalizowane doświadczenie.

Szeroki wyświetlacz cyfrowy będzie rozciągał się na połowie deski rozdzielczej, integrując zegary i system infotainmentu. Minimalistyczny design wnętrza ma przypominać rozwiązania planowane dla modelu Kia EV2, zachowując jednocześnie charakterystyczne elementy marki Hyundai.

REKLAMA

Cena i dostępność

Przewidywana cena startowa wynosi około 30 tysięcy euro, czyli około 128 tysięcy złotych. To pozycjonuje Hyundai IONIQ 2 jako jeden z najtańszych elektrycznych crossoverów na europejskim rynku, bezpośrednio konkurując z modelami jak Renault 4 czy Volvo EX30.

Xavier Martinet, prezes europejskich operacji Hyundaia, potwierdził, że oficjalna prezentacja odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy. Najbardziej prawdopodobną datą jest wrześniowy salon samochodowy w Monachium, gdzie koreańska marka tradycyjnie prezentuje swoje europejskie nowości.

Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w trzecim kwartale 2026 roku, a dostawy do klientów rozpoczną się prawdopodobnie w lipcu 2026 roku, tuż po debiucie rynkowym modelu Kia EV2.

kia koncept ev2
Kia Concept EV2

Konkurencja na rynku kompaktowych elektryków

Hyundai IONIQ 2 wejdzie na bardzo konkurencyjny rynek małych elektrycznych SUV-ów. Kia EV3 już teraz jest najpopularniejszym detalicznym elektrykiem w Wielkiej Brytanii, co pokazuje duży apetyt europejskich klientów na przystępne cenowo elektryczne crossovery.

Hyundai będzie musiał konkurować nie tylko ceną, ale także zasięgiem, technologią i jakością wykonania. Przewaga w postaci sprawdzonej platformy E-GMP i zaawansowanego oprogramowania może okazać się kluczowa w walce o klientów.

Co z rynkiem amerykańskim?

Niestety dla amerykańskich fanów marki, IONIQ 2 prawdopodobnie nie trafi za ocean. Hyundai stawia na większe elektryczne SUV-y w USA, koncentrując się na modelach IONIQ 5 i flagowym IONIQ 9. Różnice w preferencjach klientów i regulacjach sprawiają, że kompaktowe elektryki cieszą się mniejszą popularnością w Stanach Zjednoczonych.

Wpływ na polski rynek

Dla polskich klientów Hyundai IONIQ 2 może okazać się przełomowy. Cena wynosząca około 128 tysięcy złotych plasuje go w segmencie dostępnym dla szerszej grupy kupujących, szczególnie w kontekście rosnących cen paliw i preferencji ekologicznych.

Zasięg do 599 kilometrów w droższej wersji powinien rozproszyć obawy dotyczące „lęku zasięgowego”, który wciąż powstrzymuje wielu Polaków przed zakupem elektryka. Szybkie ładowanie i rozwijająca się infrastruktura sprawią, że IONIQ 2 może być realną alternatywą dla spalinowych kompaktów.

kia ev3
Kia EV3

Przyszłość segmentu

Debiut Hyundai IONIQ 2 to część szerszej strategii elektryfikacji Grupy Hyundai-Kia. Do 2030 roku koncern planuje wprowadzenie 31 nowych modeli elektrycznych na różnych rynkach światowych. Kompaktowe elektryki mają odgrywać kluczową rolę w demokratyzacji elektromobilności.

Rozwój technologii baterii i obniżające się koszty produkcji sprawiają, że przyszłe lata przyniosą jeszcze więcej przystępnych cenowo elektryków. Hyundai IONIQ 2 może być jednym z pierwszych, które faktycznie dorównają spalinowym odpowiednikom pod względem całkowitego kosztu posiadania.

Wyzwania przed premierą

Hyundai stoi przed wyzwaniem zachowania wysokiej jakości przy agresywnej cenie. Kluczowe będzie znalezienie równowagi między oszczędnościami a wyposażeniem, które klienci oczekują w nowoczesnym samochodzie elektrycznym.

Infrastruktura ładowania w Polsce wciąż wymaga rozwoju, choć sytuacja poprawia się dynamicznie. Hyundai będzie musiał zapewnić klientom dostęp do wygodnego ładowania, być może poprzez partnerstwa z operatorami stacji ładowania.

Hyundai IONIQ 2 zapowiada się jako ważny gracz na rynku dostępnych elektryków. Kombinacja sprawdzonej technologii, atrakcyjnej ceny i nowoczesnego designu może uczynić z niego bestseller w segmencie kompaktowych SUV-ów elektrycznych. Pozostaje pytanie, czy koreańska marka zdoła powtórzyć sukces modelu EV3 od siostrzanej marki Kia.

Co myślicie o planach Hyundaia? Czy IONIQ 2 za 128 tysięcy złotych to cena, która przekona was do przesiadki na elektryk? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Tagi: crossoverE-GMPHyundaiHyundai IONIQ 2Hyundai IONIQ 2 bateriaHyundai IONIQ 2 cenaHyundai IONIQ 2 mocHyundai IONIQ 2 specyfikacjaHyundai IONIQ 2 wnętrzeHyundai IONIQ 2 wyglądHyundai IONIQ 2 zasięgPleosSUVszpiegowskie zdjęcia
Udostępnij1Tweet1UdostępnijWyślij

Zobacz też

leapmotor d
Aktualności

Leapmotor celuje w premium: seria D ma kosztować równowartość 154 tys. złotych

2025-08-02
shangjie h5 huawei
Aktualności

Huawei wchodzi na masowy rynek SUV-ów elektrycznych – nowy Shangjie H5 za mniej niż 72 tysiące złotych

2025-08-02
toyota bz4x 2025
Aktualności

Toyota rusza z produkcją aut elektrycznych w Europie. Fabryka w Czechach ma produkować 100 tysięcy egzemplarzy rocznie

2025-07-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
nowy xpeng g6
Aktualności

Xpeng w tarapatach cenowych – Xpeng G6 musi potanieć po premierze G7

2025-07-27
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.