• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

MAN Charge&Go: Nowa usługa ładowania ciężarówek dostępna dla wszystkich, nie tylko klientów MAN

13.05.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Ładowanie ciężarówek – bez szukania i stresu
  • Co to jest standard MAN eTruck ready?
  • Prosta obsługa, jasne faktury
  • Lepsze warunki i wsparcie non stop
  • Integracja z cyfrowym ekosystemem MAN
  • MAN stawia na transport bez emisji – ale nie wszystko zależy od producentów
  • Co dalej? Czy MAN przekona rynek?
  • A Ty co sądzisz?

MAN uruchomił nową usługę MAN Charge&Go, która może zmienić sposób ładowania elektrycznych ciężarówek w Europie. Co ważne – korzystać z niej mogą nie tylko posiadacze pojazdów MAN. Nowe rozwiązanie upraszcza proces ładowania i daje dostęp do sieci stacji przystosowanych do dużych pojazdów. Czy to początek realnej transformacji transportu ciężkiego?

Ładowanie ciężarówek – bez szukania i stresu

Kluczową cechą nowej usługi MAN Charge&Go jest ułatwienie codziennej eksploatacji elektrycznych ciężarówek. Kierowcy i operatorzy flot zyskują dostęp do mapy kompatybilnych stacji ładowania w całej Europie. W tym momencie około 650 punktów ładowania spełnia standard eTruck ready, który opracowano specjalnie z myślą o pojazdach ciężarowych.

To jednak dopiero początek. Do końca 2025 roku liczba punktów ładowania zgodnych z tym standardem ma wzrosnąć do około 1000. Dodatkowo, posiadacze karty MAN Charge&Go mogą ładować się także w ponad 15 tysiącach innych lokalizacji, choć nie wszystkie są w pełni przystosowane do dużych pojazdów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Co to jest standard MAN eTruck ready?

Ładowanie elektrycznego TIR-a to nie to samo co podpięcie osobówki do wallboxa. Z tego powodu MAN stworzył własny standard eTruck ready, który uwzględnia takie aspekty jak:

  • dostępność miejsca do manewrowania dużym zestawem,
  • brak ograniczeń wysokości lub masy,
  • wygodny wjazd i wyjazd z punktu ładowania.

Na mapie MAN Charge&Go znajdziemy dwa rodzaje punktów:

REKLAMA
  • eTruck ready – bez żadnych ograniczeń, w pełni przystosowane do ciężarówek,
  • eTruck limited – dostępne, ale z ograniczeniami np. w zakresie długości pojazdu.

Dzięki temu kierowca dokładnie wie, czy dany punkt spełnia wymagania jego pojazdu, jeszcze zanim się do niego zbliży.

Prosta obsługa, jasne faktury

Z punktu widzenia operatorów flot najważniejszy jest czas i przejrzystość kosztów. Charge&Go pozwala kierowcom ładować pojazdy w różnych miejscach bez potrzeby rejestrowania się u każdego operatora z osobna. Wystarczy karta Charge&Go, która służy do autoryzacji. Płatności odbywają się w tle – szybko i bezproblemowo.

Na koniec miesiąca klient otrzymuje zbiorczą, przejrzystą fakturę za wszystkie ładowania, niezależnie od miejsca i operatora. Działa to także w przypadku flot mieszanych, czyli składających się z pojazdów różnych marek.

REKLAMA
man charge&go

Lepsze warunki i wsparcie non stop

Charge&Go działa w ramach szerszego ekosystemu TRATON Charging Solutions, co zapewnia korzystne stawki za energię u wybranych partnerów. MAN podkreśla też dostępność całodobowego wsparcia technicznego poprzez MAN Mobile24.

To oznacza, że nawet w przypadku problemów technicznych w środku nocy kierowca może liczyć na pomoc.

Integracja z cyfrowym ekosystemem MAN

Charge&Go to nie tylko karta i mapa. Usługa jest częścią większego cyfrowego środowiska, które pomaga planować trasy i zarządzać flotą. Punkty ładowania można wyświetlać bezpośrednio:

  • w pojeździe,
  • w aplikacji MAN DriverApp,
  • oraz w internetowym Charge&Go Service Portal, gdzie dostępne są też dane o kosztach i aktywnych kartach ładowania.

To znaczne ułatwienie w codziennej logistyce – zwłaszcza gdy mamy do czynienia z flotą wielu pojazdów o różnym przeznaczeniu.

MAN stawia na transport bez emisji – ale nie wszystko zależy od producentów

Nowa usługa Charge&Go to kolejny krok w kierunku dekarbonizacji transportu ciężkiego. MAN rozwija ofertę pojazdów elektrycznych, ale doskonale zdaje sobie sprawę, że nie samą technologią wygrywa się tę batalię.

Firma otwarcie apeluje do władz: potrzebne są jasne, odważne decyzje polityczne i konkretne wsparcie finansowe, by rynek mógł się rozwijać. Bez publicznych inwestycji w infrastrukturę ładowania dla ciężarówek nie uda się osiągnąć zakładanych celów klimatycznych.

Eksperci przewidują, że Europa będzie potrzebować przynajmniej 50 tysięcy publicznych punktów ładowania ciężarówek do 2030 roku. To ogromne wyzwanie, zwłaszcza że obecna infrastruktura jest wciąż skupiona głównie na samochodach osobowych.

Co dalej? Czy MAN przekona rynek?

Uruchomienie Charge&Go to ważny krok w stronę elektryfikacji ciężkiego transportu drogowego. Pokazuje, że można tworzyć systemowe rozwiązania, które ułatwią życie kierowcom i operatorom, niezależnie od tego, jakiej marki pojazdy posiadają.

Jeśli projekt okaże się sukcesem, inni producenci mogą pójść w ślady MAN-a. Możemy też spodziewać się większej integracji pomiędzy usługami ładowania a systemami zarządzania flotą.

Pytanie, które pozostaje otwarte, brzmi: czy politycy i operatorzy infrastruktury nadążą za tym tempem?

A Ty co sądzisz?

Czy uważasz, że tego typu usługi jak Charge&Go to realna pomoc dla firm transportowych, czy tylko dodatek do oferty? Czy Polska jest gotowa na rozwój ładowarek dla ciężarówek? Daj znać w komentarzach – chętnie poznamy Twoją opinię!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: ciężarówki elektryczneładowanie ciężarówki elektrycznejMANman charge&go
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

indukcyjna autostrada w niemczech
Aktualności

Rewolucja na niemieckich autostradach: Czy e-auta będą ładować się podczas jazdy? Testują nową technologię w Niemczech

2025-05-23
catl zmiana baterii ciezarowek
Aktualności

Nowy akumulator na wymianę od CATL może odmienić ciężki transport. Chińczycy chcą zdominować rynek

2025-05-22
elektryczne ciezarowki kopalnia chiny huawei
Aktualności

Chińskie kopalnie pokazują przyszłość górnictwa: autonomiczne ciężarówki elektryczne w liczbie 100 pojazdów pracują tam bez kierowców

2025-05-19

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.