• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio Firefly celuje w rynki globalne od samego początku – prezydent marki potwierdza

24.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Prezes trzeciej marki Nio – Firefly – oficjalnie ogłosił datę premiery pierwszego modelu, podkreślając, że marka od początku była projektowana z myślą o rynkach międzynarodowych.

Oficjalna premiera 19 kwietnia

Daniel Jin, prezydent marki Firefly, potwierdził dzisiaj na chińskim portalu społecznościowym Weibo, że pierwszy model marki zostanie oficjalnie zaprezentowany 19 kwietnia. Jest to powtórzenie informacji, którą przekazał w zeszłym tygodniu za pośrednictwem aplikacji Firefly.

Jin opublikował wideo, w którym wraz z dwoma członkami zespołu opowiedział więcej o marce i jej globalnych ambicjach. „Tworzenie małych samochodów dla użytkowników z całego świata to pierwszorzędny cel Firefly” – powiedział Jin, który jest weteranem branży motoryzacyjnej i przez ponad 10 lat pracował w SAIC-GM.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

nio firefly ev gloalnie

Globalna strategia od początku projektu

„Kiedy po raz pierwszy tworzyliśmy ten projekt, nie koncentrowaliśmy się tylko na jednym rynku, ale od razu wyznaczyliśmy sobie cel w postaci rynków globalnych” – podkreślił Jin. Jak wyjaśnił, nie jest to tylko kwestia potencjału sprzedażowego, ale również zmieniających się czasów.

„To era pojazdów nowej energii (NEV) i inteligentnej elektryfikacji, która odświeża każdy segment rynku, a wydaje się, że sektor małych samochodów nie został jeszcze odpowiednio zagospodarowany” – stwierdził Jin. Zespół ma nadzieję, że w przyszłości, gdy ludzie będą mówić o małych samochodach, Firefly stanie się marką, o której użytkownicy na całym świecie będą z pewnością rozmawiać.

REKLAMA

Badania rynkowe na szeroką skalę

Tina Wang, szefowa doświadczeń produktowych w Firefly, podkreśliła w wideo, że globalnie sprzedaje się 15 milionów małych samochodów rocznie, w porównaniu do około 20 milionów samochodów osobowych sprzedawanych rocznie w Chinach. To pokazuje skalę potencjalnego rynku.

Na początku projektu Firefly zespół przeprowadził badania w ponad 40 miastach w 17 krajach, w tym w Chinach, i spędził ponad dwa miesiące w Europie. Odkryli, że główne skargi użytkowników małych samochodów dotyczą niskiej jakości materiałów i niewystarczającego bezpieczeństwa.

firefly
Firefly EV

Nacisk na bezpieczeństwo i jakość

Firefly zamierza zdobyć przychylność użytkowników poprzez lepsze materiały i wyższe bezpieczeństwo. Pierwszy model marki standardowo wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych – funkcję bezpieczeństwa, którą można znaleźć tylko w modelach takich jak BMW serii 7 czy Nio ET9.

REKLAMA

Ta strategia jest zgodna z ogólną filozofią Nio, które pozycjonuje się jako marka premium oferująca wysoki poziom bezpieczeństwa i jakości wykonania.

Wyzwania związane z europejskimi taryfami

Warto zauważyć, że w październiku 2024 roku Komisja Europejska zakończyła dochodzenie antysubsydyjne dotyczące chińskich pojazdów elektrycznych (BEV) i zdecydowała o nałożeniu dodatkowych ceł. Nio stoi przed dodatkową taryfą w wysokości 20,7%, co podnosi jego stawkę celną w UE do 30,7%.

Podczas komunikacji z użytkownikami w czerwcu 2024 roku, William Li, założyciel, przewodniczący i dyrektor generalny Nio, stwierdził, że decyzja Europy o podniesieniu taryf była błędna, ale pomimo to Firefly nadal będzie konkurencyjny w Europie.

Specyfikacja i cena pierwszego modelu

Nio oficjalnie wprowadził markę Firefly podczas Nio Day 2024 w dniu 21 grudnia 2024 roku, aby konkurować z BMW Mini i Mercedes-Benz Smart, z myślą o rynkach globalnych.

Pierwszy model Firefly, który nosi taką samą nazwę jak podmarka, pozycjonowany jest jako ekskluzywny samochód typu boutique. Przedsprzedaż tego kompaktowego modelu BEV rozpoczęła się w Chinach podczas Nio Day 2024, a cena przedsprzedażowa wynosi 148 800 juanów (około 79 300 zł).

Model wyposażony jest w akumulator o pojemności 42,1 kWh i ma zasięg według chińskiej normy CLTC wynoszący 420 kilometrów.

firefly ev
firefly ev

Integracja z systemem wymiany baterii Nio

18 marca Jin poinformował w aplikacji Firefly, że pierwszy model marki będzie korzystał ze stacji wymiany baterii Nio zamiast stacji CATL. Wcześniej tego dnia Nio ogłosiło, że osiągnęło porozumienie z CATL w celu wspólnego stworzenia największej na świecie sieci usług wymiany baterii.

W początkowym okresie wprowadzania na rynek pierwszego modelu Firefly, Nio ustawi demonstracyjne stacje wymiany baterii w miastach o dużej gęstości użytkowników. W przyszłości model zostanie połączony z stacjami wymiany baterii Nio piątej generacji, integrując się tym samym z systemem wymiany baterii Nio.

Perspektywy dla marki

Wprowadzenie marki Firefly jest częścią szerszej strategii Nio zmierzającej do dywersyfikacji oferty i dotarcia do nowych segmentów rynku. Obok głównej marki Nio i submarki Onvo (koncentrującej się na bardziej przystępnych cenowo pojazdach elektrycznych), Firefly ma wypełnić niszę kompaktowych samochodów premium.

Czy Firefly rzeczywiście zdoła podbić rynki globalne, szczególnie w obliczu wysokich taryf w Europie? Przekonamy się po oficjalnej premierze 19 kwietnia, kiedy poznamy pełną specyfikację i strategię cenową dla poszczególnych rynków.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: europafireflyfirefly evfirefly ev bateriafirefly ev cenafirefly ev mocfirefly ev specyfikacjafirefly ev wyglądniopremiera
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

byd rosnie tesla traci kwiecien 2025
Aktualności

BYD wyprzedza Teslę w Europie – nowy lider rejestracji aut elektrycznych

2025-05-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
chery icar v23
Aktualności

Chery szykuje premierę iCar V23 Retro Edition i stawia na ekspansję międzynarodową

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.