Hyundai wprowadził właśnie na polski rynek swój najmocniejszy produkowany seryjnie samochód osobowy w historii marki. Hyundai IONIQ 5 N ma 609 KM, a w trybie Boost nawet 650 KM i jest przygotowany do wymagającej jazdy na torze wyścigowym.
Hyundai IONIQ 5 N – sportowy samochód jakiego wcześniej nie mieli
IONIQ 5 N to pierwszy elektryczny samochód marki z serii N, która powstała z myślą o fanach sportowych samochodów liczących na emocje podczas jazdy na torze wyścigowym. Przyspieszenie tego modelu do 100 km/h to zaledwie 3.4 s, a jego silniki elektryczne mają moc 650 KM w trybie Boost i obroty do 21 000 obr./min. Całość zasila akumulator o pojemności 84 kWh, który powinien pozwolić przejechać do 448 km. Jednak napęd na 4 koła dość szybko może wydrenować baterię do końca. Na szczęście Hyundai pomyślał i o tym, więc IONIQ 5 N obsługuje szybkie ładowanie 350 kW, które od 10 do 80 procent potrwa zaledwie 18 minut.
Producent zadbał o to, by kierowca czuł się zadowolony z jazdy. Samochód ma sztywny ale bardzo responsywny układ kierowniczy, elektroniczne zarządzanie momentem obrotowym oraz specjalny tryb driftu, który powinien na torze zawstydzić auta spalinowe. Hyundai IONIQ 5 N może rozpędzić się do 260 km/h i potrafi imitować pracę ośmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Nie brakuje także symulowania dźwięku silnika (można wybrać jeden z kilku).
Z zewnątrz także nikt nie pomyli nowego modelu ze standardowym wariantem IONIQ 5. Samochód ma niższy prześwit podwozia, niestandardowe barwy lakieru i specjalnie przygotowane wzory felg. Jeśli dołożymy do tego spoilery, sportowe detale nadwozia i kabiny, a także wyprofilowane fotele to nikt nie uzna Hyundai IONIQ 5 N za samochód służący tylko do jazdy na zakupy.
Do sprzedaży auto trafić ma w pierwszej połowie tego roku, a jego cena zaczyna się od 369 000 zł, co przekłada się na najniższą cenę za samochód o ponad 600 KM mocy.
Dołącz do dyskusji