• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Kontrowersje wokół samochodów marki Tesla: „Actually Smart Summon” pod lupą urzędu po serii kolizji

07.01.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Tesla ponownie znalazła się w centrum zainteresowania federalnych regulatorów w USA. Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła śledztwo dotyczące funkcji „Actually Smart Summon”. To zaawansowana wersja systemu zdalnego sterowania pojazdami Tesli, która pozwala na poruszanie się samochodu bez kierowcy w obrębie parkingu. Funkcja, która miała być przełomem w wygodzie użytkowania pojazdów, teraz budzi poważne obawy o bezpieczeństwo.

Co to jest „Actually Smart Summon”?

„Actually Smart Summon” to rozwinięcie wcześniejszego systemu „Smart Summon”. Funkcja ta umożliwia użytkownikowi sterowanie pojazdem za pomocą aplikacji mobilnej. Auto porusza się samodzielnie, omijając przeszkody i dociera do właściciela, np. na parkingu przed sklepem. CEO Tesli, Elon Musk, promował tę technologię jako „oszałamiającą innowację”, która miała zrewolucjonizować codzienne korzystanie z samochodów.

Funkcja jednak nie została wprowadzona w terminie. Zapowiadana pierwotnie na 2022 rok, weszła na rynek dopiero pod koniec 2024 roku. Pierwsze testy użytkowników pokazały, że choć technologia potrafi imponować, nie jest wolna od problemów.

Actually Smart Summon (ASS)

Dlaczego dochodzi do kolizji?

Według NHTSA, przyczyną problemów są zarówno ograniczenia techniczne systemu, jak i ludzkie błędy. Operatorzy muszą cały czas trzymać przycisk w aplikacji, aby auto kontynuowało jazdę. W teorii mają pełną kontrolę, ale w praktyce wiele osób zgłasza, że czas reakcji na sytuacje awaryjne jest zbyt krótki.

Inne w podobnym temacie

koncept vw gen.urban robotaxi

Volkswagen testuje samochód bez kierownicy. Gen.Urban wyjechał na ulice Wolfsburga

19/12/2025
tesla model x 2026

Dyrektor generalny Xpenga znów w Dolinie Krzemowej. Zachwyt nad FSD Tesli i szalony zakład z pracownikami

16/12/2025
tesla wydluzenie gwarancji na baterie

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

15/12/2025
tesla model x 2026

Tesla patentuje dach przepuszczający fale radiowe. Starlink w standardzie coraz bliżej?

14/12/2025

W niektórych przypadkach samochody nie wykrywały przeszkód, takich jak inne zaparkowane auta czy słupki, co prowadziło do kolizji. NHTSA odnotowała również problemy z łącznością aplikacji, które opóźniały reakcję na polecenia użytkownika.

Skala problemu

Według doniesień, NHTSA bada 16 przypadków kolizji związanych z funkcjami „Actually Smart Summon” i „Smart Summon”. Co ciekawe, Tesla nie zgłosiła żadnego z tych incydentów, mimo obowiązku raportowania takich zdarzeń.

Śledztwo obejmie analizę maksymalnej prędkości, z jaką auto może poruszać się w trybie zdalnym, ograniczenia projektowe systemu oraz skutki opóźnień w działaniu aplikacji. Ponadto sprawdzana będzie zgodność funkcji z warunkami drogowymi, dla których nie została zaprojektowana.

Tesla i problem raportowania

To nie pierwszy raz, gdy Tesla unika raportowania incydentów związanych z ich technologią autonomiczną. Firma wielokrotnie lobbowała za zniesieniem wymogu raportowania wypadków związanych z systemami autonomicznymi. Taki brak przejrzystości budzi pytania o odpowiedzialność producenta za bezpieczeństwo swoich rozwiązań.

Analiza możliwości rozwoju sytuacji

Funkcje takie jak „Actually Smart Summon” to niewątpliwie krok w stronę większej automatyzacji motoryzacji. Jednak problemy z ich wdrażaniem pokazują, że technologia ta wciąż wymaga udoskonalenia.

Jednym z kluczowych aspektów, które mogą pomóc w poprawie bezpieczeństwa, jest rozwój czujników i algorytmów sztucznej inteligencji. Lepsze kamery, radar i lidar mogłyby pomóc pojazdom w bardziej precyzyjnym wykrywaniu przeszkód.

Ważnym krokiem jest także edukacja użytkowników. Operatorzy muszą być świadomi ograniczeń technologii i odpowiedzialności za bezpieczne korzystanie z niej. Tesla powinna również zainwestować w bardziej szczegółowe szkolenia dla swoich klientów.

Czy Tesla utrzyma zaufanie klientów?

Dla Tesli sytuacja ta może mieć poważne konsekwencje wizerunkowe. Firma jest liderem innowacji w dziedzinie elektromobilności, ale każdy incydent związany z bezpieczeństwem rzuca cień na jej reputację.

Należy pamiętać, że Tesla jest już objęta trzema innymi śledztwami NHTSA, dotyczącymi systemów Autopilot i Full Self-Driving. Kolejne dochodzenie tylko wzmacnia obawy dotyczące tempa wprowadzania nowych technologii i odpowiedzialności producenta za ich konsekwencje.

Co myślicie o autopilotach?

Czy „Actually Smart Summon” to przyszłość motoryzacji, czy raczej przykład technologii wprowadzonej zbyt wcześnie? Czy użytkownicy powinni być bardziej odpowiedzialni, czy to Tesla powinna bardziej zadbać o bezpieczeństwo swoich funkcji? Zachęcamy do dzielenia się opiniami i doświadczeniami w komentarzach.

Nowe technologie zawsze budzą kontrowersje, ale mogą także przynieść znaczące korzyści, jeśli będą odpowiednio rozwijane i wdrażane. Tesla ma szansę wyciągnąć wnioski i udoskonalić swoje systemy. Czy wykorzysta tę okazję? Tylko czas pokaże.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Źródło: reuters
Tagi: actually smart summonassautopilotTesla
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

koncept vw gen.urban robotaxi
Aktualności

Volkswagen testuje samochód bez kierownicy. Gen.Urban wyjechał na ulice Wolfsburga

2025-12-19
tesla model x 2026
Aktualności

Dyrektor generalny Xpenga znów w Dolinie Krzemowej. Zachwyt nad FSD Tesli i szalony zakład z pracownikami

2025-12-16
tesla wydluzenie gwarancji na baterie
Aktualności

Tesla Model 3 lub Model Y to Twój samochód? Producent pozwoli ci dokupić spokój ducha, ale zegar tyka

2025-12-15

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
orlen charger w orlen vitay
Aktualności

Kierowcy elektryków odetchną z ulgą? Orlen kończy z rozbiciem aplikacji i łączy usługi

2025-12-19
gwarancja byd blade rozszerzenie
Aktualności

BYD zmienia zasady w Europie. Nowa gwarancja na baterie to potężny cios w Teslę i Volkswagena

2025-12-16
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.