• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio ET5 2025 z nowym chipem i odświeżonym wyglądem. Czy zagrozi Xiaomi SU7 i BYD Han L?

05.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Subtelna ewolucja z zewnątrz
  • Przełom pod powierzchnią – chip Nio NX9031
  • AI, Sky OS i nowy układ wnętrza
  • Sprawdzona mechanika i dobrze znane baterie
  • Champion Edition – czyli co?
  • Rywale nie śpią
  • Co dalej?

Chiński producent samochodów elektrycznych Nio przygotowuje mocne uderzenie w segmencie średniej klasy sedanów premium. Model Nio ET5 2025 właśnie przeszedł ważne odświeżenie, które obejmuje nową stylistykę, zmiany w kabinie oraz debiut własnego chipu o architekturze 5 nm. To nie tylko odpowiedź na rosnącą konkurencję, ale też jasny sygnał, że Nio chce samodzielnie kształtować swoją technologiczną przyszłość.

Subtelna ewolucja z zewnątrz

Patrząc z zewnątrz, nowy Nio ET5 nie zmienia się radykalnie, ale diabeł tkwi w szczegółach. Przód pojazdu zyskał nowe światła do jazdy dziennej w kształcie równoległoboku, które zastępują poprzednie, bumerangowe formy. Zmieniły się też główne reflektory – teraz mają ostrzejszy, trapezoidalny kształt i opierają się na technologii matrycowej LED.

Przedni zderzak również został przeprojektowany. Większe wloty powietrza poprawiają aerodynamikę, choć są to raczej kosmetyczne zmiany niż rewolucja. Szklany dach panoramiczny, bezramkowe drzwi i chowane klamki pozostały bez zmian, co świadczy o zachowaniu spójności designu z dotychczasowym modelem. Z tyłu dodano niewielki spojler nad listwą świetlną, co może poprawić stabilność przy wyższych prędkościach.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

nio et5 2025
nio et5 2025
nio et5 2025
nio et5 2025
nio et5 2025

Przełom pod powierzchnią – chip Nio NX9031

Najważniejsza nowość kryje się pod karoserią. Nowe Nio ET5 to pierwszy model chińskiego producenta z autorskim procesorem NX9031. Chip został opracowany na bazie zaawansowanej architektury 5 nm, co przekłada się na lepszą wydajność przetwarzania danych z kamer i lidarów. System wspomagania jazdy autonomicznej ma dzięki temu działać szybciej i dokładniej.

REKLAMA

To strategiczny krok. Dotychczas Nio polegało na zewnętrznych dostawcach układów scalonych. Teraz firma przejmuje kontrolę nad kluczową częścią swojego ekosystemu technologicznego – nie tylko sprzętowego, ale i software’owego.

AI, Sky OS i nowy układ wnętrza

Choć Nio nie pokazało jeszcze pełnego wnętrza nowego Nio ET5, firma potwierdziła, że kabina przejdzie ważne zmiany. Zniknie pionowy ekran centralny, znany z obecnej wersji – zastąpi go poziomy wyświetlacz, taki sam jak w flagowym modelu ET9.

Wszystkie nowe modele z rocznika 2025 – Nio ET5, ET5 Touring, ES6 i EC6 – będą korzystać z własnego systemu operacyjnego Sky OS, który zarządza całym samochodem. Do tego dojdzie ulepszony asystent głosowy NOMI, który będzie potrafił prowadzić bardziej zaawansowane rozmowy i obsługiwać więcej funkcji.

REKLAMA

Na konsoli centralnej pojawią się dwa bezprzewodowe ładowarki i dodatkowe schowki. To zmiany może niewielkie, ale w codziennym użytkowaniu – znaczące.

Sprawdzona mechanika i dobrze znane baterie

Pod względem napędu Nio nie wprowadza rewolucji. W Nio ET5 pozostaje układ z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 360 kW i napędem na wszystkie koła. Klienci nadal będą mieli do wyboru dwie wersje akumulatora: 75 kWh (do 560 km zasięgu) oraz 100 kWh (do 710 km) według chińskiego cyklu CLTC.

Obie wersje wspierają szybkie ładowanie 180 kW oraz są kompatybilne z systemem wymiennych baterii Nio Power Swap – unikalnym rozwiązaniem, które daje dużą przewagę w codziennym użytkowaniu.

nio et5 2025
nio et5 2025

Champion Edition – czyli co?

Samochód trafił już do rejestracji w chińskim urzędzie homologacyjnym, gdzie zyskał oznaczenie „Champion Edition”. Co to oznacza? Najpewniej pakiet dodatków w standardzie albo bardziej agresywną politykę cenową. Oficjalne szczegóły poznamy jeszcze w maju, gdy ET5 trafi do sprzedaży razem z wersją Touring.

Rywale nie śpią

Nowe Nio ET5 będzie musiało stawić czoła rosnącej konkurencji – zwłaszcza Xiaomi SU7, który zrobił furorę w mediach i wśród klientów, oraz odświeżonemu BYD Han L. Nio liczy na to, że technologiczne przewagi, własny chip oraz integracja systemów pozwolą wyróżnić się w tłumie.

Jednak rynek jest bezlitosny. W Chinach konkurencja wśród samochodów elektrycznych jest niezwykle ostra, a lojalność klientów wobec marek wciąż się kształtuje. Nio nie może więc liczyć tylko na przywiązanie użytkowników – musi dostarczać realną wartość.

Co dalej?

Pytanie brzmi: czy własny chip i nowy system operacyjny wystarczą, by zdobyć przewagę? Jeśli technologia Nio okaże się stabilna i bardziej intuicyjna w obsłudze niż u konkurencji, może to być punkt zwrotny. Jeśli nie – inwestycja w rozwój własnych układów może się szybko nie zwrócić.

Dla klientów najważniejsze będzie jednak coś innego: czy Nio ET5 2025 będzie rzeczywiście lepszy w codziennym użytkowaniu? Czy nowa wersja NOMI faktycznie zrozumie nasze polecenia? Czy Sky OS nie zawiedzie w kluczowym momencie?

Czas pokaże, ale jedno jest pewne – Nio zagrało va banque i nie zamierza być tylko kolejnym graczem na rynku. Czy to wystarczy?

Co sądzicie o kierunku, w jakim idzie Nio? Czy własne chipy i OS to przyszłość elektromobilności, czy raczej ryzykowny eksperyment? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: ChinyNionio et5nio et5 baterianio et5 cenanio et5 mocnio et5 specyfikacjanio et5 wnętrzenio et5 wyglądnio et5 zasięgsedan
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

mercedes cla elektryczny
Aktualności

Mercedes staje przed Teslą. Elektryczny CLA 200 wjeżdża do Polski z ceną od 209 900 zł

2025-10-18
nio house abu dhabi
Aktualności

Nio pod ostrzałem giganta. Czy chiński producent oszukiwał na przychodach?

2025-10-16
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.