• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Lamborghini może zrezygnować z pierwszego elektryka. Zamiast tego pojawi się hybryda plug-in

28.07.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Lanzador może nie być w pełni elektryczny
  • Cały plan elektryfikacji pod znakiem zapytania
  • Paliwa syntetyczne jako alternatywa
  • Branżowe trendy opóźnień
  • Co dalej z elektryfikacją premium?
  • Przyszłość pozostaje niepewna

Włoski producent supercarów dołącza do grona marek, które wstrzymują swoje plany elektryfikacji. Lamborghini rozważa zmianę swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu na hybrydę typu plug-in, co oznacza kolejne opóźnienie w rozwoju zeroemisyjnych supercarów.

Lanzador może nie być w pełni elektryczny

Stephan Winkelmann, prezes Lamborghini, ujawnił w rozmowie z australijskim serwisem CarExpert, że model Lanzador może ostatecznie trafić na rynek jako hybryda plug-in zamiast planowanego wcześniej elektryka. To kolejna zmiana w strategii firmy, która już wcześniej przesunęła premierę tego pojazdu z 2028 na 2029 rok.

Lanzador, zaprezentowany jako koncept w 2023 roku, miał być flagowym modelem rozpoczynającym erę elektryfikacji Lamborghini. Ten czteromiejscowy pojazd w układzie 2+2 został zaprojektowany jako przełomowy krok w stronę zeroemisyjnej przyszłości marki. Teraz jednak przyszłość tego projektu stoi pod znakiem zapytania.

„Musimy wkrótce zdecydować, którą drogą podążymy” – przyznał Winkelmann, odnosząc się do dylematów związanych z „spłaszczającą się krzywą akceptacji pojazdów elektrycznych na całym świecie”.

Inne w podobnym temacie

smart #6

Smart #6 to prawie 5-metrowa limuzyna o zasięgu 1800 km. Marka zaskakuje wyborem napędu

12/12/2025
Voyah Dream Shanhe

Chiński Maybach w minivanie? Voyah Dream Shanhe szokuje luksusem i ceną

22/11/2025
BYD Atto 2 DM-i PHEV

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

21/11/2025
rivian r1t i rivian r1s

Rewolucja EV na rozdrożu. Rivian odrzuca „koło ratunkowe”, w które zaczyna wierzyć reszta branży

15/11/2025

Cały plan elektryfikacji pod znakiem zapytania

Zmiany dotyczą nie tylko Lanzadora. Następca popularnego SUV-a Urus również nie będzie w pełni elektryczny, lecz zostanie wyposażony w napęd hybrydowy plug-in. Ta decyzja pokazuje, jak drastycznie Lamborghini modyfikuje swoją strategię elektryfikacji.

Włoska marka konsekwentnie stara się utrzymać silniki spalinowe w swojej ofercie tak długo, jak to możliwe. Dla klientów Lamborghini charakterystyczny dźwięk i emocjonalne doznania związane z tradycyjnymi jednostkami napędowymi pozostają kluczowe. To właśnie te aspekty definiują DNA marki i odróżniają ją od konkurencji.

koncept lamborghini lanzador
koncept lamborghini lanzador

Paliwa syntetyczne jako alternatywa

Lamborghini pokłada nadzieje w paliwach syntetycznych jako potencjalnym rozwiązaniu, które mogłoby przedłużyć żywotność głośnych, emocjonalnych silników spalinowych. Winkelmann wielokrotnie podkreślał, że to głównie przepisy emisyjne na całym świecie zmuszają firmę do inwestowania w elektryczne modele, a nie naturalna ewolucja preferencji klientów.

Charakterystyczne jest to, że pierwotne plany elektryfikacji Lamborghini koncentrowały się na większych pojazdach, a nie na dwumiejscowych supercarach. To pokazuje, jak trudne jest pogodzenie tradycyjnych wartości marki z wymogami nowoczesnej elektromobilności.

Branżowe trendy opóźnień

Lamborghini nie jest osamotnione w swoich dylematach. Ford anulował planowany trzyrzędowy elektryk, Nissan zrezygnował z pary elektrycznych sedanów, a Honda podobno usunęła kilka elektrycznych SUV-ów ze swojej mapy drogowej. Te decyzje odzwierciedlają obecne trudności w segmencie pojazdów elektrycznych na poziomie globalnym.

Nawet Ferrari, główny rywal Lamborghini, opóźnia premierę swojego drugiego elektryka o dwa lata z powodu niekorzystnego środowiska popytowego. To pokazuje, że wyzwania dotyczą całego segmentu luksusowych supercarów, nie tylko jednej marki.

Co dalej z elektryfikacją premium?

Obecna sytuacja stawia fundamentalne pytania o przyszłość elektryfikacji w segmencie superpremium. Czy klienci gotowi są zaakceptować ciche, elektryczne supercar? Czy tradycyjne wartości marek takich jak Lamborghini da się pogodzić z zeroemisyjną przyszłością?

Hybrydy plug-in mogą okazać się kompromisowym rozwiązaniem, które pozwoli zachować część emocji związanych z silnikami spalinowymi, jednocześnie spełniając coraz bardziej restrykcyjne normy emisji. Tego typu napędy oferują możliwość jazdy w trybie elektrycznym na krótkich dystansach, zachowując tradycyjny charakter podczas długszych podróży.

Przyszłość pozostaje niepewna

Decyzje Lamborghini pokazują, jak nieprzewidywalna stała się droga do elektryfikacji motoryzacji. Marki premium muszą balansować między wymogami regulacyjnymi, oczekiwaniami klientów a realiami rynkowymi. W przypadku supercarów dodatkowym wyzwaniem jest zachowanie unikalnego charakteru, który od dekad definiuje te pojazdy.

Najbliższe miesiące będą kluczowe dla określenia ostatecznych planów Lamborghini. Firma musi podjąć decyzję, która wpłynie na jej strategię na kolejne lata i może zdefiniować sposób, w jaki luksusowe marki radzą sobie z transformacją energetyczną.

Czy uważacie, że hybrydy plug-in to dobry kompromis dla marek takich jak Lamborghini, czy może firmy powinny zdecydowanie przejść na pełną elektryfikację?

Tagi: hybrydy plug-inLamborghiniLamborghini LanzadorLamborghini Lanzador bateriaLamborghini Lanzador cenaLamborghini Lanzador mocLamborghini Lanzador specyfikacjaLamborghini Lanzador wnętrzeLamborghini Lanzador wyglądLamborghini Lanzador zasięgPHEV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

smart #6
Aktualności

Smart #6 to prawie 5-metrowa limuzyna o zasięgu 1800 km. Marka zaskakuje wyborem napędu

2025-12-12
Voyah Dream Shanhe
Aktualności

Chiński Maybach w minivanie? Voyah Dream Shanhe szokuje luksusem i ceną

2025-11-22
BYD Atto 2 DM-i PHEV
Aktualności

BYD Atto 2 pojawia się w nowym wydaniu. Atak na rynek C-SUV w Europie właśnie przyspieszył

2025-11-21

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

toyota urban cruiser ev
Aktualności

Toyota naprawia błędy bZ4X? Nowy Urban Cruiser ma wszystko, by stać się hitem

2025-12-21
byd ladowanie w domu airbnb
Aktualności

BYD robi „Airbnb dla prądu”. Twoja domowa ładowarka zarobi na siebie, gdy będziesz w pracy

2025-12-22
Oto elektryczny Ford Bronco za cenę kompaktu. Europa może tylko zazdrościć, a USA pożegnało legendę
Aktualności

Oto elektryczny Ford Bronco za cenę kompaktu. Europa może tylko zazdrościć, a USA pożegnało legendę

2025-12-20
orlen charger w orlen vitay
Aktualności

Kierowcy elektryków odetchną z ulgą? Orlen kończy z rozbiciem aplikacji i łączy usługi

2025-12-19
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.