• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Luksusowe ambicje Nio. Flagowy ET9 ruszył z miejsca. Czy to nowy symbol chińskiego premium?

12.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • ET9 – więcej niż samochód
  • Strategia premium w chińskim wydaniu
  • Kwiecień rekordowy, ale nie dla ET9
  • Czy ET9 ma szansę odnieść sukces?
  • Co dalej z Nio?
  • Co oznacza ET9 dla rynku?
  • Czy Europa jest gotowa?

Chiński producent samochodów elektrycznych Nio postawił wszystko na luksus. Ich najnowszy model – limuzyna ET9 – zadebiutował w marcu, a w kwietniu zaliczył pełny miesiąc sprzedaży. Efekt? 810 dostarczonych egzemplarzy. Czy to dobry wynik? Jak na auto kosztujące aż 788 tys. RMB (ok. 418 tys. zł) – zdecydowanie tak.

ET9 – więcej niż samochód

Nio ET9 to nie tylko kolejna elektryczna limuzyna. To technologiczny pokaz siły. Auto wykorzystuje najnowsze rozwiązania chińskiej marki: autonomiczny chip Shenji NX9031, zaawansowane zawieszenie SkyRide, a jego produkcja to niemal ręczna robota.

Model zadebiutował podczas Nio Day 2024 w grudniu zeszłego roku, a pierwsze sztuki trafiły do klientów pod koniec marca. Wśród pierwszych właścicieli są nazwiska, które robią wrażenie: Robin Zeng (szef CATL), He Xiaopeng (Xpeng), Richard Liu (JD.com) czy Holger Klein (ZF Group). To nie przypadek – Nio stawia na elitę. Flagowy model ma budować prestiż marki, a nie bić rekordy sprzedaży.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

nio et9
nio et9
nio et9

Strategia premium w chińskim wydaniu

ET9 kosztuje ponad dwukrotnie więcej niż najpopularniejszy model Nio – SUV ES6, który zaczyna się od 338 tys. RMB (ok. 179 tys. zł). Mimo to Nio nie zamierza go promować masowo. William Li, założyciel i szef firmy, sam przedstawia go kluczowym liderom biznesu. To strategia znana z luksusowych marek, które zamiast reklamy, inwestują w relacje.

Inne w podobnym temacie

gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
miasto nocą

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

22/11/2025
xiaomi ev 500 000 samochodow

Pół miliona elektryków w niespełna dwa lata. Xiaomi Auto zawstydza konkurencję tempem produkcji

20/11/2025
REKLAMA

Kwiecień rekordowy, ale nie dla ET9

Nio dostarczyło w kwietniu łącznie 23 900 pojazdów – to drugi najlepszy wynik w historii firmy. Ale największy udział w tym wyniku miały tańsze modele:

  • ES6: 6 866 egzemplarzy (28,73% całości)
  • ET5 Touring: 6 015 sztuk (25,17%)
  • EC6: 2 437 sztuk (10,2%)

ET9 z udziałem 3,39% (810 sztuk) nie rzuca się w oczy w ogólnym zestawieniu, ale to nie jest samochód na duże wolumeny. Porównywalnie niszowe modele – jak ES8 czy ET7 – również trzymają się poniżej 2,5% udziału w miesięcznych dostawach.

Czy ET9 ma szansę odnieść sukces?

Dla Nio sukces ET9 to nie kwestia liczby sprzedanych aut, ale budowy marki premium na rynku, który wciąż kojarzy luksus z europejskimi markami. Nio chce to zmienić. A jeśli ET9 odniesie sukces wśród najbogatszych Chińczyków – może otworzyć drogę kolejnym luksusowym modelom.

Warto zauważyć, że podobną ścieżką podąża Huawei ze swoim modelem Luxeed, współtworzonym z Chery. Chińscy giganci coraz śmielej wchodzą na terytorium zarezerwowane do tej pory dla Mercedesa, BMW czy Audi.

Co dalej z Nio?

Firma nie zwalnia tempa. Tylko w kwietniu:

  • Dostawy ET5 Touring wzrosły o ponad 100% względem marca
  • ES6 notuje wzrost o 110% miesiąc do miesiąca
  • ET5 po spadkach wraca na ścieżkę wzrostu – 52% więcej niż w marcu

Nio wyraźnie odbudowuje dynamikę po słabszym początku roku. W maju zaplanowano premierę odświeżonych wersji czterech modeli (ES6, EC6, ET5 i ET5 Touring), co może dodatkowo napędzić sprzedaż.

Z punktu widzenia elektromobilności w Chinach, Nio to jeden z liderów jakości i technologii. Firma inwestuje nie tylko w auta, ale też w rozwój infrastruktury (baterie wymienne, stacje ładowania), co stanowi jej przewagę konkurencyjną.

nio es6
nio et5
nio ec6

Co oznacza ET9 dla rynku?

Jeśli ET9 zyska uznanie jako „chiński luksus”, może otworzyć drogę do zmian postrzegania chińskich marek na całym świecie. Bo dziś europejscy i amerykańscy producenci nadal patrzą z góry na konkurencję z Chin – skupiając się na liczbach, a nie na jakości czy marce.

Nio pokazało jednak, że chiński samochód może być równie ekskluzywny jak niemiecki, a może nawet bardziej technologiczny. Pytanie, czy klienci to kupią – nie tylko dosłownie, ale i mentalnie.

REKLAMA

Czy Europa jest gotowa?

Nio od dawna przymierza się do ekspansji na rynki europejskie. Dotychczas skupiało się głównie na Norwegii i Niemczech. ET9 może być ich wizytówką – nie tanią alternatywą, a luksusem nowej ery.

Ale czy europejski klient zrezygnuje z logo Mercedesa na rzecz chińskiej innowacji?

Zachęcamy do dyskusji:
Czy Nio ma szansę stworzyć nową definicję luksusu w motoryzacji? Czy ET9 może zagrozić europejskim flagowcom? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Tagi: ChinyNionio ec6nio es6Nio ES8nio et5nio et7Nio ET9nio et9 baterianio et9 cenanio et9 kierownicanio et9 mocnio et9 specyfikacjanio et9 wnętrzenio et9 wyglądnio et9 zasięgWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
miasto nocą
Aktualności

Zapomnij o złocie i kryptowalutach. Nową walutą światową staje się kilowatogodzina, a Chiny właśnie przejęły mennicę

2025-11-22

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
xpeng x9 erev
Aktualności

Xpeng szykuje luksusowego vana z zasięgiem 1600 km i własnym „Mózgiem AI”

2025-11-18
byd fang cheng bao tai 3
Aktualności

BYD Fang Cheng Bao Tai 3 debiutuje w Chinach – przystępna elektromobilność z zaawansowanymi technologiami

2025-04-17
ładowarki electra
Aktualności

600 milionów euro na stole. Unia sypnęła groszem na ładowarki i wodór – co trafi do Polski?

2025-11-20
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.